Gå til innhold

Koronavirus og hamstring av varer?

Fremhevede innlegg

Gjest Forumhei
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syntes det er greit å ta en 3 ukers handel nå, på grunn av KARANTENE, som man ikke får av influensa. Vi handlet inn i 3 uker å ironisk nok ble vi syk og satt i karantene neste dag. 

Anonymkode: 512c6...f0d

oy, hvordan går det? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er unødvendig å hamstre, men jeg synes det er fornuftig å handle inn for en god uke eller to slik at det blir færre mennesker ute på butikkene. Også å handle på tidspunkt der det er få kunder. Da reduserer vi risikoen for å bli smittet. Prøve å unngå offentlige plasser med mye mennesker så langt det lar seg gjøre. 

Forstår at noen ønsker å hamstre dersom det ikke er mulighet for mat levert på døren der personen bor og kanskje ikke har familie og venner som kan levere mat dersom karantene ble nødvendig. Men utover det så er der unødvendig enn så lenge.

Anonymkode: 33977...86b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hamstring er det som ødelegger for alle andre. Se på Australia nå, ingen får tak i toalettpapir, forse folk hamstrer. Eller her i Norge, ingen får tak i antibac for alle er hysteriske og hamstrer inn.

Om vi alle bare fortsetter som før, så er det nok av alt til alle.

Nei jeg har ikke hamstra, og har ingen planer om å endre på noen vaner nå. Det eneste jeg har lager av akkurat nå er toalettpapir, men det er kun pga. jeg kjøpte en slik stor lambi pakken sist det var tilbud på Obs, og jeg enda hadde en halv slik hjemme fra før av. Men absolutt ingen sammenheng med korona, bare meg som handlet på tilbud.

Anonymkode: f9c2c...b5f

• Liker 10
Skrevet

Jeg bor i en relativt stor by, ikke no hamstring her... Eneste det er tomt for noen steder er Antibac.

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har handlet inn vann, tørrvarer, pålegg og diverse hermetikk, i tillegg til vanlig storhandling. Har også kjøpt ekstra mat til katten og frisket opp førstehjelpsskrinet.

Rimelig tomt for hermetikk o.l. i butikkene rundt omkring her. 

Anonymkode: ec6bb...093

Hvorfor vann?

AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, Bollis skrev:

Hvorfor vann?

Hvem tenker du skal holde ting som strøm og vannforsyninger oppe hvis halve Norge eller mer ligger syke eller sitter i isolasjon eller karantene? 

Anonymkode: d769e...056

• Liker 1
Gjest Forumhei
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem tenker du skal holde ting som strøm og vannforsyninger oppe hvis halve Norge eller mer ligger syke eller sitter i isolasjon eller karantene? 

😂😂 verden går ikke under, du har sett for mange filmer.

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Litt dumt spørsmål men... Hva med å fylle tomme brusflasker med vann før dét skjer? Regner med vi får en advarsel først om det skulle bli SÅ ille. Det skjer nok ikke over natten, eller?

Anonymkode: 23fdf...b3f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Forumhei skrev:

😂😂 verden går ikke under, du har sett for mange filmer.

Jeg har ikke sagt verden går under, det er dine ord, men du må gjerne forklare meg hvem som skal holde infrastrukturen i Norge (eller i andre land) i gang hvis "alle" arbeidsføre voksne er syke eller sitter låst hjemme og ser på Netflix. Hvis du tror myndighetene har kontroll på smitten er du naiv og hvis du tror noen har tenkt å komme hjem til deg med vann hvis det skjer noe med tilførselen av drikkevann, er du også naiv. Det må du selvfølgelig gjerne være, men da må vi andre lov til å sette to femlitersdunker med vann i kjelleren også, slik myndighetene faktisk har bedt oss om å gjøre. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Litt dumt spørsmål men... Hva med å fylle tomme brusflasker med vann før dét skjer? Regner med vi får en advarsel først om det skulle bli SÅ ille. Det skjer nok ikke over natten, eller?

Anonymkode: 23fdf...b3f

Det kan du selvfølgelig gjøre :) Vi personlig har ikke boden full av brusflasker, så det blir på en måte en unødvemdig omvei å kjøpe brus først for å få tomflasker til å fylle med vann. Det blir både dyrere og mer kasting av mat (eller drikke, da).

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kan du selvfølgelig gjøre :) Vi personlig har ikke boden full av brusflasker, så det blir på en måte en unødvemdig omvei å kjøpe brus først for å få tomflasker til å fylle med vann. Det blir både dyrere og mer kasting av mat (eller drikke, da).

Men du kan jo fylle brusen du kjøper på andre tomme ting. Saftflasker, termoser, vaser, kjeler, bøtter etc. Da slipper du kaste mat (Eller drikke)

Anonymkode: 66181...b22

AnonymBruker
Skrevet

Dere som sitter her inne og skryter av hamstringen deres, fy faen altså. Det er DERES feil at jeg ikke fikk kjøpt toalettpapir og sodd til bestemor fra hennes ukentlige handleliste! Egoister!

Anonymkode: 423da...b4a

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere som sitter her inne og skryter av hamstringen deres, fy faen altså. Det er DERES feil at jeg ikke fikk kjøpt toalettpapir og sodd til bestemor fra hennes ukentlige handleliste! Egoister!

De er redde, vær tålmodig med de.

Anonymkode: eb541...1d4

Gjest Forumhei
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke sagt verden går under, det er dine ord, men du må gjerne forklare meg hvem som skal holde infrastrukturen i Norge (eller i andre land) i gang hvis "alle" arbeidsføre voksne er syke eller sitter låst hjemme og ser på Netflix. Hvis du tror myndighetene har kontroll på smitten er du naiv og hvis du tror noen har tenkt å komme hjem til deg med vann hvis det skjer noe med tilførselen av drikkevann, er du også naiv. Det må du selvfølgelig gjerne være, men da må vi andre lov til å sette to femlitersdunker med vann i kjelleren også, slik myndighetene faktisk har bedt oss om å gjøre. 

Ja for hele norge blir jo syk på akkurat samme tid..😆

går nokk i puljer vennen, dette viruset vill progressivt smitte folk over flere mnd før det når en topp, men vi vill jo ikke alle være syke likt!! 

AnonymBruker
Skrevet

Har hamstret masse tørrvarer selvsagt. Pasta. Ris. Knekkebrød. Fryst ned kjøtt. Vitaminer. ++++++. Mat for 4 mnd frem i tid. Har vært ute en vinterdag før!! Det kommer til og bli panikk om dette slår til for fullt. Føre var er alltid smart. Bodd 4 år i favelaen i Brasil så vet alt om ting som sprer seg. Men lov å håpe på at det demper seg men om ikke vil butikker gå tomme og jeg skal ikke stå i kø å bli smittet... flere tusen er garantert smittet allerede. Tallet 150 er bullshit. Kryr av folk som ikke vet dem har blitt smittet selvsagt. Ha en fin dag😉

Anonymkode: 847c0...b9b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Snakk om å bli hysteriske! 

For det første. Vi er 5 millioner mennesker i dette landet. 157 personer er så langt smittet. I mitt fylke er det kun 24 smittede. Det ville også gått tid før strøm og vann stoppet opp selv om de som styrer dette blir syke. Vi er laaaangt fra en slik krise. 

For det andre; Det er jo bare å fylle på vann på flasker, mugger eller bøtter fra springen. Har du absolutt ingen beholder å fylle på, så burde det ikke vært noe problem å skaffe det innen vi står ovenfor en vannkrise.. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

157 personer er så langt smittet. I mitt fylke er det kun 24 smittede. 

Disse tallene er selvsagt feil, det er veldig mange flere som er smittet. Dette er kun de som man har klart å fange opp på en temmelig klønete måte.

Anonymkode: 6d827...614

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Disse tallene er selvsagt feil, det er veldig mange flere som er smittet. Dette er kun de som man har klart å fange opp på en temmelig klønete måte.

Skjønner at det er mye mørketall her, men det var de tallene jeg hadde. Det er uansett ingen grunn til å hamstre vann.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jepp, altså er det enda mindre farlig enn de offisielle tallene tilsier.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, Bollis skrev:

Hvorfor vann?

Fordi det er på listen over ting man bør ha?

Kommunen her jeg bor gikk forøvrig ut med beredskapslisten fra sikkerhverdag i går kveld. Det sier noe om at det er på tide å ta dette på alvor. Ikke nødvendigvis på grunn av viruset i seg selv, men på grunn av de potensielle samfunnskonsekvensene. Å tro at Norge skal klare å begrense smitten bedre enn f.eks Italia og Frankrike er utopisk.

Anonymkode: ec6bb...093

• Liker 2
  • Opprett ny...