AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #1 Skrevet 23. februar 2020 Noen som har erfaring med å totalrenovere/pusse opp bad når man bor i blokk? Jeg tenker på det praktiske med bortkjøring av materialer osv. Blir det ekstra dyrt siden håndverkere må bære materialer ned/opp, og så kjøre det vekk? Siden de ikke kan kaste alt i en kontainer som kjøres vekk slik man kanskje ville ha gjort om man pusset opp i en enebolig. Det er selveierleiligheter forresten. Anonymkode: b38dd...333
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #2 Skrevet 23. februar 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen som har erfaring med å totalrenovere/pusse opp bad når man bor i blokk? Jeg tenker på det praktiske med bortkjøring av materialer osv. Blir det ekstra dyrt siden håndverkere må bære materialer ned/opp, og så kjøre det vekk? Siden de ikke kan kaste alt i en kontainer som kjøres vekk slik man kanskje ville ha gjort om man pusset opp i en enebolig. Det er selveierleiligheter forresten. Anonymkode: b38dd...333 Det blir vel ikke så mye avfall? Hva slags vegger og gulv har du nå? Er ingenting i veien for å leie container selv om man bor i blokk, men avfallsselskapene er ganske nazi på sortering. Du kan ikke kaste møbler og flis i samme container liksom, og det er stor fare for at resten av beboerne rydder boder og fyller den opp. Legg jobben ut på mitt anbud. Dyrere blir det nok da det går mer tid pga adkomst, eller man bruker kranbil dersom det er mye og tungt. Anonymkode: a4391...7b0
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #4 Skrevet 24. februar 2020 Er det ikke ganske stor forskjell på om man totalrenoverer eller bare pusser opp? Ser liksom for meg at ved totalrenovering så er det snakk om veger, gulv, rør, sluk osv osv. Ved oppussing er det mer snakk om å endre vegger og gulv, og da kommer jo bossmengden an på hva som er der fra før av. Jeg har bodd i blokk, hvor folk har nærmest totaloppusset hele leiligheter. Noen har da leid inn kontainer, andre har brukt noen svære sekker som så hentes. Andre har brukt egen tilhenger, og kjørt det vekk. De som har brukt kontainer, har søkt styret først og fått anvist en plassering av kontaineren. Anonymkode: 6efb6...07e 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #5 Skrevet 24. februar 2020 Skal dere bytte rør og varmekabler og alt? Husk å sjekke med styret om det er planlagt fornying av rør, da river de hele det nyoppussede badet. Mange har opplevd det her. Anonymkode: a4391...7b0 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #6 Skrevet 25. februar 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Skal dere bytte rør og varmekabler og alt? Husk å sjekke med styret om det er planlagt fornying av rør, da river de hele det nyoppussede badet. Mange har opplevd det her. Anonymkode: a4391...7b0 Ja, dette er veldig viktig å avklare før man begynner å pusse opp på egenhånd. Jeg antar det står noe om det i sameiets reglement/ forskrifter også, det bør det i alle fall gjøre. Anonymkode: c9176...559
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #7 Skrevet 25. februar 2020 På 23.2.2020 den 20.34, AnonymBruker skrev: Det blir vel ikke så mye avfall? Hva slags vegger og gulv har du nå? Er ingenting i veien for å leie container selv om man bor i blokk, men avfallsselskapene er ganske nazi på sortering. Du kan ikke kaste møbler og flis i samme container liksom, og det er stor fare for at resten av beboerne rydder boder og fyller den opp. Legg jobben ut på mitt anbud. Dyrere blir det nok da det går mer tid pga adkomst, eller man bruker kranbil dersom det er mye og tungt. Anonymkode: a4391...7b0 På 24.2.2020 den 17.07, AnonymBruker skrev: Er det ikke ganske stor forskjell på om man totalrenoverer eller bare pusser opp? Ser liksom for meg at ved totalrenovering så er det snakk om veger, gulv, rør, sluk osv osv. Ved oppussing er det mer snakk om å endre vegger og gulv, og da kommer jo bossmengden an på hva som er der fra før av. Jeg har bodd i blokk, hvor folk har nærmest totaloppusset hele leiligheter. Noen har da leid inn kontainer, andre har brukt noen svære sekker som så hentes. Andre har brukt egen tilhenger, og kjørt det vekk. De som har brukt kontainer, har søkt styret først og fått anvist en plassering av kontaineren. Anonymkode: 6efb6...07e På 24.2.2020 den 18.31, AnonymBruker skrev: Skal dere bytte rør og varmekabler og alt? Husk å sjekke med styret om det er planlagt fornying av rør, da river de hele det nyoppussede badet. Mange har opplevd det her. Anonymkode: a4391...7b0 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, dette er veldig viktig å avklare før man begynner å pusse opp på egenhånd. Jeg antar det står noe om det i sameiets reglement/ forskrifter også, det bør det i alle fall gjøre. Anonymkode: c9176...559 Takk for alle svar Det er totalrenovering det er snakk om med utskiftning av vegger, gulv, sluk, elektrisk, mm. Det er lagt baderomspanel og fliser oppå de gamle flisene på gulv og vegger (altså dobbelt lag). Men masse avfall blir det helt sikkert ikke. Er bare jeg som har en lei tendens til å forberede meg på verste scenario hele tiden. Badet er ikke større enn 4,5 m^2 Anonymkode: b38dd...333
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #8 Skrevet 25. februar 2020 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for alle svar Det er totalrenovering det er snakk om med utskiftning av vegger, gulv, sluk, elektrisk, mm. Det er lagt baderomspanel og fliser oppå de gamle flisene på gulv og vegger (altså dobbelt lag). Men masse avfall blir det helt sikkert ikke. Er bare jeg som har en lei tendens til å forberede meg på verste scenario hele tiden. Badet er ikke større enn 4,5 m^2 Anonymkode: b38dd...333 Jeg har nettopp revet badet mitt på ca 5.5. To Ikeaposer med fliser (skulle hatt tre, hankene skrek om nåde før sømmene begynte å ryke), samt sånn 18 baderomsplater, noen lister, gammelt møbel samt vask og toalett. Belegget under flisene kastet jeg i restavfallet og resten stappet jeg i en varebil og betalte for tre kubikk på gjenvinningsstasjonen. Jeg har ikke pigget opp gulvet eller byttet rør. Om du ikke bor i 14 etasje uten heis tar det maks en time å få det ned i bilen eller en tilhenger. Anonymkode: a4391...7b0
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #9 Skrevet 25. februar 2020 Om du skal ha proff håndverkere inn for å gjøre jobben. Så rydder de, og kjører bort dette. Det skal være medregnet i prisen. Anonymkode: 6026b...fce
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #10 Skrevet 27. februar 2020 På 25.2.2020 den 21.50, AnonymBruker skrev: Om du skal ha proff håndverkere inn for å gjøre jobben. Så rydder de, og kjører bort dette. Det skal være medregnet i prisen. Anonymkode: 6026b...fce Men mye billigere å kjøre det til avfallstasjon selv. Har du tilgang til tilhenger, bruk den. Anonymkode: 6efb6...07e
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #11 Skrevet 27. februar 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Men mye billigere å kjøre det til avfallstasjon selv. Har du tilgang til tilhenger, bruk den. Anonymkode: 6efb6...07e Nå er det sånn at håndverker skal rydde etter seg. Anonymkode: 6026b...fce
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #12 Skrevet 27. februar 2020 Jeg fikk kjøkkenet renovert med riving av gammelt gulv m.m. Håndverkerne ryddet etter seg, var ikke noe stress. Flyttet ut i ca 2 uker. Anonymkode: 8be15...491
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #13 Skrevet 27. februar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå er det sånn at håndverker skal rydde etter seg. Anonymkode: 6026b...fce At det er obligatorisk å ta imot regningen for bedriftens avlevering av avfall? Det tror jeg neppe. At de rydder etter seg, f eks samler alt avfall ett sted, er ok, men om det står på pristilbudet "Kjøring til avfallstasjon kr 10 000", så må det være min rett å sette en strek over det og kjøre det selv og betale som privatperson. Anonymkode: 6efb6...07e
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #14 Skrevet 27. februar 2020 Da jeg totalrenoverte badet ordnet bedriften dette. De rev badet og fylte 5 i-sekk lignende poser med avfall i løpet av to dager. Jeg kan ikke fatte og begripe hvordan det skulle vært billigere at jeg fjernet det selv. Tror også det hadde vært rimelig irriterende for naboer hvis jeg skulle brukt en uke på å rive badet selv etter arbeidstid. Anonymkode: e41de...cc9
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #15 Skrevet 27. februar 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: At det er obligatorisk å ta imot regningen for bedriftens avlevering av avfall? Det tror jeg neppe. At de rydder etter seg, f eks samler alt avfall ett sted, er ok, men om det står på pristilbudet "Kjøring til avfallstasjon kr 10 000", så må det være min rett å sette en strek over det og kjøre det selv og betale som privatperson. Anonymkode: 6efb6...07e Det er ikke spesifisert. Det er medregnet i jobben, siden de skal rydde etter seg. Anonymkode: 6026b...fce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå