AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #1 Skrevet 24. februar 2020 Svigermor er en slitsom og negativ dame. Hun er uenig i barneoppdragelse, bostiuasjonen vår, livsstil.m.m. For 2 måneder siden inviterte hun til bursdag, men bare mannen fikk komme. Ikke barna eller jeg. Hun syns barna gjør for mye ut av seg. Hvilket er sant, vi lar de gjøre mye ut av seg fordi de fortsatt er småbarn. For å være ærlig kan jeg ikke fordra svigerfamilien og syns nå, med å tydelig ikke bli invitert, ikke lenger trenger å ha noe mer med dem å gjøre? Er det forståelig om jeg fra nå av bare dropper å forholde meg til dem? Vi er i tillegg de fattige i familien, så det har vært ekkelt å motta dyre og unyttige gaver vi hverken ønsker, trenger eller kan gjengjelde. Syns for å være ærlig ikke noe om verdiene deres. Mer trøbbel enn glede for alle parter, egentlig. Anonymkode: 8d08a...25c 4
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #2 Skrevet 24. februar 2020 Men dro mannen din i bursdag alene? Han burde jo takket nei når resten av familien hans var ekskludert. Anonymkode: b8e86...11b 34
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #3 Skrevet 24. februar 2020 11 minutter siden, AnonymBruker said: Men dro mannen din i bursdag alene? Han burde jo takket nei når resten av familien hans var ekskludert. Anonymkode: b8e86...11b Ja, han dro alene. Anonymkode: 8d08a...25c
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #4 Skrevet 24. februar 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, han dro alene. Anonymkode: 8d08a...25c Hvorfor??? Anonymkode: b8e86...11b 18
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #5 Skrevet 24. februar 2020 12 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, han dro alene. Anonymkode: 8d08a...25c Haha?? Forvirret... Anonymkode: 66212...6a7 1
Ida Aronsen Skrevet 24. februar 2020 #6 Skrevet 24. februar 2020 Hva mener mannen din? Om hele sviger familien? 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #7 Skrevet 24. februar 2020 Just now, Ida Aronsen said: Hva mener mannen din? Om hele sviger familien? Han er jo vokst opp med dem og tenker bate det er sånn de er. De er ikke en nær familie, det er kun til selskaper, bursdag og høytider vi har møttes. Men siste gang ville svigermor ikke ha barna eller meg der. Bare mannen..Vi ble forsåvidt enig om at han burde dra for å skape minst mulig drama. Anonymkode: 8d08a...25c 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #8 Skrevet 24. februar 2020 Blås i drama. Sett ned foten. Man kan sette grenser for seg selv uten å være opphav til drama. Neste gang bare mannen inkluderes bør han takke nei, ihvertfall om han ønsker å være lojal mot kone og barn.... Anonymkode: b8e86...11b 15
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #9 Skrevet 24. februar 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor??? Anonymkode: b8e86...11b Fordi menn er konfliktsky Anonymkode: 0e417...d9f 14
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #10 Skrevet 24. februar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Blås i drama. Sett ned foten. Man kan sette grenser for seg selv uten å være opphav til drama. Neste gang bare mannen inkluderes bør han takke nei, ihvertfall om han ønsker å være lojal mot kone og barn.... Anonymkode: b8e86...11b Ja, så det er ikke bare jeg som overreagerer på at vi (barna og jeg) ikke ble invitert? Anonymkode: 8d08a...25c
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #11 Skrevet 24. februar 2020 Det er jo igrunn et pluss, fordi da kan dere ved senere anledninger også sende bare mannen. Se det som en mulighet til at ny tradisjon er etablert. Anonymkode: 47b03...88d 8
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #12 Skrevet 24. februar 2020 Selvfølgelig er det dust å ikke invitere dere, men det høres jo ikke veldig ut som du har lyst til å omgås dem eller at de er folk barna deres bør omgås, så hva med å bare være glad til? Anonymkode: a98e1...cd3 4
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #13 Skrevet 24. februar 2020 6 minutter siden, AnonymBruker said: Selvfølgelig er det dust å ikke invitere dere, men det høres jo ikke veldig ut som du har lyst til å omgås dem eller at de er folk barna deres bør omgås, så hva med å bare være glad til? Anonymkode: a98e1...cd3 Ja, det er så sant, så sant. Vi lever i vidt forskjellige verdener. Snakk om kulturkrasj. Anonymkode: 8d08a...25c
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #14 Skrevet 24. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Svigermor er en slitsom og negativ dame. Hun er uenig i barneoppdragelse, bostiuasjonen vår, livsstil.m.m. For 2 måneder siden inviterte hun til bursdag, men bare mannen fikk komme. Ikke barna eller jeg. Hun syns barna gjør for mye ut av seg. Hvilket er sant, vi lar de gjøre mye ut av seg fordi de fortsatt er småbarn. For å være ærlig kan jeg ikke fordra svigerfamilien og syns nå, med å tydelig ikke bli invitert, ikke lenger trenger å ha noe mer med dem å gjøre? Er det forståelig om jeg fra nå av bare dropper å forholde meg til dem? Vi er i tillegg de fattige i familien, så det har vært ekkelt å motta dyre og unyttige gaver vi hverken ønsker, trenger eller kan gjengjelde. Syns for å være ærlig ikke noe om verdiene deres. Mer trøbbel enn glede for alle parter, egentlig. Anonymkode: 8d08a...25c Hei! Har hatt noe av det samme prbl. selv, men etter årenes løp har vi da kommet mer på "fast grunn", med hverandre. Tror litt at det er pga alderen hennes nå. Men uansett, vi hadde dårlig råd, hun hjalp oss enkelte ganger med bleier osv. men jeg følte meg hakket på fordi jeg gjorde ting "galt". Da kom min svigerinne etterhvert inn på banen og skjelte ut sin mor nord og ned og fikk henne til å forstå litt bedre. Du har nå vært ung en gang du også mamma og usikker, osv. Dette gjorde litt, men jeg er ikke trygg på henne dessverre. Anonymkode: be4a7...8a0 3
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #15 Skrevet 24. februar 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Hei! Har hatt noe av det samme prbl. selv, men etter årenes løp har vi da kommet mer på "fast grunn", med hverandre. Tror litt at det er pga alderen hennes nå. Men uansett, vi hadde dårlig råd, hun hjalp oss enkelte ganger med bleier osv. men jeg følte meg hakket på fordi jeg gjorde ting "galt". Da kom min svigerinne etterhvert inn på banen og skjelte ut sin mor nord og ned og fikk henne til å forstå litt bedre. Du har nå vært ung en gang du også mamma og usikker, osv. Dette gjorde litt, men jeg er ikke trygg på henne dessverre. Anonymkode: be4a7...8a0 Så bra! Her er det også mye kritikk. Barn skal sees men ikke høres, skrikekur er bare sunt, barn skal sitte stille i en lekegrind og absolutt ikke få bevege på seg osv. Det her er ting som hun gjerne må få mene, men helt på tvers av hvordan vi oppdrar. Anonymkode: 8d08a...25c 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #16 Skrevet 24. februar 2020 Hvor gamle er barna dine? Om dere praktiserer fri oppdragelse og de river hus hver gang de er borte så kan jeg faktisk forstå henne. Jeg synes også det er en uting om jeg inviterer til selskap og foreldre lar barna sine løpe, hyle, ta kaker uten å spørre, etc. Og ja, jeg har småbarn selv. Anonymkode: 0a6bf...ba9 3
