Gjest blåveis ikke innlogget Skrevet 14. juni 2005 #21 Skrevet 14. juni 2005 Det hjelper! Men da må alle i husstanden reservere seg (for det er personnr som blir reservert, ikke telefonnr) og så må man sørge for å ikke være "kunde" hos slitsomme ting som telenor, blindeforbundet osv Man må aldri kjøpe noe over telefon (som prinsipp! gode saker kan man alltids støtte gjennom alle kanaler.. som dessuten tar mindre el ingen provisjon) Man må ved de få henvendelsene man (etter hvert) får på tross av reservasjonen alltid avbryte dem med en gang og gjøre dem oppmerksome på at man er reservert, uinteressert og forlanger å bli slettet fra den listen man evt ligger på. Med det minste hint av protest ber man om navn på oppringeren og et telefonnr man kan ringe for å få snakke med dens overordnede. Telefonsalg er en egen bransje.. Dersom man vil støtte gode saker velger man dem ut i fra andre kriterier enn hvem som maser mest og man betaler dirkekte inn på deres kontoer.
sandra++ Skrevet 14. juni 2005 #22 Skrevet 14. juni 2005 Jeg ber tlf. selgere stryke meg fra listen sin... vet de MÅ gjøre det når de får beskjed, men OM de faktisk gjør det er jo en annen ting. Vet tlf. salg og reklame er to forskjellige ting, men der jeg har henvist meg blir du reservert mot begge deler...
Marissa Skrevet 14. juni 2005 #23 Skrevet 14. juni 2005 Vi reseerverte oss mot telefonsalg uten at det hjalp, så da begynnte vi med en annen taktikk; Vi la en liste ved siden av telefonen der vi skrev opp hvem som ringte og når. Dette sa vi fra om til selgerne og informerte dem i samme slengen om at listen ville bli levert til politi og datatilsynet. DET VIRKET! Flere ganger ble vi satt over til sjefen i selskapet og fikk beklagelse, og de færreste ringte igjen etter dette. Ingen firma vil bli anmeldt, så dette er bra. Nå har vi ikke lenger fasttelefon, så da slipper vi problemet, heldigvis! Vet også om et par andre taktikker som er blitt prøvd - Legge fra seg telefonen mens selgeren snakker, da bruker du opp deres tid, de taper penger, du kan gjøre andre ting og dessuten sperres en utgående linje helt til du legger på røret igjen - hvis du er dyktig med data kan du koble faks/internett-telefon slik at den ringer til selskaet med et jevt mellomrom (f.eks hvert kvarter), og dermed blokker linjene deres. Har ikke prøvd dette selv, men kjenner et "nerdekollektiv" som gjorde det med glimrende resultat! Ellers er det viktig å ALDRI kjøpe noe av selgere, uansett formål! Da vet de at du kan lokkes, og da blir du garantert oppringt flere ganger. :fy:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå