AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #1 Skrevet 23. februar 2020 Hvor lang tid må det gå egentlig? Anonymkode: 98cea...c11
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #2 Skrevet 23. februar 2020 Jeg vet ikke om de kan gjøre det i det hele tatt på vinteren...? Anonymkode: bae8e...464 3
Djungelvrål Skrevet 23. februar 2020 #3 Skrevet 23. februar 2020 Etter 2 purring eller noe sånt, du får stengvarsel. Ringer du ikke og ordner opp da, stenger de bare.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #4 Skrevet 23. februar 2020 3 måneden stenger de Anonymkode: c47ca...4fe
Fru Uperfekt Skrevet 23. februar 2020 #5 Skrevet 23. februar 2020 Det kommer an på. Hvor kaldt er det ute Har du små barn, og i tilfelle hvor små. Men hvorfor klarer du ikke å gjøre opp for deg? Om du har det trangt en periode er det bedre å ta kontakt med dine kreditorer og på den måten slippe unna dyre gebyrer. (De fleste kreditorer -utenom Staten og Bank Norwegian. er fornuftige og skjønner at en kan ha midlertidige penge problemer.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #6 Skrevet 23. februar 2020 Akkurat nå, Fru Uperfekt skrev: Det kommer an på. Hvor kaldt er det ute Har du små barn, og i tilfelle hvor små. Men hvorfor klarer du ikke å gjøre opp for deg? Om du har det trangt en periode er det bedre å ta kontakt med dine kreditorer og på den måten slippe unna dyre gebyrer. (De fleste kreditorer -utenom Staten og Bank Norwegian. er fornuftige og skjønner at en kan ha midlertidige penge problemer. Jeg hadde en liten sønn, fikk stengevarsel. Ringte med en gang og gjorde avtale om å betale snarest. Da lot de vær. Anonymkode: 5037e...437
Fru Uperfekt Skrevet 23. februar 2020 #7 Skrevet 23. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde en liten sønn, fikk stengevarsel. Ringte med en gang og gjorde avtale om å betale snarest. Da lot de vær. Anonymkode: 5037e...437 Nettopp de vet at i perioder kan det være hardt økonomisk og de ser litt på betalingsviljen når betalings evnen ikke er helt på topp
Surrekål Skrevet 23. februar 2020 #8 Skrevet 23. februar 2020 (endret) Venninnen min fikk varsel om at de tok steømmdn hennes dersom hun ikke betalte innen en viss frist. Dette hadde hun ikke mulighet til. Hun rkngte strømselskapet sitt Glitre Energi og der ga de beskjed om at Glitre Nett var lovpålagt å gi henne strøm. Hun ringte Glitre Nett og der ordnet de alt. Så ingen fare for at du faktisk blir strømløs. Endret 23. februar 2020 av Surrekål
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #9 Skrevet 23. februar 2020 14 minutter siden, Fru Uperfekt skrev: Det kommer an på. Hvor kaldt er det ute Har du små barn, og i tilfelle hvor små. Men hvorfor klarer du ikke å gjøre opp for deg? Om du har det trangt en periode er det bedre å ta kontakt med dine kreditorer og på den måten slippe unna dyre gebyrer. (De fleste kreditorer -utenom Staten og Bank Norwegian. er fornuftige og skjønner at en kan ha midlertidige penge problemer. Enkelte gir blanke faen i hvilken måned og årstid det er. Jeg kjenner noen som fikk strømmen stengt midt i kalde desember, ingen nåde og ingen avtale. Anonymkode: c47ca...4fe 3
Fru Uperfekt Skrevet 23. februar 2020 #10 Skrevet 23. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Enkelte gir blanke faen i hvilken måned og årstid det er. Jeg kjenner noen som fikk strømmen stengt midt i kalde desember, ingen nåde og ingen avtale. Anonymkode: c47ca...4fe Det hører til sjeldenhetene så da har det vel vært en langvarig strid om betaling samt ikke små barn
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #11 Skrevet 23. februar 2020 5 minutter siden, Fru Uperfekt skrev: Det hører til sjeldenhetene så da har det vel vært en langvarig strid om betaling samt ikke små barn Jeg trodde faktisk ikke det var lov på vinteren jeg, med tanke på fare for liv og helse. Anonymkode: c40d0...192 3