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #17 Skrevet 24. februar 2020 Just now, AnonymBruker said: Hvor gamle er barna dine? Om dere praktiserer fri oppdragelse og de river hus hver gang de er borte så kan jeg faktisk forstå henne. Jeg synes også det er en uting om jeg inviterer til selskap og foreldre lar barna sine løpe, hyle, ta kaker uten å spørre, etc. Og ja, jeg har småbarn selv. Anonymkode: 0a6bf...ba9 2 og 4. Det er ikke fri oppdragelse, men de er utforskende. Og vi lar de utforske så lenge de er trygge, ellers fjerner vi jo ting og eller dem fra situasjonen. Jeg skulle oppriktig ønske de var helt rolige og bare satt med setteboks eller noe sånt, men sånn er de ikke. Anonymkode: 8d08a...25c 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #18 Skrevet 24. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: 2 og 4. Det er ikke fri oppdragelse, men de er utforskende. Og vi lar de utforske så lenge de er trygge, ellers fjerner vi jo ting og eller dem fra situasjonen. Jeg skulle oppriktig ønske de var helt rolige og bare satt med setteboks eller noe sånt, men sånn er de ikke. Anonymkode: 8d08a...25c Da skjønner jeg deg Anonymkode: 0a6bf...ba9
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #19 Skrevet 24. februar 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Svigermor er en slitsom og negativ dame. Hun er uenig i barneoppdragelse, bostiuasjonen vår, livsstil.m.m. For 2 måneder siden inviterte hun til bursdag, men bare mannen fikk komme. Ikke barna eller jeg. Hun syns barna gjør for mye ut av seg. Hvilket er sant, vi lar de gjøre mye ut av seg fordi de fortsatt er småbarn. For å være ærlig kan jeg ikke fordra svigerfamilien og syns nå, med å tydelig ikke bli invitert, ikke lenger trenger å ha noe mer med dem å gjøre? Er det forståelig om jeg fra nå av bare dropper å forholde meg til dem? Vi er i tillegg de fattige i familien, så det har vært ekkelt å motta dyre og unyttige gaver vi hverken ønsker, trenger eller kan gjengjelde. Syns for å være ærlig ikke noe om verdiene deres. Mer trøbbel enn glede for alle parter, egentlig. Anonymkode: 8d08a...25c Svigermor svigermor svigermor.. Kan hun ikke bare lukke munnen å passe på seg selv!Hvorfor skal svigermødre alltid være tullete?? De må ta seg en bolle og la folk få leve egne liv å slutte å blande seg i alt! Anonymkode: e116b...5f1 1
Kittykat Skrevet 24. februar 2020 #20 Skrevet 24. februar 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Svigermor er en slitsom og negativ dame. Hun er uenig i barneoppdragelse, bostiuasjonen vår, livsstil.m.m. For 2 måneder siden inviterte hun til bursdag, men bare mannen fikk komme. Ikke barna eller jeg. Hun syns barna gjør for mye ut av seg. Hvilket er sant, vi lar de gjøre mye ut av seg fordi de fortsatt er småbarn. For å være ærlig kan jeg ikke fordra svigerfamilien og syns nå, med å tydelig ikke bli invitert, ikke lenger trenger å ha noe mer med dem å gjøre? Er det forståelig om jeg fra nå av bare dropper å forholde meg til dem? Vi er i tillegg de fattige i familien, så det har vært ekkelt å motta dyre og unyttige gaver vi hverken ønsker, trenger eller kan gjengjelde. Syns for å være ærlig ikke noe om verdiene deres. Mer trøbbel enn glede for alle parter, egentlig. Anonymkode: 8d08a...25c Din svigermor synes barna gjør for mye ut av seg? De er barnebarna hennes, for pokker. Og hvem med vett i hode inviterer kun en av familien i bursdag? Hun inkluderer dere ikke og på toppen av det så dro mannen din alene i bursdagen. Han burde pinadø latt være og sagt at enten blir ingen eller alle invitert. Din mann er en tøffel og bør si klart ifra til sin mor at denne oppførselen er ikke akseptabel. Hadde jeg og barna mine vært så uønsket, så hadde jeg droppet kontakten med svigermor. Hun hadde heller ikke fått sett barnebarna sine, siden hun er så imot det. Synd for svigermor, men flott for meg, for da hadde jeg sluppet å forholde meg til et så negativt menneske. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå