Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt rart spørsmål, men jeg er fra en familie der folk har veldig vanlige jobber som sykepleier, lærer osv.

Snuser litt på et nytt studie nå og sjekker jobber som er relevante, og typiske stillinger er sånt som rådgiver i ulike private og offentlige bedrifter, seniorrådgiver..

Hva gjør egentlig eg rådgiver?

Anonymkode: 91ed0...9d5

Skrevet

Det er helt forskjellig og avhengig av hvilket fag det gjelder. 

Selv har jeg jobbet som både pedagogisk rådgiver (undervisning) og senere som økonomirådgiver (stat).   

Skrevet

I staten er det egentlig bare en stillingstittel som ikke sier så mye om jobben. Jeg er rådgiver i staten, jobber med saksbehandling, analyse etc. Min forrige jobb var også rådgiverstilling, det var ren analyse. Alle på min avdeling har rådgiver eller seniorrådgiver som tittel (og de fleste er i praksis saksbehandlere). 

I staten varierer det litt fra organisasjon til organisasjon hvordan titlene brukes. I min forrige jobb var det utdanning som telte mest på om du ble rådgiver eller seniorrådgiver, i nåværende jobb er det erfaring i nåværende organisasjon som teller mest. Jeg gikk derfor ned i tittel og opp i lønn da jeg byttet jobb. 

I en del bransjer bruker man begrepet konsulent i stedet for rådgiver. 

Skrevet

Rådgiver er bare en stillingstittel, og det kommer an på hva slags fagfelt det er, og det kan også være forskjeller fra organisasjon til organisasjon. Noen steder har du stort ansvar f. eks. innenfor en prosjektportefølje, mens andre steder er det tilnærmet bare en fin beskrivelse av noen som koker kaffe. 

Anonymkode: 10f55...dba

Skrevet

Jepp, rådgiver er en veldig diffus tittel.

Jeg er rådgiver. Vi har ulike ansvarsområder i vårt selskap, jeg driver med rekruttering, oppfølging av kompetanse, interne kurs, utsending av nyhetsbrev, er en fagressurs for et spesifikt felt i selskapet, og gjør litt generelt administrativt arbeid. 

Anonymkode: fe6f9...a84

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...