AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #1 Skrevet 23. februar 2020 Har du handlet til et ekstra varelager i tilfelle et massivt utbrudd av Koronaviruset her i landet? Jeg må innrømme at jeg har gått i fra å ikke være bekymret, til å bli bekymret. Jeg tror nå at viruset etterhvert kommer nordover i Europa, også til Norge. Hva handler du inn? Anonymkode: 87094...46d
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #2 Skrevet 23. februar 2020 Man skal alltid ha en beredskapslager. Gidder ikke handle noe ekstra. Anonymkode: f6f93...e86 8
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #3 Skrevet 23. februar 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man skal alltid ha en beredskapslager. Gidder ikke handle noe ekstra. Anonymkode: f6f93...e86 Pga at du ikke orker? Anonymkode: d4d29...726
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #4 Skrevet 23. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Pga at du ikke orker? Anonymkode: d4d29...726 Fordi jeg har alt jeg trenger Anonymkode: f6f93...e86 6
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #5 Skrevet 23. februar 2020 Kjøpte en boks med ris i går. Og så har jeg slutta å ta speed, det hjelper på noiaen. Anbefales! Anonymkode: 7889a...f55 24
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #8 Skrevet 23. februar 2020 Nei dette gidder jeg ikke å henge meg på, har ingenting imot å dø. Det er myriader av dødsårsaker som kan ta deg før dette viruset, eller noe annet virus, grunnen til at folk er redde for dette er at det er i media. Anonymkode: 79c8d...5ba 5
Gjest Chroma Skrevet 23. februar 2020 #9 Skrevet 23. februar 2020 Har ikke handlet inn noe ekstra og er heller ikke bekymret. Tar det rett og slett som det kommer.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #11 Skrevet 24. februar 2020 Sannheten er at mennesker har alltid dette med å ville tro det beste om situasjonen, det er også enklere for hjernen våres. Men de som forstår at dersom man tar feil og det faktisk skulle spredd seg i hele verden på kort tid, ville ihvertfall vært best forberedt enn de som ikke er det og bare ''tar alt med knusende ro'' ---- Anonymkode: 2f116...7a3 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #12 Skrevet 24. februar 2020 Nysgjerrig på hva dere har på 'lager' i huset deres? Er det ekstra pålegg, kjeks , havregrøt etc? Makrell i toomat? Anonymkode: 2f116...7a3 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #13 Skrevet 24. februar 2020 Ja, jeg er bekymret og har fylt opp litt ekstra. Min tanke er at om det blir nødvendig å hamstre er det i seneste laget å begynne. Noen ting har så lang varighet at man kan like gjerne lagre det hjemme som i butikk. Vi har plass, så hvorfor ikke? Noe av det vi har ekstra mye av nå er: Middags hermetikk (spagetti al Capri, fiskeboller), annen hermetikk (tunfisk, makrell i tomat, ananas osv), posesupper, havregryn, knekkebrød, appelsin juice, tørka erter og bønner (varer lenge), surkål og rødkål. Ris og polenta, pasta... Pluss et par sekker med hundemat. Har også kjøpt ekstra hygiene produkter som klor, tøyvask pulver, håndsprit mm. Ellers så har vi fulle kjøkkenskap med mel (diverse), gjær, sukker, salt osv osv Har tatt meg tid til å lese litt på amerikanske sider og har funnet ut at popkorn (til gryte) kan være greit å ha fordi det har lang holdbarhet og tar lite plass. Ser også at jeg bør kjøpe et par tuber tannkrem til å ha liggende også. Min bekymring svinger litt opp og ned. Når man leser hvordan viruset smittet i Italia og også hva som skal til for å testes i Norge så blir jeg ekstra bekymret. Særlig når mennesker uten symptomer kan smitte. Vi bor en plass med mange turister, mannen flyr ofte med jobben osv. Så føler vi bør være føre var. Vi er ikke i risikogruppene (vi er frisk og ikke gamle, og barna er også frisk), men vi har familie som ikke er så heldig. Det blir slik som med vaksiner, man har et kollektivt ansvar for å forsøke å ikke bli smittet for å beskytte de som er i risiko grupper. Uansett om det blir nødvendig å hamstre eller ei, pga viruset så er vi uansett anbefalt å ha et beredskapslager (brosjyre i posten for en tid tilbake). Pluss skulle man plutselig få dårlig økonomi en periode (f.eks) kan det være greit å kunne ete en periode uten å måtte handle... Anonymkode: da319...5e7 3
