AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #1 Del Skrevet 24. februar 2020 Hei. Jeg har en Samsung 55" tv. Garantien gikk ut i høst. September tror jeg. Jeg KLIKKER snart på tvn. Jeg ga rundt 6-7 000 for den og er en fattig student. Probleme er at den fryser seg, vi må dra ut stikk kontakten for å få den på igjen. Sykt irriterende. Den henger seg opp noen ganger for så å komme tilbake, men mest fryser seg å bare står sånn i en evighet. Noen ganger tidligere var det noe med lyden men nå husker jeg ikke helt for det gikk over. Trådløse nettet kobler seg ut og inn hele tiden, så vi får brukt smartfunksjonen lite. Noen som vet om det her går på reklamasjonsrett 5 år?? Har ikke råd til å betale reparasjon nå Anonymkode: 267c9...906 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #2 Del Skrevet 24. februar 2020 Ingen som vet? Anonymkode: 267c9...906 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 24. februar 2020 #3 Del Skrevet 24. februar 2020 Kan du ikke bare ringe produsenten. Si at du regner med det er en reklamasjon. Såfremt problemet ikke skyldes noe du har gjort med tv’n, høres det ut som reklamasjon. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #4 Del Skrevet 24. februar 2020 Den er da rett over to år? Den forventes å holde lengre. Sjekk om det er noe softwareoppdatering du kan gjøre selv. Anonymkode: 31ab6...3d9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
deedee_ Skrevet 24. februar 2020 #5 Del Skrevet 24. februar 2020 5 timer siden, Brunello skrev: Kan du ikke bare ringe produsenten. Si at du regner med det er en reklamasjon. Såfremt problemet ikke skyldes noe du har gjort med tv’n, høres det ut som reklamasjon. Produsenten har ingenting med reklamasjon å gjøre. Det er de som kan stille med garantien. Reklamasjonsrett er noe som butikker tilbyr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dævendøtte Skrevet 24. februar 2020 #6 Del Skrevet 24. februar 2020 Reklamasjonsretten som følger av forbrukerkjøpsloven gir deg rett til å klage på mangler ved en vare innen en bestemt tidsfrist. I utgangspunktet har du to års reklamasjonsrett, men dersom produktet er ment å vare vesentlig lenger enn to år, kan du klage i inntil fem år. Dette vil gjelde for eksempel TV, PC, hvitevarer, stasjonære hi-fi-anlegg og mobil- og smarttelefoner. En garanti er noe produsenten eller selgeren kan velge å gi deg. Garantien er ment for å gi deg noe mer enn det du allerede har krav på etter loven - enten i tid eller omfang. For eksempel kan en selger velge å gi deg rett til å klage på varen selv om det er du selv som har forårsaket feilen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #7 Del Skrevet 24. februar 2020 3 timer siden, deedee_ skrev: Produsenten har ingenting med reklamasjon å gjøre. Det er de som kan stille med garantien. Reklamasjonsrett er noe som butikker tilbyr. Nei, nei, nei! Reklamasjonsretten er lovbestemt. Du tenker sikkert på ordninger som 30 dagers returrett/åpent kjøp o.l., som er noe helt annet enn reklamasjonsrett. Det er viktig å holde de forskjellige begrepene fra hverandre. @Dævendøtte har skjønt det: 3 timer siden, Dævendøtte skrev: Reklamasjonsretten som følger av forbrukerkjøpsloven gir deg rett til å klage på mangler ved en vare innen en bestemt tidsfrist. I utgangspunktet har du to års reklamasjonsrett, men dersom produktet er ment å vare vesentlig lenger enn to år, kan du klage i inntil fem år. Dette vil gjelde for eksempel TV, PC, hvitevarer, stasjonære hi-fi-anlegg og mobil- og smarttelefoner. En garanti er noe produsenten eller selgeren kan velge å gi deg. Garantien er ment for å gi deg noe mer enn det du allerede har krav på etter loven - enten i tid eller omfang. For eksempel kan en selger velge å gi deg rett til å klage på varen selv om det er du selv som har forårsaket feilen. Anonymkode: bb50a...0a7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NewInTown Skrevet 24. februar 2020 #8 Del Skrevet 24. februar 2020 Garanti har ingenting med reklamasjonsrett å gjøre. Reklamasjon er en lovfestet rett man har på å klage på produktet som ikke svarer til forventningene. På TV-er er reklamasjonsretten 5 år. Så ja, er TV-en under 5 år gammel kan du kreve at de retter opp i problemet 2 ganger, om det ikke funker en siste gang, kan du kreve nytt produkt eller pengene tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #9 Del Skrevet 24. februar 2020 Jeg kjøpte en JBL lydplanke som har vært på reparasjon to ganger etter toårsgarantien gikk ut. Det har ikke kostet meg noe annet enn å måtte bringe og hente den i butikken. Anonymkode: 31ab6...3d9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå