AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #1 Skrevet 23. februar 2020 Jeg startet i ny jobb for litt under ett år siden, i en bedrift med lite motiverende ledelse. I korte trekk var det ingen ordentlig opplæring, mange kontrabeskjeder, stikk rettet mot meg foran flere kolleger, jeg blir holdt utenfor interne møter (til jeg måtte forklare hvorfor jeg bør ha plass der) og eksterne møter med kunder. Grunnen til at jeg ble ansatt var at jeg er den som har erfaring innen et område i bedriften, men sjefen tar over mange av mine prosesser selv om h*n ikke har kompetanse. I tillegg prøver jeg å komme med innspill på nye ideer. I noen tilfeller avbryter h*n og hever stemmen og sier h*n er uenig, uten å høre hvorfor jeg mener det kan være en god idé og om mine tidligere erfaringer rundt nettopp dette. I visse tilfeller har ting jeg har kommet med (som er fakta og som kan bevises) blitt undergravd og møtt med "SÅNN ER DET IKKE". Jeg tenkte ikke så mye over det i starten, men nå har det virkelig begynt å tære på motivasjon og selvfølelse, og jeg tenker på hvor nervøs jeg er for jobb hele tiden. Jeg vet jeg er en person som kan levere gode resultater noe jeg også har erfart fra like stillinger tidligere, men det gjør jeg ikke i denne jobben. Jeg blir nervøs og redd for å gjøre feil og presterer dermed dårligere enn det jeg gjorde i starten i denne bedriften. Nå har det kommet til et punkt der jeg gråter flere ganger om dagen og jeg vet jeg må komme meg over i noe nytt. Problemet er at jeg får dårlig samvittighet for det. Dette er en oppstartsbedrift som er avhengig av at alle leverer det de skal (noe jeg ikke har gjort i det siste), og med tanke på at de har investert nærmere ett år på å ha meg på lønningslisten blir jeg redd for at en oppsigelse blir sett veldig ned på. Likevel er det vel ingen som tjener på situasjonen som den er nå? Noen som har vært i samme situasjon? Hva tenkte dere? Anonymkode: c4a5a...7ba
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #2 Skrevet 24. februar 2020 Dette er det ingen som tjener på, hverken du eller bedriften. Du skal ikke ha noen skrupler med å søke ny jobb. Min tanke er at denne bedriften vil slite med å gå rundt på grunn av måten ledelsen opererer på. Jeg kan tenke meg at det ikke bare er du som merker hvordan sjefen opptrer. En oppstartsbedrift er avhengig av å benytte alt den har av ressurser, noe ledelsen ikke evner. Derfor gjør du rett i å se deg om på jobbmarkedet. Vil du likevel gjøre et ekstra forsøk der du er, kan du be sjefen om en prat der dere gjennomgår dine ansvarsområder og hvilke forventninger sjefen har til deg. Det er lov å påpeke at dette har virket litt uklart frem til nå. Hvilket svar og reaksjon du får på dette vil avgjøre din motivasjon videre, vil jeg tro. Anonymkode: 73503...ff1 3
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #3 Skrevet 24. februar 2020 Er i lignende situasjon. Jeg har vikariat da, som går ut til sommeren. Jeg kommer til å bli tilbudt jobb videre, men nei takk. Går heller arbeidsledig enn å fortsette der. Skal holde ut til vikariatet er over. Har søkt nye jobber, håper jeg får noe. Anonymkode: 6dfe0...2c9
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #4 Skrevet 24. februar 2020 Enten må du ta kampen eller finne en annen jobb. Husk at det er den sterkestes rett som gjelder i arbeidslivet, så du må lære deg å ta litt mer plass. De fåmælte blir overkjørt av bøllene, så lær deg å være en selv når det er nødvendig. Anonymkode: 9572f...0b3
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #5 Skrevet 24. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Enten må du ta kampen eller finne en annen jobb. Husk at det er den sterkestes rett som gjelder i arbeidslivet, så du må lære deg å ta litt mer plass. De fåmælte blir overkjørt av bøllene, så lær deg å være en selv når det er nødvendig. Anonymkode: 9572f...0b3 Tusen takk for råd! Lære meg å ta litt mer plass er virkelig noe jeg må bli bedre på. Anonymkode: c4a5a...7ba
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #6 Skrevet 24. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er i lignende situasjon. Jeg har vikariat da, som går ut til sommeren. Jeg kommer til å bli tilbudt jobb videre, men nei takk. Går heller arbeidsledig enn å fortsette der. Skal holde ut til vikariatet er over. Har søkt nye jobber, håper jeg får noe. Anonymkode: 6dfe0...2c9 Skjønner godt at du heller ønsker å gå arbeidsledig. Når det kommer til stykket er det helsen som gjelder. Skulle nesten ønske at jeg hadde vikariat så det var en naturlig sluttdato. Masse lykke til med jobbsøkingen! Anonymkode: c4a5a...7ba
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #7 Skrevet 24. februar 2020 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er det ingen som tjener på, hverken du eller bedriften. Du skal ikke ha noen skrupler med å søke ny jobb. Min tanke er at denne bedriften vil slite med å gå rundt på grunn av måten ledelsen opererer på. Jeg kan tenke meg at det ikke bare er du som merker hvordan sjefen opptrer. En oppstartsbedrift er avhengig av å benytte alt den har av ressurser, noe ledelsen ikke evner. Derfor gjør du rett i å se deg om på jobbmarkedet. Vil du likevel gjøre et ekstra forsøk der du er, kan du be sjefen om en prat der dere gjennomgår dine ansvarsområder og hvilke forventninger sjefen har til deg. Det er lov å påpeke at dette har virket litt uklart frem til nå. Hvilket svar og reaksjon du får på dette vil avgjøre din motivasjon videre, vil jeg tro. Anonymkode: 73503...ff1 TS her. Tusen takk for gode råd! Jeg kommer til å legge inn en innsats på jobbmarkedet fremover nå. Det er som du sier, "Dette er det ingen som tjener på, hverken du eller bedriften." Det beste er nok å skille lag før det går ille for begge parter. Anonymkode: c4a5a...7ba 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #8 Skrevet 25. februar 2020 Slutt i jobben!! Folk slutter for lite. Slutt!! Anonymkode: ea308...93e 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #9 Skrevet 25. februar 2020 Det er viktig, ts, å huske at du aldri kan opparbeide lojalitet til en bedrift. Dersom du falt død om av overarbeid i morgen ville bedriften sendt en bukett, skrevet en ny stillingsannonse, og om en uke ville du vært glemt. På det nivået er viktigheten din - fullstendig fraværende. Ja, du kan føle lojalitet til dine kolleger. Men ikke til firmaet. Det du må gjøre er å ta ansvar for deg selv. Det er din oppgave. Anonymkode: 9a52c...d31 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #10 Skrevet 25. februar 2020 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er viktig, ts, å huske at du aldri kan opparbeide lojalitet til en bedrift. Dersom du falt død om av overarbeid i morgen ville bedriften sendt en bukett, skrevet en ny stillingsannonse, og om en uke ville du vært glemt. På det nivået er viktigheten din - fullstendig fraværende. Ja, du kan føle lojalitet til dine kolleger. Men ikke til firmaet. Det du må gjøre er å ta ansvar for deg selv. Det er din oppgave. Anonymkode: 9a52c...d31 Flott skrevet, et firma driter 100% i sine ansatte, Du er bare arbeidskraft, så de kan tjene penger på deg. Trist, men sant. Anonymkode: ea308...93e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå