AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #1 Skrevet 24. februar 2020 Hei, jeg og mannen vurderer å reise til USA med baby i permisjonstiden, varighet ca 1 mnd. Han har 2 tenåringsbarn i vgs fra før, og de går jo da på skole mens vi er på reise. Er det urettferdig av oss å reise vekk i permisjonstiden uten de store barna? De får være med på ferier ellers i året. Anonymkode: f115b...ca8
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #2 Skrevet 24. februar 2020 Høres slitsomt ut å reise til USA med en så liten baby. Men siden dere har så god råd at dere kan ta flere feriereiser i året, så synes jeg ikke det er noe problem mtp. ungdommene. Anonymkode: 73e65...3eb 3
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #3 Skrevet 24. februar 2020 Babyen er 8 måneder når vi tenker å reise, så den er ikke veldig liten. Når man er på er sted i 1 mnd er det ikke mer stress enn å være hjemme. Anonymkode: f115b...ca8 1
Mt3 Skrevet 24. februar 2020 #4 Skrevet 24. februar 2020 Om USA er ett reisemål de store barna/ungdommene drømmer om, vil det skape dårlig stemning å dra når de ikke kan bli med. Samtidig vil jeg tro de som ungdommer ikke er så interessert i å dra på ferie med foreldre og baby, så snakk med de om det og bli enige. 3
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #5 Skrevet 24. februar 2020 Det er et mål for de ja, og vi tenkte å dra dit med alle på et senere tidspunkt. Poenget nå var å få en stund sammen i permisjonstiden. Men skal snakke med de om det og ☺️ Anonymkode: f115b...ca8 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #6 Skrevet 24. februar 2020 Ved 8 måneder er ikke baby gammel nok til å få MMR vaksine (må være minst 9 mnd). Vi reiste en måned til USA når første var 10 mnd, det var en fin tur. Vil tro ungdommene kan bli misunnelige, men dere bør vel snakke med dem. Anonymkode: 0b6f0...1e3 10
Ulrikke Skrevet 24. februar 2020 #7 Skrevet 24. februar 2020 Vi dro to uker til "Syden" i permisjonen. Barn i barneskolen ble hjemme. De hadde vært på tur uten meg, med far, noen mnd før mens baby var liten, og alt dette var avklart på forhånd. Ingen sure miner verken fra barn eller mor. Elever i vgs får jo ikke fri en mnd for å reise på tur sånn sett... Men det KAN hende det kan være lurt å ha ferieplanen for dem klar før dere evt drar.... Sånn at de vet at de er inkludert på et vis... 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #8 Skrevet 24. februar 2020 Hvem skal passe på de store barna (mtp hjemmealene fest osv)? Er de helsøsken? Anonymkode: 16cf6...cbe 4
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #9 Skrevet 24. februar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvem skal passe på de store barna (mtp hjemmealene fest osv)? Er de helsøsken? Anonymkode: 16cf6...cbe De har en annen mamma, som de kan være hos. Anonymkode: f115b...ca8 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #10 Skrevet 24. februar 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ved 8 måneder er ikke baby gammel nok til å få MMR vaksine (må være minst 9 mnd). Vi reiste en måned til USA når første var 10 mnd, det var en fin tur. Vil tro ungdommene kan bli misunnelige, men dere bør vel snakke med dem. Anonymkode: 0b6f0...1e3 MMR er et godt poeng, takk. Det er ikke så nøye om vi reiser ved 9-10 mnd heller, har lang permisjon og fleksibilitet. Anonymkode: f115b...ca8 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #11 Skrevet 24. februar 2020 21 minutter siden, Ulrikke skrev: Vi dro to uker til "Syden" i permisjonen. Barn i barneskolen ble hjemme. De hadde vært på tur uten meg, med far, noen mnd før mens baby var liten, og alt dette var avklart på forhånd. Ingen sure miner verken fra barn eller mor. Elever i vgs får jo ikke fri en mnd for å reise på tur sånn sett... Men det KAN hende det kan være lurt å ha ferieplanen for dem klar før dere evt drar.... Sånn at de vet at de er inkludert på et vis... De har vært på vinterferie nå til varmere strøk med pappa uten meg og baby. Anonymkode: f115b...ca8 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #12 Skrevet 24. februar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: De har vært på vinterferie nå til varmere strøk med pappa uten meg og baby. Anonymkode: f115b...ca8 De kan jo uansett ikke være vekke en måned fra skolen så lenge det ikke er sommerferie. Hvis de spør så får dere gi uttrykk for at det er en kjærlighetsferie, uten no særlig fart og morro, pga dere ønsker å være sammen og må ta hensyn til babyens rutiner. Ville fulgt godt med på spredning av "Coronaviruset" før dere bestiller turen, var jeg dere. Tross alt ansvar for en liten baby. Anonymkode: 6340b...d86 3
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #13 Skrevet 24. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: De kan jo uansett ikke være vekke en måned fra skolen så lenge det ikke er sommerferie. Hvis de spør så får dere gi uttrykk for at det er en kjærlighetsferie, uten no særlig fart og morro, pga dere ønsker å være sammen og må ta hensyn til babyens rutiner. Ville fulgt godt med på spredning av "Coronaviruset" før dere bestiller turen, var jeg dere. Tross alt ansvar for en liten baby. Anonymkode: 6340b...d86 At det ikke er mye fart og moro med en baby har de skjønt 😅 Følger selvsagt med på coronavirus og div andre mulige sykdommer. Vi tar ikke unødige sjanser. Anonymkode: f115b...ca8 3
Ulrikke Skrevet 24. februar 2020 #14 Skrevet 24. februar 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: De har vært på vinterferie nå til varmere strøk med pappa uten meg og baby. Anonymkode: f115b...ca8 Vet ikke om det har samme effekt å nevne den ferien i etterkant når dere informerer om at dere evt reiser, men jeg skjønner jo at det ikke er synd på dem, direkte 😉 Det kommer jo også litt an på hvor lenge det er til dere drar, hvordan det er i forhold til andre skoleferier osv.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #15 Skrevet 24. februar 2020 13 minutter siden, Ulrikke skrev: Vet ikke om det har samme effekt å nevne den ferien i etterkant når dere informerer om at dere evt reiser, men jeg skjønner jo at det ikke er synd på dem, direkte 😉 Det kommer jo også litt an på hvor lenge det er til dere drar, hvordan det er i forhold til andre skoleferier osv. Det blir noen måneder til vi drar, avhengig av når baby kan få vaksinen. De store lider ingen nød kan du si, reiser vekk i alle ferier. Ikke alltid utlandet, men oftest, iallefall med far. Anonymkode: f115b...ca8 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #16 Skrevet 24. februar 2020 Hvor gamle er tenåringene? At dere reiser til USA uten dem er nå en ting, det går sikkert fint om de uansett får oppleve andre reiser med dere. Men skal far være så lenge borte fra ungdommer under 18 som han har omsorg/foreldreansvar for? Jeg har en 16-åring og hadde definitivt ikke reist bort en måned. Spiller ingen rolle om han kunne vært hos pappaen hele tiden, gutten er også mitt ansvar - man har ikke mindre ansvar, bare fordi man er skilt fra barnets andre forelder. Jeg kan fint reise bort uten ham, ettersom han uansett ikke vil være med mamma på kjedelig Frankrike-tur lenger. Men da blir det en uke eller to mens han er hos pappaen, ikke mer. Anonymkode: dc8ed...ef6 9
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #17 Skrevet 24. februar 2020 Vet ikke helt hvor store barna er og samværsavtalen - men kanskje dere også bør høre med mor til bonusbarna? Litt dumt å bare forvente at hun skal ta fars ansvar... Anonymkode: f7f3d...d12 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #18 Skrevet 24. februar 2020 Hva om dere hadde lagt deler av ferien til de sin ferie? Høst, vinter, påske eller sommer. Sånn at de kom ned og var med dere på deler av turen? Anonymkode: 85d09...4fe 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #19 Skrevet 24. februar 2020 Blir litt likt hos oss. I år blir det rett og slett forskjell på barna. Babyen får ikke tatt vaksine før i september, og da er hans og mine på skole. Og de skjønner at i år blir det bare sånn. Det kommer et neste år også hvor vi alle reiser sammen. Hans eldste har også så mye "på tapetet" at det ikke nytter å planlegge rundt hn. Og hans og mine barn har full forståelse for at behov for vaksine kommer før noe som helst. De vil jo ikke heller ha en syk småsøsken. Men vi vil ta oss råd til å ta samme destinasjonen neste gang med alle sammen. Så ingen føler at de går glipp av en såpass stor event. Anonymkode: e33ce...b0f 3
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #20 Skrevet 24. februar 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet ikke helt hvor store barna er og samværsavtalen - men kanskje dere også bør høre med mor til bonusbarna? Litt dumt å bare forvente at hun skal ta fars ansvar... Anonymkode: f7f3d...d12 Vi har hatt de her lenge flere ganger mens mor var bortreist, så det går begge veier. Begge går på vgs. Anonymkode: f115b...ca8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå