Gå til innhold

Godt voksne folk over 40 som ikke er inne på boligmarkedet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker du om godt voksne folk over 40 som ikke er inne på boligmarkedet?

Anonymkode: f518c...247

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

At de trives med å leie. At de ikke har økonomi til å kjøpe egen bolig. At de sparer til egenkapital. 

Anonymkode: c6024...357

• Liker 39
Skrevet

Ikke en dritt. 

Anonymkode: b685e...a3e

• Liker 44
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis de er over 40 så synes jeg synd på de. Fattigdomsfelle. 

Anonymkode: 0a6a4...e1a

• Liker 16
Skrevet

Uheldige og/eller uansvarlige økonomisk.
Ville selv aldri datet noen, igjen, som ikke selv var økonomisk trygg og inne på boligmarkedet.
Dette pga uheldige erfaringer med menn som ikke har vært økonomisk stabile.
Jeg er 42, kvinne og eier selv.

Anonymkode: 46eb4...6cf

• Liker 14
Skrevet

Jeg leier for jeg har aldri fått et øre av foreldre til egenkapital. 

Anonymkode: 25173...012

• Liker 25
Skrevet

Hvorfor skulle det vært negativt? Alle kan ikke tjene like bra. 

Anonymkode: 57a1e...987

• Liker 17
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva skal jeg liksom tenke?

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uheldige og/eller uansvarlige økonomisk.
Ville selv aldri datet noen, igjen, som ikke selv var økonomisk trygg og inne på boligmarkedet.
Dette pga uheldige erfaringer med menn som ikke har vært økonomisk stabile.
Jeg er 42, kvinne og eier selv.

Anonymkode: 

Så du er 42 og du fortsatt dater ?

Korfor ? Ingen menn for deg eller ?

Anonymkode: b1d92...4c5

• Liker 41
Skrevet

Menn i 40-årene som ikke eier er stort rødt flagg. Men om de kommer med en ok forklaring kan jeg revurdere synet på de på individuelt plan. Som f.eks at de er flyktninger og bare har bodd i Norge i noen år, har vært eller er alvorlige syke, noe særs spesielt har skjedd i livet eller familien som gjorde dem til gjeldsslaver (f.eks advokat Nils Christian Nordhus) osv.

Kvinner i 40-årene som ikke eier tenker jeg ikke noe over. Kvinner får seg kjæreste uansett.

Anonymkode: 8ed1a...778

• Liker 6
Skrevet

Skal man tenke noe om de?

Anonymkode: 70fbe...55d

• Liker 9
Skrevet

Har en nabo i jobb som aldri kom inn på boligmarkedet. Han eide bolig sammen med samboeren. Men da de gjorde det slutt var det hun som beholdt leiligheten. De hadde i tillegg 3 barn og bodde i Oslo. Mannen ønsket naturlig nok at barna også skulle bo deler av tiden hos han. Men å leie bolig i Oslo, med 3 soverom gjorde at han ikke klarte å spare for å komme inn på boligmarkedet. 

Boligprisene øker jo også hele tiden så selv om han sparer så hjelper jo ikke det når boligprisene øker enda mer. 

Han kunne sikkert ha prioritert annerledes, men jeg bebreider han i hvert fall ikke for å prioritere tid sammen med barna over å eie egen bolig. 

Anonymkode: 0f096...573

• Liker 37
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du er 42 og du fortsatt dater ?

Korfor ? Ingen menn for deg eller ?

Anonymkode: b1d92...4c5

Jeg ble singel for 1 år siden og nyter tiden som singel. 
Bruker tiden min på barna mine og meg selv og jobben. 
Siden eksen min ikke er over meg og jeg ønsker å ha ett bra samarbeid med han angående barna så søker jeg heller ikke aktivt noe forhold da det ville laget problemer der. 

Skjønner ikke helt hva det har med mitt syn å gjøre men men.

Anonymkode: 46eb4...6cf

• Liker 7
Skrevet

Tenker ikke en dritt. Er en av de selv. 41 og to barn. Leier. Etter samlivsbrudd var det partner som satt igjen med leilighet. Har ikke hatt mulighet til å kjøpe. 
Synd enkelte tenker dårlig om slike som meg. 

• Liker 27
Skrevet

Off topic, men jeg er nå 31 og har ingen store planer om å forsøke og bryte meg inn på boligmarkedet. Jeg bor i en liten leilighet jeg trives i og betaler 4200 i mnd.

Anonymkode: 03554...702

• Liker 15
Gjest Dævendøtte
Skrevet (endret)
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leier for jeg har aldri fått et øre av foreldre til egenkapital. 

Jeg har aldri fått ett øre av foreldre, men leier ikke for det. 

Edit.. om folk leier eller eier, uansett alder, så tenker jeg ikke særlig over det. Er verre med de som bruker kredittkortet uhemmet på luksusvarer og ikke har råd til å betale den gjelda. 

Endret av Dævendøtte
Skrevet
2 minutter siden, Dævendøtte said:

Jeg har aldri fått ett øre av foreldre, men leier ikke for det. 

Edit.. om folk leier eller eier, uansett alder, så tenker jeg ikke særlig over det. Er verre med de som bruker kredittkortet uhemmet på luksusvarer og ikke har råd til å betale den gjelda. 

Bor du i Oslo? Jeg har hatt mye lav inntekt, men tjener nå litt over 500 000. Selv om jeg sparer vil jeg aldri få red til å kjøpe noe romslig i Oslo pga prisstigningen. Jeg er egentlig fornøyd med å leie men det er kjipt når man blir dømt for det. 

Prisene er jo syke, så med mindre man har veldig høy inntekt er det umulig hvis man er enslig. 

6137431.thumb.jpg.0fe00c1969f2bccdbbca4fefaa31befe.jpg

• Liker 12
Skrevet

Det kan være gode grunner,men det er uansett tragisk.....det er fattigdomsfelle nr.1. Når de blir pensjonister og fortsatt må betale husleie for å bo, så blir det en klein pensjonisttilværelse. Jeg er mann, over 40...men ville neppe inngått noe forhold med ei jevnaldrende dame som ikke eier nåla i veggen. Hadde årsaken vært samlivsbrudd, og at hun har vært maks uheldig.....og vist seg å være økonomisk fornuftig,så kunne jeg nok funnet unntak. Synes i utgangspunktet litt synd på voksne folk som ikke har kommet seg inn på boligmarkedet.

Anonymkode: 0e4de...c0b

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...