Million Skrevet 24. februar 2020 #14 Skrevet 24. februar 2020 (endret) Nei, jeg har ikke planer om noe hamstring av matvarer etc. Jeg har fra før et lite lager i skapet av litt basisvarer etc, men det er ikke mye jeg har plass til der, og litt i fryseren. Og dopapir i en stor stabel på soverommet så det holder et par mnd. Men jeg har rett og slett ikke plass til å hamstre. Sånn er det med den saken. Da må jeg begynne å stable det på spisebordet eller noe, i så fall, og det gidder jeg ikke på det nåværende tidspunkt. I fryseren har jeg kun tre skuffer, og de er allerede fulle. Kan vel kanskje få klemt nedi en flat pizzaeske og en pakke kjøttdeig til, men det er alt. Endret 24. februar 2020 av Million 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #15 Skrevet 24. februar 2020 1 minutt siden, Million skrev: Nei, jeg har ikke planer om noe hamstring av matvarer etc. Jeg har fra før et lite lager i skapet av litt basisvarer etc, men det er ikke mye jeg har plass til der, og litt i fryseren. Og dopapir i en stor stabel på soverommet så det holder et par mnd. Men jeg har rett og slett ikke plass til å hamstre. Sånn er det med den saken. Da må jeg begynne å stable det på spisebordet eller noe, i så fall, og det gidder jeg ikke på det nåværende tidspunkt. I fryseren har jeg kun tre skuffer, og de er allerede fulle. Kan vel kanskje få klemt nedi en flat pizzaeske og en pakke kjøttdeig til, men det er alt. Man får hamstre etter evne Du har jo tenkt over hva du har. Så lenge alle i Norge ikke skal handle alt i løpet av et par dager går det nok bra. Anonymkode: da319...5e7 1
Gjest Sprettballen Skrevet 24. februar 2020 #16 Skrevet 24. februar 2020 Hamstring er jeg ikke tilhenger av, men det er anbefalt å ha et lite lager, og det har jeg. Uavhengig av virus, det er mye som kan skje (streik, strømbrudd, ras osv) , og jeg synes det er greit å være beredt, da behøver jeg ikke være bekymret.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #17 Skrevet 24. februar 2020 Hamstrer du mat før hver eneste influensa-sesong, også? Tross alt my større sjangs for å dø av det, enn Corona. Anonymkode: 25159...95a 4
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #18 Skrevet 24. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hamstrer du mat før hver eneste influensa-sesong, også? Tross alt my større sjangs for å dø av det, enn Corona. Anonymkode: 25159...95a Tror du tar feil der... Men om du mener det blir blås ut av proporsjoner plaget ikke meg. Jeg velger å følge myndighetene sine råd som vi fikk i posten for en tid siden. Siden vi har både plass og råd velger jeg å hamstre slik jeg kan beskytte min familie så godt som mulig, uten at det går ut over dagliglivet. For alt vi vet er det allerede i Norge siden det faktisk går å være smittebærer uten symptomer. Anonymkode: da319...5e7
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #19 Skrevet 24. februar 2020 Hamstrer ikke. Jeg fylte opp med det som det står i beredskapsheftet at man bør ha hjemme da det heftet kom en gang i fjor. Anonymkode: f6f93...e86
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #20 Skrevet 24. februar 2020 Har beredskapslager i form av et kjøkkenskap stappfullt i matvarer som havregryn, mel, tørrgjær, pasta osv osv. Har også gass og stormkjøkken. Og så har jeg fiskestang, så kan alltids dra opp noe fisk. Det er jo en type beredskap jeg har uansett. Har en sammenleggbar vanndunk uten vann 😂 Men har ikke plass til å ha vann stående der jeg bor nå, så satser på muligheten for å hente vann i elva rett ved om det skulle bli noe. Det er dog ikke corona jeg er bekymret for. Anonymkode: 42249...fed
Anbefalte innlegg