philippa starck Skrevet 9. juni 2005 #1 Skrevet 9. juni 2005 Jeg reserverte meg for et par mnd siden, men det vil jo ingen ende ta med telefoner! Nå har jeg kun vært innomhus noen dager pga sykdom, og det ringer 3-5 tlf HVER DAG!!!! Man kan jo bli sprø av mindre! En tlf ringte kl 9 og vekket oss (vi er som sagt syke...) og det endte jo med loddkjøp, det. Så følger det jevnt på utover. Heldigvis spør de oftest etter Mannen, så jeg kan trygt si at han ikke er hjemme. Opplevde en selger i går som var så frekk at jeg bare la på (noe jeg normalt aldri gjør, jeg prøver å forholde meg noenlunde høflig) som tryglet og ba og tynte meg for at jeg skulle støtte med noen kroner. JEG BLIR SÅ IRRITERT! Men altså: er det noen som opplever at det hjelper å reservere seg??
sixx Skrevet 9. juni 2005 #2 Skrevet 9. juni 2005 Ja, vi har reservert oss...og har ikke blitt ringt opp av noen selgere siden. Vet du at alle i husstanden må reservere seg? Det holder ikke å kun reservere tlf. nr. som det gjorde før.
Malama Skrevet 10. juni 2005 #3 Skrevet 10. juni 2005 Funker utmerket for oss, de enste som ringer er sånne spørreundersøkelser, dem er vi ikke reservert for. Men, vi reserverte oss med det samme vi fikk telefon, og det var første gang vi fikk telefon, og et nytt nummer, så det sto ikke i telefonkatalogen eller på listene deres fra før. Vi kom rett og slett aldri inn i telefonselgerlistene. Det kan ha vært noe av forklaringa. Forøvrig har du ikke full effekt av reservasjon før det er gått 3 måneder, fordi telefonsaltgselskapene er pliktige til å "vaske listene" sine mot reservasjonslistene hver 3. måned.
Lisemor Skrevet 10. juni 2005 #4 Skrevet 10. juni 2005 Ja det hjelper......Det er jo alltid noen som ringer da og de ber høfligt om unnskyldning (ikke alle, men de fleste)når jeg ber dem om å oppdatere listene sine som må vere mange år gamle. Sefølgeligt er det noen frekke telefonselgere som driter i det og ringer uansett, men antallet telefonselgere er kraftigt redusert. Bare husk at de du har vert medlem hos (for 10 år siden om så var) har forsatt lov å ringe deg uansett. Du må heller be de stryke deg fra deres kundeliste. Så bare vent to måneder til du...................da kan du be de fornye listene sine.
Gjest gjesten Skrevet 10. juni 2005 #5 Skrevet 10. juni 2005 Både sambo og jeg har registrert oss i Brønnøysund, for våres del har det fungert aldeles utmerket. Vi merket betydelig endring etter en måneds tid og siden har det holdt seg. Bare tre- fire ganger på et halvt år har det dukket opp en liten telefonselger, men da har de også fått tydelig beskjed om at det er på tide for de å oppdatere sine lister . Det som ringer har stort sett vært disse "utenlandske" hvor du har vunnet noe stort og flott som er helt gratis (as if :evil:).
Arkana Skrevet 10. juni 2005 #6 Skrevet 10. juni 2005 Ja, vi reserverte oss for flere år siden. Vi fikk kanskje en håndfull telefoner det første halve året, siden har vi ikke hørt fra en eneste.
Gjest F Skrevet 10. juni 2005 #7 Skrevet 10. juni 2005 Jeg reserverte meg for et par mnd siden' date=' men det vil jo ingen ende ta med telefoner! Nå har jeg kun vært innomhus noen dager pga sykdom, og det ringer 3-5 tlf HVER DAG!!!! Man kan jo bli sprø av mindre! En tlf ringte kl 9 og vekket oss (vi er som sagt syke...) og det endte jo med loddkjøp, det. [/quote'] Første bud for å bli kvitt telefonselgere er aldri å kjøpe noe av dem!
Dagoberta Skrevet 10. juni 2005 #8 Skrevet 10. juni 2005 Foreldrene mine har reservert seg mot telefonsalg, men selgere ringer fremdeles. Jeg synes det er ganske ufint av dem å ikke sjekke listene sine før de ringer folk, og kan bli ganske krass hvis jeg er på besøk hos mamma og pappa og tar telefonen Jeg som ikke har reservert meg, har derimot nesten aldri blitt oppringt av telefonselgere... :klø:
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 10. juni 2005 #10 Skrevet 10. juni 2005 Tips: når de begynner å legge ut, så si "men du, jeg er reservert mot telefonsalg jeg, så du har ikke lov å ringe meg." Da blir de som regel rimelig flate, for du kan anmelde dem.
LilleBille Skrevet 10. juni 2005 #11 Skrevet 10. juni 2005 Ja det hjelper - selv om det fortsatt kommer telefoner - så kan du - om du er i det kranglete hjørnet lage litt bråk - ellers kan du bare be dem oppdatere listene.
Gjest Telefonselgerhatern Skrevet 10. juni 2005 #12 Skrevet 10. juni 2005 Så lenge du kjøper, har de lov til å ringe deg. Det har blitt helt slutt på telefoner her. Jaja, 3 i året kanskje. Og de får passet sitt påskrevet... De er bare pliktige til å vaske listene sine hver 3. måned. Så det tar ca. 3 mnd før du kan forvente den store endringen. Men så lenge du er en kunde av dem, kan de fortsette å ringe deg.
Sommerfugl Skrevet 11. juni 2005 #13 Skrevet 11. juni 2005 Jeg reserverte meg for ett år siden. Har blitt oppring 3 ganger etter det.
millemei Skrevet 11. juni 2005 #14 Skrevet 11. juni 2005 Det tar litt tid før reserveringen blir registrert også
philippa starck Skrevet 11. juni 2005 Forfatter #16 Skrevet 11. juni 2005 Hvis det er lov å ringe dem som allerede er kunder, da forstår jeg... Vi har støttet MYE opp gjennom årene, spesielt er Mannen av det bløthjertede slaget som ikke orker å høre om krybbedød, hjertesyke barn eller hva som måtte være tema for oppringningen. Så vi ligger nok inne på mange tlflister, da ja...
la_luz Skrevet 12. juni 2005 #17 Skrevet 12. juni 2005 Hvis du kjøper så blir du flyttet over på en såkalt "varm liste" de vet at du er en som kjøper å ringer deg selvfølgelig mye oftere.
sandra++ Skrevet 13. juni 2005 #18 Skrevet 13. juni 2005 Hei, er dere reservert mot bare tlf. salg eller post reklame også? Jeg vil gjerne bli kvitt tlf. selgere men ikke reklamen i posten :oops:
sixx Skrevet 13. juni 2005 #19 Skrevet 13. juni 2005 Hei, er dere reservert mot bare tlf. salg eller post reklame også? Jeg vil gjerne bli kvitt tlf. selgere men ikke reklamen i posten :oops:Vi er bare reservert for tlf. salg.
Gjest Klister Skrevet 13. juni 2005 #20 Skrevet 13. juni 2005 Post og telefon er to vidt forskjellige ting. Post-reklame går i alle postkasser uten "Reklame- neitakk" klistremerker på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå