Gå til innhold

Glemt å levere inn til riktig frist på en innlevering. Hva skjer nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går i 8. klasse og fikk en oppgave for 3 uker siden i musikk. Vi skulle lage våres egen rap med hjelp av en app på skole-iPaden. Jeg var syk hele den første uka da læreren gikk gjennom alt. Fikk med meg litt informasjon om oppgaven den andre uken og jobbet litt med oppgaven da. 

Jeg vet det jeg kommer til å si nå bare er unnskyldninger, og jeg kommer ikke til å nevne så mange av disse til læreren. De siste ukene har jeg hatt en helt forferdelig mental helse. Er ikke diagnosert med noe men jeg har nesten alle symptomer på depresjon og angst. Har virkelig prøvd mitt beste men klarer bare noen ganger å gjøre så så mye i løpet av en dag. Når jeg setter meg ned hjemme for å gjøre oppgaver så mister jeg motivasjon på sekundet. Kan bruke opptil flere timer daglig på lekser siden alt bare er et stort kaos og helt "tåkete" inni hodet mitt. Skal sende en melding til helsesykepleier snart for å få en time med henne nå i løpet av uka. Jeg er så ekstremt sliten og frustrert over meg selv og jeg klarer snart ikke stort mer hvis jeg ikke får hjelp.

Den andre uka jeg hadde på å levere inn den oppgaven gikk altfor fort og jeg ble ferdig med å skrive tekst og å lage melodi til vers. Det eneste jeg mangler nå er bare å lage melodien til refreng + å spille inn rap'en. Har så utrolig lite motivasjon for å fullføre. Alle vennene mine er ferdig med oppgaven og har levert den.

Vinterferien kom og jeg glemte litt av oppgaven. Nå i dag kom jeg plutselig på at jeg ikke hadde gjort den ferdig og levert den. Ligger nå her og får ikke sove. Er kvalm, uvell og kjenner jeg gruer meg skikkelig til skolen i morgen. Har en skikkelig stor klump i halsen og føler meg helt forferdelig. Læreren pleier å bli skikkelig irritert og nesten sur hver gang noen ikke leverer inn lekser eller oppgaver. Kan fint se for meg at jeg sitter i klasserommet og blir pekt ut foran alle. 

Hva er det verste som kan skje? Jeg kommer til å gjøre ferdig oppgaven og levere den inn i morgen etter skolen. Kommer ikke til å nevne det med den mentale helsa mi, det trenger ikke hun av alle personer å vite noe om. Går dette betraktelig ut over karakter og innsats? Jeg kan vel forvente en anmerkning for sen innlevering, men vil den påvirke og trekke karakteren veldig ned?

Anonymkode: 60dc8...a11

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner at dette føles veldig viktig for deg nå, men er rap innlevering i 8. klasse kommer ikke til å ha noen innvirkning i livet ditt. 
Gjør oppgaven, lever og håp på det beste.

Merkelig å få lekse som er å lage egen rap. Det hadde jeg aldri turt i 8 klasse.. 

Anonymkode: 86172...a60

• Liker 7
Skrevet

Få mamma til å skrive melding at du har vært syk, og ikke er helt ferdig ennå. Så avtaler du bare nytt tidspunkt med lærer. Evt i tillegg leverer det du har so far til læreren også, så hn ser du er i gang. Går helt fint! Og flott du har tenkt å gå til helsesøster for å få hjelp med tankene dine. Hilsen 10. Kl lærer. 

Skrevet

Kjære TS, dette kommer til å ordne seg ❤️ Jeg skjønner godt at det føles veldig viktig for deg nå, men som noen andre her påpekte: dette kommer du sikkert ikke til å huske engang om noen år. Gi beskjed om at du har vært syk og be om å få ny innleveringsfrist. Hun kommer ikke til å henge deg ut foran alle i klassen(da har hun i så fall ingenting i yrket å gjøre). 

Det er flott at du tenker å be om hjelp for problemene dine, for det er kjempeviktig at du tar vare på deg selv! Håper det går bedre med deg snart :) 

Hilsen lærerstudent 

Anonymkode: 949a0...eb0

• Liker 1
Skrevet

Send melding til læreren, det kommer nok ikke til å skje noe spesielt. Kanskje du får en anmerkning. Jeg hadde gitt anmerkning, men rettet som normalt om oppgaven bare ble levert inn. Dersom eleven hadde snakket med meg eller sendt melding, så hadde jeg ikke gitt anmerkning, bare rettet som normalt. 

Håper virkelig ikke læreren henger deg ut foran de andre, det er ikke hyggelig gjort. Dersom denne læreren er vanskelig å snakke med, så kan du snakke med kontaktlæreren din også, så kan han eller hun ta en prat med den læreren, dette ordner seg. 

Sånn til videre skolegang er det lurt å være litt i forkant, ting pleier å ordne seg om du snakker med folk, er mulig å be om å få en dag eller to ekstra også😊

Så håper jeg at du sender melding til helsesykepleier og får hjelp, ikke godt å ikke ha det noe bra. 

Anonymkode: 9aa1b...1b8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...