AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #1 Skrevet 23. februar 2020 Jeg har endelig fått et vedtak nå på søknaden min på barnebidrag til sønnen min på 3 år. Dette likte ikke far til barnet. Han kjeftet og klaget til meg for dette. Han har ikke betalt bidrag på 8 mnd nå og en gjeld har hopet seg opp. Behandlingstiden var lang for far la ved påstander som ikke stemte i svar på søknaden min og jeg måtte bruke mye tid på å redegjøre for samværet. Han har også en privatgjeld til meg som han ikke betaler. Han ble sur for han må betale mer til meg enn det han gjør til andre eksen sin som han har barn med. De har en privat avtale. Nå sier han at det er min skyld at han ikke får råd framover til å betale for flyreiser slik at andre sønnen hans kan besøke han. Hvordan skal jeg forholde meg til dette? Jeg ønsker ikke at han skal lage dårlig samvittighet til meg og legge skylda på meg for dette. Han skal forsørge begge barna sine. Jeg sa at hvis han ønsket svar på spørsmål rundt bidraget så fikk han kontakte nav. Vi hadde en privat avtale før, men han sluttet å betale etter vi hadde en krangel. Så da mente jeg at det beste var å ta det via nav. Anonymkode: 0b861...c15 14
Gjest Dævendøtte Skrevet 23. februar 2020 #2 Skrevet 23. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg sa at hvis han ønsket svar på spørsmål rundt bidraget så fikk han kontakte nav. Fortsett sånn du, er ikke din feil at han ikke betaler gjelda si til deg, eller opprettholder den private avtalen dere hadde.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #3 Skrevet 23. februar 2020 Du har svart det du skal, og gjort det rette. Og så må du leve med at du ikke kan få alle til å like deg alltid. Du behøver ikke å ta det han sier som noe annet enn det det er, noe han sier. Og du behøver ikke å høre på det. Anonymkode: 51f23...f46 23
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #4 Skrevet 23. februar 2020 Har flere venninner som ikke ønsker å søke bidrag for de er redd for å ødelegge et godt samarbeid. Skal det virkelig være så vanskelig å faktisk ønske å betale for at ungene sine skal ha det de trenger ? Ser svært sjeldent menn som ønsker dette. ts Anonymkode: 0b861...c15 8
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #5 Skrevet 23. februar 2020 10 minutter siden, Dævendøtte skrev: Fortsett sånn du, er ikke din feil at han ikke betaler gjelda si til deg, eller opprettholder den private avtalen dere hadde. Ja det mener jeg også.. men han bruker sitt andre barn som argument og forhandlingsmiddel. Han fikk redusert bidraget sitt til eksen sin når hun egentlig har krav på det dobbelte. Med at han sa at da hadde han ikke råd til å ha ungen på besøk. Dette blir så forbanna idiotisk. Nå prøver han med samme virkemiddel tilbake til meg. Med at han ikke får sett andre sønnen sin fordi det er min feil at han har dårlig råd. Vi bor på samme plass heldigvis. ts Anonymkode: 0b861...c15 3
petterm Skrevet 23. februar 2020 #6 Skrevet 23. februar 2020 Dere hadde en privat avtale. Han slutter å betale det dere har avtalt. Hva forventet han? At du skulle godta at han sluttet å betale? Han har bare seg sjøl å takke. 38
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #7 Skrevet 23. februar 2020 Bruker du virkelig hele summen av bidraget x 2 (du skal jo betale halvparten av utgiftene på barnet selv, far skal jo ikke være eneforsørger når det gjelder penger) HVER eneste måned, året rundt? Jeg har inntrykk av at disse bidragene er ganske romslige og ikke halvparten av de reelle økonomiske utgiftene. Det er nok dette som gjør at mange menn er sure og har mistenkligheter med å betale, de ville antakelig spart penger på å ha barnet 50%. Men, nå er det nå engang slik at man enten har barnet 50% eller betaler enn viss sum, man kan ikke få i både pose og sekk. Anonymkode: 71496...70b 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #8 Skrevet 23. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Bruker du virkelig hele summen av bidraget x 2 (du skal jo betale halvparten av utgiftene på barnet selv, far skal jo ikke være eneforsørger når det gjelder penger) HVER eneste måned, året rundt? Jeg har inntrykk av at disse bidragene er ganske romslige og ikke halvparten av de reelle økonomiske utgiftene. Det er nok dette som gjør at mange menn er sure og har mistenkligheter med å betale, de ville antakelig spart penger på å ha barnet 50%. Men, nå er det nå engang slik at man enten har barnet 50% eller betaler enn viss sum, man kan ikke få i både pose og sekk. Anonymkode: 71496...70b Romslige? De fleste bidrag som fastsettes av nav dekker ikke halve barnehageutgiftene en gang... TS, eksen din får bare være sur, forsørge barnet sitt må ha uansett. Anonymkode: f633d...a14 44
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #9 Skrevet 23. februar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bruker du virkelig hele summen av bidraget x 2 (du skal jo betale halvparten av utgiftene på barnet selv, far skal jo ikke være eneforsørger når det gjelder penger) HVER eneste måned, året rundt? Jeg har inntrykk av at disse bidragene er ganske romslige og ikke halvparten av de reelle økonomiske utgiftene. Det er nok dette som gjør at mange menn er sure og har mistenkligheter med å betale, de ville antakelig spart penger på å ha barnet 50%. Men, nå er det nå engang slik at man enten har barnet 50% eller betaler enn viss sum, man kan ikke få i både pose og sekk. Anonymkode: 71496...70b Har du barn? La meg gjette... nei 😂 Anonymkode: eecdd...44b 37
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #10 Skrevet 23. februar 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bruker du virkelig hele summen av bidraget x 2 (du skal jo betale halvparten av utgiftene på barnet selv, far skal jo ikke være eneforsørger når det gjelder penger) HVER eneste måned, året rundt? Jeg har inntrykk av at disse bidragene er ganske romslige og ikke halvparten av de reelle økonomiske utgiftene. Det er nok dette som gjør at mange menn er sure og har mistenkligheter med å betale, de ville antakelig spart penger på å ha barnet 50%. Men, nå er det nå engang slik at man enten har barnet 50% eller betaler enn viss sum, man kan ikke få i både pose og sekk. Anonymkode: 71496...70b Jeg er ikke Ts men svarer for det. Får litt over 3000 i måneden i barnebidrag på 2 barn. SFO regningen alene er på nesten 4000 i måneden. Har barna 90% av tiden, og jeg kan garantere at jeg bruker vesentlig mer enn 6000 pr måned på barna! Barnebidraget er absolutt ikke romslig... Anonymkode: 1722e...8a2 41
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #11 Skrevet 23. februar 2020 Han presser sikkert den andre eksen sin også nå, for å få enda lavere bidrag der, fordi ellers har han ikke råd til samvær. Du vet hvordan han er. Bra at du fikk bidrag gjennom nav, når han ikke holdt avtalen dere laget. Pleide han alltid betale til sin forrige eks? Sikkert ikke.. Anonymkode: be6ca...521 13
Gjest Dævendøtte Skrevet 23. februar 2020 #12 Skrevet 23. februar 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja det mener jeg også.. men han bruker sitt andre barn som argument og forhandlingsmiddel. Han fikk redusert bidraget sitt til eksen sin når hun egentlig har krav på det dobbelte. Med at han sa at da hadde han ikke råd til å ha ungen på besøk. Dette blir så forbanna idiotisk. Nå prøver han med samme virkemiddel tilbake til meg. Med at han ikke får sett andre sønnen sin fordi det er min feil at han har dårlig råd. Vi bor på samme plass heldigvis. ts Anonymkode: 0b861...c15 Fortsatt ikke din feil. Og ja, forbanna idiotisk å bruke den andre sønnen sin mot deg.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #13 Skrevet 23. februar 2020 For en fyr. Opparbeider seg gjeld. Får barn med flere kvinner. Låner penger av deg! Og så er det også maks typisk at mor søker bidrag. Anonymkode: 04a06...723 5
milla80 Skrevet 23. februar 2020 #14 Skrevet 23. februar 2020 Sitat Hvordan skal jeg forholde meg til dette? J Du bare mottar bidraget og lar det være med det La han styre i vei . Hatt det samme selv ,en far som ikke har betalt på flere år. Virker som det er mange som ikke tenker igjennom hva det egentlig koster å ha barn i dag ! Ikke gidd å få dårlig samvittighet ihvertfall 16
Chiyo Skrevet 23. februar 2020 #15 Skrevet 23. februar 2020 Det er ikke din feil, det er hans egen feil. Hvis han hadde betalt bidrag hele tiden, så hadde det ikke samlet seg opp. Han burde også aldri lånt penger av deg til å begynne med når han ikke betaler tilbake. Han kan ikke forhandle med deg utifra en dårlig avtale han har med den andre moren, hvor hun sikkert står igjen som den store taperen. 4
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #16 Skrevet 23. februar 2020 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Romslige? De fleste bidrag som fastsettes av nav dekker ikke halve barnehageutgiftene en gang... TS, eksen din får bare være sur, forsørge barnet sitt må ha uansett. Anonymkode: f633d...a14 Ja de er romslige . Jeg har 50/50 . Min får 2000 i barnetrygd , skattelette , forsørger stipend , bidrag fra meg på 3000 . Dette tilsvarer en differanse mellom oss på 10 tusen . Helt crazy da min sønn på 10 koster ikke så mye pr mnd. Anonymkode: aa98f...813 4
Maleficenta Skrevet 23. februar 2020 #17 Skrevet 23. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har endelig fått et vedtak nå på søknaden min på barnebidrag til sønnen min på 3 år. Dette likte ikke far til barnet. Han kjeftet og klaget til meg for dette. Han har ikke betalt bidrag på 8 mnd nå og en gjeld har hopet seg opp. Behandlingstiden var lang for far la ved påstander som ikke stemte i svar på søknaden min og jeg måtte bruke mye tid på å redegjøre for samværet. Han har også en privatgjeld til meg som han ikke betaler. Han ble sur for han må betale mer til meg enn det han gjør til andre eksen sin som han har barn med. De har en privat avtale. Nå sier han at det er min skyld at han ikke får råd framover til å betale for flyreiser slik at andre sønnen hans kan besøke han. Hvordan skal jeg forholde meg til dette? Jeg ønsker ikke at han skal lage dårlig samvittighet til meg og legge skylda på meg for dette. Han skal forsørge begge barna sine. Jeg sa at hvis han ønsket svar på spørsmål rundt bidraget så fikk han kontakte nav. Vi hadde en privat avtale før, men han sluttet å betale etter vi hadde en krangel. Så da mente jeg at det beste var å ta det via nav. Anonymkode: 0b861...c15 Dette får han ta med nav. 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #18 Skrevet 23. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja de er romslige . Jeg har 50/50 . Min får 2000 i barnetrygd , skattelette , forsørger stipend , bidrag fra meg på 3000 . Dette tilsvarer en differanse mellom oss på 10 tusen . Helt crazy da min sønn på 10 koster ikke så mye pr mnd. Anonymkode: aa98f...813 Tar du med i beregningen at moren til barnet kunne bodd i mindre bolig, med ett soverom mindre, om hun ikke hadde barn? Anonymkode: 1cec6...687 19
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #19 Skrevet 23. februar 2020 Bidraget ble regnet til 2400kr til sønnen min. Han betaler 1400kr til sin eks. Da vi var sammen var bidraget han betalte til henne på 3000kr. Eller rettere sagt jeg som betalte. Jeg som fikk gjennom en avtale mellom de. Før vi ble sammen så betalte han ingenting. Og det at mannfolk tror at vi blir rike på bidrag må tenke seg litt om. Det koster å ha unger. ts Anonymkode: 0b861...c15 20
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #20 Skrevet 23. februar 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: For en fyr. Opparbeider seg gjeld. Får barn med flere kvinner. Låner penger av deg! Og så er det også maks typisk at mor søker bidrag. Anonymkode: 04a06...723 Han sa at han ikke får til å betale gjelden han har til meg nå siden jeg søkte om bidrag. Han er en diger idiot og jeg var dum nok til å låne han penger. Så den er på meg. Men tviler på at han hadde betalt de tilbake uansett om jeg hadde søkt om bidrag eller ei. ts Anonymkode: 0b861...c15 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå