Gå til innhold

Koronavirus og hamstring av varer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke om mat og drikke, men at folk hamstrer alt av Antibac er iallefall sikkert. Man kan ikke finne en eneste flaske i hele kommunen!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest hhhh9
15 minutter siden, Drizzt skrev:

Jeg vet ikke om mat og drikke, men at folk hamstrer alt av Antibac er iallefall sikkert. Man kan ikke finne en eneste flaske i hele kommunen!

Apotekene har vel?

https://www.apotek1.no/produkter/antibac-haanddesinfeksjon-85-750ml-914124p

Max 5 pr kunde...

Ikke på nettlager

Finnes i 13 apotek

Endret av hhhh9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hhhh9
1 minutt siden, Drizzt skrev:

13 apoteker i landet har det. Apotekene i min kommune har det ikke. 

Det er synd. Får man kjøpt annen type sprit på apotek?

Noen nevnte at rødsprit gjør nytten med å desinfisere.

Eller må man bruke vodka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan selvfølgelig bruke vodkalignende alkoholdrikker for det også, men ikke akkurat egnet for barn, tenker jeg 😄 Ellers satser vi på ekstra håndvask istedet og sjekker apotekene neste uke igjen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner antibac i de fleste dagligvare butikkene rundt her jeg bor.

Apotekene er utsolgt, men altså ikke butikkene.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alkohol må være over 70% for å virke har jeg hørt, og vodka har ca 40 så det vil ikke være effektiv. Sikkert bedre enn ingenting, men jeg tror det blir falsk trygghet. Både klor og eddik skal være bra, men usikker på blandingsforhold. Håndvask som varer lenge nok er det beste alternativet.

Var å pantet flasker i vår lokale dagligvarebutikk og der var verken såpe ved vasken eller håndsprit. Corona eller ei, ... Det er så ekkelt. Lurer på hvor lenge det har vært slik.

Forresten, jeg handlet et par flasker på Normal for en stund siden og også på Lyko (nettbutikk). Eller har butikker som Biltema etc også slikt. Hadde ikke blitt overrasket om Felleskjøpet hadde... 

Endret av RoNo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Eller har endret dine handle rutiner ifbm Coronavirus? 

Jeg hamstrer ikke direkte, men tenker at det kan være en lurt å handle sjeldnere slik at jeg ikke utsetter meg selv unødvendig ofte for smitte, eller omvendt. Å handle inn for en uke eller mer tror jeg bare er bra. Besøker mindre offentlig steder hvis ikke jeg må. 

Anonymkode: 072e1...e9b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei. Er det et slikt samfunn vi vil ha i kriser? At det sitter noen få med enorme lagere i kjellerne sine, mens mange andre ikke får kjøpt i det hele tatt pga hamsterne? Det er ikke et slikt samfunn JEG vil ha, i alle fall.

Anonymkode: 8a3b7...392

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hamstrer ikke, men må jo innerømme at skapet har litt flere tørrvarer enn normalt, det er et par pakker pasta, supper og mel mer enn jeg pleier å ha. Ikke verre en at jeg fint bruker det opp ved "normal drift", gidder ikke sitte igjen med masse mat som må kastes.

Endret av Jaybird
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, jeg har venner, familie og evt. kollegaer som kan sette poser med mat foran døren. 

Anonymkode: c8823...b95

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Er det et slikt samfunn vi vil ha i kriser? At det sitter noen få med enorme lagere i kjellerne sine, mens mange andre ikke får kjøpt i det hele tatt pga hamsterne? Det er ikke et slikt samfunn JEG vil ha, i alle fall.

Anonymkode: 8a3b7...392

Jeg er enig med deg. Leste noen artikler nylig om dette, at noen har begynt å hamstre. Det er svært egoistisk av dem og de tenker kun på seg selv. Nå er det langt i fra noen matkrise i landet, men om det skulle skje så går det jo ikke an å bare tenke på seg selv. 

Anonymkode: 072e1...e9b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Vi hamstret for 3 dager siden, igår ble vi syk. Beste valget ever 👌

Anonymkode: 7a9cb...680

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, har ikke endret vaner. 

Vi har toalettpapir, tannkrem, såpe, rengjøringsmidler, med mer, for 6+ måneder. Fordi det er et bare er stress å gå tomt, og unødvendig å ha det på handlelista 12 ganger i året når du kan ha det der 1 gang i året. 

Vi har en god del hermetikk og tørrvarer, av samme grunn. 

Vi har noen tilbudsvarer i fryseren, handler inn litt ekstra når det er rimelig. 

Ellers ukehandler vi som vanlig. 

Anonymkode: eb0cc...695

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vi hamstret for 3 dager siden, igår ble vi syk. Beste valget ever 👌

Samme her. Altså ikke PÅ GRUNN AV koronaviruset men på grunn av karantene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...