AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #1 Skrevet 23. februar 2020 Hva er dine beste tips for å spare penger på varer til husholdningen? Hvor og hvordan handler dere mat, renhold og hygieneprodukter etc? 😄 Anonymkode: 9d4f4...e51
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #2 Skrevet 23. februar 2020 Hadde vi bodd nærmere Sverige så hadde vi handlet der. Handler en del på obs eller rusta, føler nøye med etter tilbud og hamstrer inn en del da. Kjøper ofte store kvanta av kjøtt og fryser ned Anonymkode: 6afaf...835
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #3 Skrevet 23. februar 2020 Kjøper så godt som alt på tilbud eller som datovarer. Anonymkode: 38b3d...649
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #4 Skrevet 25. februar 2020 Samme som #3 Holder oversikt over tilbud og handler kun tilbudsvarene (lokketilbud) i de aktuelle butikkene. Prøver å lære meg priser, for tilbud på en butikk trenger ikke være billigere enn normalpris i en annen. Du kan spare mye på å bake selv. Og selvsagt ikke handle take away, kiosk, bensinstasjon mm, men ts med niste. Og alltid sammenligne kilo-/literpris, ikke stykkpris. Anonymkode: c54a5...dcc 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #5 Skrevet 25. februar 2020 På 23 February 2020 den 22.57, AnonymBruker skrev: Hva er dine beste tips for å spare penger på varer til husholdningen? Hvor og hvordan handler dere mat, renhold og hygieneprodukter etc? 😄 Anonymkode: 9d4f4...e51 Handler frukt som er på tilbud😀👍idag var pærer 10kr kg på Rema🤓 Anonymkode: c1a4f...7fd
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #6 Skrevet 25. februar 2020 Holdbart.no Anonymkode: 0fa91...315 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #7 Skrevet 25. februar 2020 "Låner" av naboen. Anonymkode: dfa14...73c
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #8 Skrevet 25. februar 2020 Har to frysere, og et ekstra kjøleskap, samt to solide hyller i kjellerbod. Skummer raskt gjennom 3-4 tilbudsaviser hver søndag, går gjennom lagrene, og lager matplan og handleliste. Om det kun er 1-3 varer som frister på salg dropper vi stopp på den butikken. Som eksempel skal mannen ukeshandandle etter jobb i morgen, og kjører da Coop Obs (tilbudsvarer), Meny (tilbudsvarer + spesialvarer), Rema (for resten). Heldigvis har vi maks 10 minutter i ekstra kjøring om vi tar samtlige butikker. Et av mine beste tips er å kjøpe kjøtt for pålegg på tilbud - kalkunfilet, ribbe og skinkestek. Lager opp, skjærer i tynne skiver, vakumpakker, og fryser. Har med det mengder kjøttpålegg til 30 kr/kg, i stedet for 400 kr/kg. Ris. linser og krydder handles på innvandrerbutikk. Anonymkode: 1fe00...ed2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #9 Skrevet 25. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har to frysere, og et ekstra kjøleskap, samt to solide hyller i kjellerbod. Skummer raskt gjennom 3-4 tilbudsaviser hver søndag, går gjennom lagrene, og lager matplan og handleliste. Om det kun er 1-3 varer som frister på salg dropper vi stopp på den butikken. Som eksempel skal mannen ukeshandandle etter jobb i morgen, og kjører da Coop Obs (tilbudsvarer), Meny (tilbudsvarer + spesialvarer), Rema (for resten). Heldigvis har vi maks 10 minutter i ekstra kjøring om vi tar samtlige butikker. Et av mine beste tips er å kjøpe kjøtt for pålegg på tilbud - kalkunfilet, ribbe og skinkestek. Lager opp, skjærer i tynne skiver, vakumpakker, og fryser. Har med det mengder kjøttpålegg til 30 kr/kg, i stedet for 400 kr/kg. Ris. linser og krydder handles på innvandrerbutikk. Anonymkode: 1fe00...ed2 Hvordan får du til å skjære tynne påleggskiver? Hva slags kniv bruker du? Anonymkode: c54a5...dcc
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #10 Skrevet 25. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvordan får du til å skjære tynne påleggskiver? Hva slags kniv bruker du? Anonymkode: c54a5...dcc Bruker oppskjærmaskin. En bedre en, etter at jeg oppgraderte for få år siden. Mener den første kostet ca 300 siden, men er jo en stund siden. Anonymkode: 1fe00...ed2 2
Mrs Robinson Skrevet 25. februar 2020 #11 Skrevet 25. februar 2020 Veldig mange av billigproduktene er faktisk like bra. F.eks kjøttdeig fra rema, håndsåpe, dusjsåpe, diverse vaskemidler. Bruk handleliste, handle ut fra tanken om at alle varene skal brukes. Å kaste mat er å kaste penger Kjøper datovarer, og fryser/bruker til middag samme dag. Innvandrersjappe Benytter meg av kuponger hos coop og rema 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #12 Skrevet 25. februar 2020 Planlegger middager, handler med liste to ganger per uke. Fryser ned rester, kutter opp brød og fryser i skiver. Bruker mye tørkede belgrukter. Ser på kiloprisen når jeg handler frukt og grønt. Anonymkode: dd430...51d
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #13 Skrevet 25. februar 2020 Ukeshandler på kolonial.no. Sparer både tid og penger. Slipper å bli fristet Til småkjøring når jeg ikke stadig er innom butikken. Anonymkode: 9b729...20c 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #14 Skrevet 25. februar 2020 Planlegger middager for minimum ei uke, sparer MYE de gangene vi gjør det. Går da over frys, kjøleskap og tørrvareskuff og bruker opp derifra. Da er det ofte kun basisprodukter vi må kjøpe inn den uka. Kjøp stort på tilbud. F.eks. til oppvask/klesvask. Kjøpte inn oppvasktabletter til 10-, pakka fordi de endret emballasje. Har nok til to år sikkert. Klesvask merker jeg ikke forskjell på billig og dyrt. Men kjøper ALDRI til fullpris. Benytt deg av lokale byttegrupper. Jeg bytter alltid i ting jeg bruker, som tåler å stå litt. Kaffe, oppvaskpulver, klesvaskpulver.. Dropp skyllemiddel, det lukter æsj og er unødvendig. First price og andre butikkmerker er bra nok for oss. Kjøper også mye datovarer. Sjeldent noe som ikke er noe tess. Anonymkode: c0087...ee6
Marigrete Skrevet 25. februar 2020 #15 Skrevet 25. februar 2020 4 timer siden, Mrs Robinson skrev: Veldig mange av billigproduktene er faktisk like bra. F.eks kjøttdeig fra rema, håndsåpe, dusjsåpe, diverse vaskemidler. Bruk handleliste, handle ut fra tanken om at alle varene skal brukes. Å kaste mat er å kaste penger Kjøper datovarer, og fryser/bruker til middag samme dag. Innvandrersjappe Benytter meg av kuponger hos coop og rema Kuponger hos Rema? Hvor får man dette?
Meadow Skrevet 25. februar 2020 #16 Skrevet 25. februar 2020 Vi sparer mye på å ha med matpakke hver dag.
Meadow Skrevet 25. februar 2020 #17 Skrevet 25. februar 2020 34 minutter siden, Marigrete skrev: Kuponger hos Rema? Hvor får man dette? Det er vel bare Æ på Rema, men Meny har. 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #18 Skrevet 25. februar 2020 Har spart mye på å kutte ut kjøtt, og har ikke varme måltider hver dag heller. Anonymkode: 7f8b5...27f
SPOCA Skrevet 25. februar 2020 #19 Skrevet 25. februar 2020 Handler omtrent alt av mat og husholdningsartikler hos Meny, men har ikke noe større budsjett nå enn da vi primært handlet på Kiwi. Grunnen til dette er delt: vi handler primært kun 1-2 ganger per måned, dvs vi storhandler og handler ikke mye innimellom storhandlingen. Ellers er vi flinke til å benytte oss av tilbudene de ofte har, samt at vi gjerne velger First Price og lignende produkter der vi ikke opplever kvalitets-/smaksforskjell på varene. Ellers: kjøper f.eks en stor karbonadeig på 600 gram, steker opp og fryser ned. Altså, kjøper stort og fryser gjerne ned. Samme gjelder brød osv.
Mrs Robinson Skrevet 26. februar 2020 #20 Skrevet 26. februar 2020 8 timer siden, Marigrete skrev: Kuponger hos Rema? Hvor får man dette? Æ-appen og coop-appen kuponger og rabatter på det du handler ofte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå