Gå til innhold

Jobbe ved siden av sykepleierstudiet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som studerer sykepleien og jobber ved siden av? Hvor mye er realistisk å jobbe ved siden? :)

Anonymkode: 9220b...eb5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobbet tredje hver helg ved siden av studiet, samt sommer/ferier, og tok ekstravakter når jeg hadde anledning. Følte deg var nok. Når du er i praksis har du 4 vakter pr uke + innleveringer, oppgaver og planer som skal skrives, da var det tungt å jobbe helgen i tillegg. 

Anonymkode: 24b9a...47d

• Liker 3
Skrevet

Ei venninne av meg som går på sykepleien jobber annen hver helg. Hun sier det går helt greit når hun ikke er i praksis, men at det blir ganske tungt under praksis.

Jeg begynner på sykepleiestudiet til høsten, og tenker å jobbe hver 3. helg og ta ekstravakter når det passer. Synes og at det er litt mye å være bundet annen hver helg.

Anonymkode: c046a...164

Skrevet

Jeg jobber annenhver helg, samt tar på meg ekstravakter på feks studiedager og i frihelger. Har langvakter, og jobber ca 90-100 timer i måneden (6-8 vakter). For min del kunne jeg fint jobbet 100% fram til nå, føler jeg har mye mer å gå på. Men nå som praksis starter skal jeg kun jobbe annenhver helg. 

Anonymkode: 3ca6b...088

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber annenhver helg, samt tar på meg ekstravakter på feks studiedager og i frihelger. Har langvakter, og jobber ca 90-100 timer i måneden (6-8 vakter). For min del kunne jeg fint jobbet 100% fram til nå, føler jeg har mye mer å gå på. Men nå som praksis starter skal jeg kun jobbe annenhver helg. 

Hvor mye er obligatorisk undervisning? 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye er obligatorisk undervisning? 

Varierer veldig fra skole til skole. Hos oss er det lite som er obligatorisk, kanskje 1-2 forelesninger i måneden og et og annet gruppemøte. Alle dager på øvingsavdeling er obl, ca 3-4 ganger pr semester. 
 men jeg har vært med på alt av forelesninger osv, så jobbingen har ikke gått utover skole på noen måte. Men skoledagen er som oftest bare 4 timer pr dag. I tillegg har vi 1-2 studiedager hver uke, ofte flere, de velger mange å bruke til å jobbe. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Varierer veldig fra skole til skole. Hos oss er det lite som er obligatorisk, kanskje 1-2 forelesninger i måneden og et og annet gruppemøte. Alle dager på øvingsavdeling er obl, ca 3-4 ganger pr semester. 
 men jeg har vært med på alt av forelesninger osv, så jobbingen har ikke gått utover skole på noen måte. Men skoledagen er som oftest bare 4 timer pr dag. I tillegg har vi 1-2 studiedager hver uke, ofte flere, de velger mange å bruke til å jobbe. 

Takk for svar :)

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken skole går dupå?

Anonymkode: f0948...596

Skrevet

Man skal vel stort sett klare et studie om man jobber 40 timer per uke, og så er det opp til deg hvor mye mer du orker å jobbe med andre ting i tillegg. Så må du også regne med at det er noen tider du ikke kan jobbe, som i praksis og obligatoriske ting du må møte opp på. 

Noen her mer kapasitet mens andre har mindre. Hvordan har det vært for deg på skole?

Anonymkode: 3cba4...1f3

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken skole går dupå?

Anonymkode: f0948...596

Høgskolen i Innlandet

Skrevet

Jeg går vernepleien, og jobber hver 3.helg (Fre+lør+søn) + tilkalling ved siden av på et sykehjem. Det går greit når vi har forelesninger, men det er blytungt kombinert med praksis, hvor man har oppgaver og innleveringer i tillegg. Da skulle jeg ønske jeg kun var ringevikar😅 jeg har i tillegg barn, så fullt program.

Anonymkode: 7ac9a...997

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...