Gå til innhold

Fylte rundstykker. Kan dere komme med noen tips?

SoWhat?

Anbefalte innlegg

Jeg lagde fylte rundstykker med ost og skinke. Men syns det ble litt "tamt"  Jeg har lagd fylte horn før, og det smaker godt, men er så mye mer jobb enn rundstykker. Dessuten er jeg best på rundstykker og brød,-de blir alltid best.

Så lurer jeg på om noen har brukt kremost som fyll? Tenkte det ble mer smak sammen med baconbiter, skinkebiter eller annet? 

Noen som vet, og som har forslag her? Lovte å lage til niesen min og et par venner av henne som skal på tur i morgen. Vil lage noe som smaker. Hun likte de fylte rundstykkene, så det hun "bestilte" Veldig takknemlig for forslag her altså 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å lage med pizzafyll og ost? Hvis du skal lage med ost og skinke, så tror jeg at jeg ville hatt enten litt dijonsennep eller purre i. Ikke begge deler.

Ser også for meg at det kan fungere å fylle med kylling som er stekt med karri?

Jeg spiste rundtstykker med kremost i USA, og jeg syns ikke det er så veldig godt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Brunhilde skrev:

Hva med å lage med pizzafyll og ost? Hvis du skal lage med ost og skinke, så tror jeg at jeg ville hatt enten litt dijonsennep eller purre i. Ikke begge deler.

Ser også for meg at det kan fungere å fylle med kylling som er stekt med karri?

Jeg spiste rundtstykker med kremost i USA, og jeg syns ikke det er så veldig godt.

Takk for forslag. Jeg skal prøve med dijonsennep. Men hva skal jeg ha til kyllingbiter? Kanskje det er lurt å marinere dem? Hm

Jeg var litt usikker mht smøreost...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trappetroll

Kan ikke bruke ost og tacofyll? Kjøttdeig med tacokrydder, mais, vårløk, tacosaus og ost? 
Du kan jo spice opp ost og skinke med tomatsaus, vårløk osv. Eller bruke en blåmuggost eller Hvitmuggost om du liker det. 

Pesto, soltørkede tomater, bacon eller spekeskinke, og enten mozzarella, brie eller vanlig ost er jo også godt. Hiv oliven også oppi om du liker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En blanding med pesto, soltørkede tomater og fetaost er veldig god syns i alle fall jeg. 

Støtter også forslaget om blåmuggost overfor her. 

Nå fikk jeg skikkelig lyst til å prøve å lage selv :)

Anonymkode: 0b2d2...6c9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Trappetroll skrev:

Kan ikke bruke ost og tacofyll? Kjøttdeig med tacokrydder, mais, vårløk, tacosaus og ost? 
Du kan jo spice opp ost og skinke med tomatsaus, vårløk osv. Eller bruke en blåmuggost eller Hvitmuggost om du liker det. 

Pesto, soltørkede tomater, bacon eller spekeskinke, og enten mozzarella, brie eller vanlig ost er jo også godt. Hiv oliven også oppi om du liker det.

Jeg elsker oliven! Det er snacks for meg. Men har erfart at få nordmenn liker det??!  Men jeg vet ikke, kan være kun min omgangskrets da. Og jeg tør ikke bruke det i rundstykker til 12-åringer da 🙂

Takk for tips til deg og andre her! Vil bruke Noen av dem,helt klart. Og så er det fint at andre også blir inspirert. Det er godt å tine opp og varme i mikro til lettvint frokost da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, SoWhat? skrev:

Jeg elsker oliven! Det er snacks for meg. Men har erfart at få nordmenn liker det??!  Men jeg vet ikke, kan være kun min omgangskrets da. Og jeg tør ikke bruke det i rundstykker til 12-åringer da 🙂

Takk for tips til deg og andre her! Vil bruke Noen av dem,helt klart. Og så er det fint at andre også blir inspirert. Det er godt å tine opp og varme i mikro til lettvint frokost da. 

Tja, 2-åringen min har elsket oliven siden har fikk smake det første gang når han var 6 mnd gammel😂 Han får det som lørdagsgodt🤷🏼‍♀️

Du kan jo bruke paprika for eksempel. Pepperoni, pizzafyll, ketsjup, hvitløkssmør osv, for å piffe opp litt. Mais er en slager til barn. 

Anonymkode: e7310...482

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...