Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke arbeidstider har du? Er du fornøyd? 

Intressant å høre hvordan andre folk har det i hverdagen :) 

Anonymkode: d5a34...6b1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Full fleks. Eneste kravet er at jeg fører minst 40 timer i løpet av uka. Men med en viss forventning til at jeg svarer mail og tar telefoner innen normal arbeidstid. 

Bruker det slik at jeg gjerne tar hjemmekontor, en løpetur om sola er oppe, handler midt på dagen, jobber inn en god del timer om det regner en helg, og så videre. Eller som i dag - hodepine, så er hjemme og jobber litt her og der. 

Er strålende fornøyd. Det hadde drept meg å være bundet til et sted 8-16 hver dag, og ikke styre tiden min selv. Samtidig er det mange som slutter da jobben er krevende, det blir en del overtid i perioder, og det er en forventning om at man har et lite øye på telefonen selv i helger og på ferie. 

Anonymkode: 9fe37...543

Skrevet

Helt tilfeldig. Jobber skift på 7.5 time hver dag. Den tilligste vakten begynner klokken 3 om natten, og den seneste slutter ved midnatt. Vi skal egenslig ha fast rullerende vaktliste, men de siste årene så får vi vite tidene 2 uker i forveien. Fri ca annenhver helg. Ingen pauser iløpet av dagen. 

Jeg liker det ikke. Synes det er veldig irriterende, siden det er umulig å ha en døgn rytme når man eksempel på mandag begynner 1600, tirsdag 0800, onsdag 0300. Man kan ikke planlegge lenger frem en 2 uker. Og jeg som er den ultimate A menneske, sliter veldig med å jobbe på kvelden. Lønna ligger på 200 kr timen selv med utdannelse og 13 års erfaring. 

Eneste grunnen til at jeg fortsatt jobber der er fordi jeg elsker jobben jeg gjør. Har fantastiske kollegaer, og dagen går utrolig fort! 

Anonymkode: 96243...6e8

Skrevet

Har fleksitid. I utgangspunktet er kjernetiden 9-15, men de er ikke så strenge på det. Pleier typisk å være på jobb 9:30-15:30, også jobber jeg de gjenværende timene her og der. Pleier også å ha hjemmekontor av og til, men vi er en morsom og kul gjeng på jobb så liker å møte opp og være sosial. Ikke noe problem å dra fra jobb en stund og jobbe det inn igjen senere. Ellers så kan man som regel bruke feriedager når man vil.

Er fornøyd med arbeidstidene, hadde fleksitid i forrige jobb, men de var ikke like fleksible som jobben jeg har nå. Hadde ikke orket å måtte jobbe i skift eller med helt faste arbeidstider.

Anonymkode: f37f6...b47

Skrevet

39 timers arbeidsuke. 7-delt vakt, dvs vi er 7 som deler på å dekke opp alle døgnets timer gjennom nesten hele året (får inn en ferievikar til å dekke deler av vaktene om sommeren, heldigvis). Dag stort sett 7,5 timer (med mindre det blir overtid). Vaktene er mellom 12 og 19 timer, avhengig av hvilken vakt det er. Jobber litt mindre enn hver 3.helg.

Anonymkode: f74a9...472

Skrevet

Varierer mellom 10-16, 10-17 og innimellom 10-18. Veldig fornøyd. Litt kjipt å jobbe mange av de sene vaktene på rad, spesielt når jeg har 40 minutters reisevei, men det er deilig å ha fri 1-2 dager i uka. 

Anonymkode: 15cd5...3e0

Skrevet

Jeg jobber fra 08 til 16, med null fleks. MÅ være på jobb innen dette tidsrommet. Ser nå etter noe annet, gjerne med mer fleksibel arbeidstid. Jeg er trøtt kl 08 om morgenen, jeg😣

Anonymkode: b8d48...b7c

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har fleksitid. I utgangspunktet er kjernetiden 9-15, men de er ikke så strenge på det. Pleier typisk å være på jobb 9:30-15:30, også jobber jeg de gjenværende timene her og der. Pleier også å ha hjemmekontor av og til, men vi er en morsom og kul gjeng på jobb så liker å møte opp og være sosial. Ikke noe problem å dra fra jobb en stund og jobbe det inn igjen senere. Ellers så kan man som regel bruke feriedager når man vil.

Er fornøyd med arbeidstidene, hadde fleksitid i forrige jobb, men de var ikke like fleksible som jobben jeg har nå. Hadde ikke orket å måtte jobbe i skift eller med helt faste arbeidstider.

Anonymkode: f37f6...b47

aargh, drømmer meg til slike fleksitider! Hva jobber du med?

Anonymkode: e50d6...8d4

Skrevet

Har bunden tid 39 uker i året 

Man 0815-1530

Tir: 0815-1530

Ons: 0815-1500

Tor: 0815-1445

Fre: 0815-1330

Og 8-16 en uke i året. 

Har i tillegg litt over 10 timers ubunden tid i uka  jeg skal  ta ut.  De tar jeg ut på morgenen (fra 7) og på kveld/helger/ ferier, alt ettersom når jeg trenger det. 

Anonymkode: 1d1eb...0c9

Skrevet

Fleksitid med kjernetid fra 10-16. Kan ta hjemmekontor noen dager i måneden. 

Anonymkode: 6f9ca...62f

Skrevet

Har fleksitid med kjernetid fra 9-14.30. Hjemmekontor må det være en grunn for. Vi har sommertid fra mai til september og slutter da kl 15, DET er deilig det. Gleder meg til mai!

Anonymkode: dda43...937

Skrevet

Jobber fra 6.30 til 22.30. Pluss at det blir noen netter. 

Anonymkode: 6302a...963

Skrevet

Jobber 8-16, og igrunn veldig fornøyd med det! Jobber noe helg (noen få timer lørdag formiddag) ved behov, og tar noen overtidstimer om jeg har for mye å gjøre. Mest fornøyd med å primært styre dagene mine selv. 

Skrevet

Jobber 9-17 men litt mulighet til å flekse litt. Ville ikke hatt det anderledes, tidlig morgen eller sen kveld er ikke aktuelt i det hele tatt. 

Anonymkode: f780c...64a

Skrevet

Jobber rotasjon 1:1. Akkurat nå er arbeidstiden fra 12:00 til 20:00 + 00:00 til 04:00, 7 dager i uken. Litt vanskelig å få nok søvn, men ellers er det greit. 8-16 jobb er min store skrekk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...