Fru Uperfekt Skrevet 23. februar 2020 #12 Skrevet 23. februar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg trodde faktisk ikke det var lov på vinteren jeg, med tanke på fare for liv og helse. Anonymkode: c40d0...192 De kan men kun i særtilfeller, om jeg ikke husker feil. Men jo fare for liv og helse skal hensynstaes
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #13 Skrevet 23. februar 2020 2 minutter siden, Fru Uperfekt skrev: De kan men kun i særtilfeller, om jeg ikke husker feil. Men jo fare for liv og helse skal hensynstaes Jøss, nei, det visste jeg ikke, trodde det ikke var lov midt på vinteren. Heldigvis har jeg *bank i bordet* aldri måtte oppleve dette! Anonymkode: c40d0...192
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #14 Skrevet 23. februar 2020 Hvis du ikke klarer å betale strømmen så må du gå til nav og be om hjelp asp! Hvis du lar det bli gjeld så er det vanskelig å få den hjelpen! Stenger de strømmen så kan nav gjøre to ting: dekke gjelden og du får strømmen tilbake eller at de «overtar» gjelden, altså betaler regninga, og du får det som et lån. i utgangspunktet så skal ikke strømselskap stenge strøm om det er 2 grader eller mindre ute, men noen gjør det. Har du barn kan du risikere at bv blir involvert fordi at dårlig betalingsevne gjør at barna ikke har strøm i sin bolig. Så for din egen del snakk med nav! Anonymkode: d52f6...c28
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #15 Skrevet 24. februar 2020 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis du ikke klarer å betale strømmen så må du gå til nav og be om hjelp asp! Hvis du lar det bli gjeld så er det vanskelig å få den hjelpen! Stenger de strømmen så kan nav gjøre to ting: dekke gjelden og du får strømmen tilbake eller at de «overtar» gjelden, altså betaler regninga, og du får det som et lån. i utgangspunktet så skal ikke strømselskap stenge strøm om det er 2 grader eller mindre ute, men noen gjør det. Har du barn kan du risikere at bv blir involvert fordi at dårlig betalingsevne gjør at barna ikke har strøm i sin bolig. Så for din egen del snakk med nav! Anonymkode: d52f6...c28 Det stemmer det du skriver her. Nav er pliktet til å kontakte barnevernet dersom strømmen blir stengt av. Ts vil igjen få problemer med å få bestilt strøm, og vil måtte ha tvangstrøm som er dobbelt så dyrt. Så problemet vil bare bli større. Anonymkode: 332d9...085 1
Surrekål Skrevet 26. februar 2020 #16 Skrevet 26. februar 2020 Øhh, det er så latterlig enkelt. Sjekk opp fakta før du farer med sånne påstander
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #17 Skrevet 26. februar 2020 Har skyldt strøm mange ganger men aldri opplevd at det har blitt stengt. Anonymkode: 9c51c...f09
Jaybird Skrevet 26. februar 2020 #18 Skrevet 26. februar 2020 Kommunikasjon er nøkkelen her, som med så mye annet. Tar du kontakt og forteller om forholdene så får du utsatt, og du får en mulighet til å ordne opp. Og ja, det er så latterlig enkelt som det. 1
Druid Skrevet 26. februar 2020 #19 Skrevet 26. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hadde dette virkelig vært så latterlig enkelt, så ville sannsynligvis alle og enhver funnet på dette for å slippe å betale for strømmen deres. Anonymkode: 16499...a3a Det er en haug med catcher i dette bildet, så det er ikke noen god løsning for noen, men ja, jeg er også ganske sikker på at nettleverandør har leveranseplikt i Norge.
Strange Doll Skrevet 26. februar 2020 #20 Skrevet 26. februar 2020 4 minutter siden, Druid skrev: Det er en haug med catcher i dette bildet, så det er ikke noen god løsning for noen, men ja, jeg er også ganske sikker på at nettleverandør har leveranseplikt i Norge. Ja alle får strøm hos netteier, men om regningene ikke blir betalt vil de på et tidspunkt stenge. Men da er det mye utestående, vi snakker ikke en faktura liksom. Når man får første «stengevarsel» fra strømselskapet sitt er det egentlig misvisende, for strømmen blir ikke stengt da, men strømselskapet sier opp leveransen og du blir lagt på leveringsplikt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå