Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere med småbarn,

ville dere jobbet dagtid eller turnus? 

Ser det er fordeler og ulemper med begge deler. Noen tanker?

Anonymkode: 80796...401

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har jobbet både turnus (3-delt) og dagstilling med småbarn og for min del er dagstilling å foretrekke. Både fordi det er en fordel å ha samme døgnrytme som barnet med tanke på barnehage og familieliv generelt (spise middag sammen hver dag og ha helgene fri sammen som familie) og også fordi at med dagstilling kan jeg styre min egen søvn bedre enn med turnus, for da kan jeg selv velge å legge meg tidlig hver kveld og forsøke å ha en god døgnrytme i stedet for å jobbe kveldsvakt, komme sent i seng for deretter å stå opp tidlig på dagvakt eller fordi barnet er oppe tidlig og dermed få begrenset søvn mellom de vaktene. Pluss nattevakter hvor jeg må snu døgnet helt. Det blir dårlig nok søvn med småbarn fra før av og skal man da i tillegg ha en jobb hvor både søvn og døgnrytme blir forstyrret blir det altfor slitsomt for meg. Så definitivt dagstilling! 

Anonymkode: e60b1...450

Skrevet

Elsker turnuslivet med barnehagebarn. De får korte dager i barnehager, rolige morninger og alenetid med pappa hver tredje helg i noen timer. Har av og til fri i hverdagen der vi bare kan være hjemme å kose oss. Godt å slippe det hverdagstresset med lange dager i barnehagen hver dag hele uken. :)

Anonymkode: 85951...1ab

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...