AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #1 Skrevet 23. februar 2020 Noen her som studerer sykepleien og jobber ved siden av? Hvor mye er realistisk å jobbe ved siden? Anonymkode: 9220b...eb5
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #2 Skrevet 23. februar 2020 Jeg jobbet tredje hver helg ved siden av studiet, samt sommer/ferier, og tok ekstravakter når jeg hadde anledning. Følte deg var nok. Når du er i praksis har du 4 vakter pr uke + innleveringer, oppgaver og planer som skal skrives, da var det tungt å jobbe helgen i tillegg. Anonymkode: 24b9a...47d 3
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #3 Skrevet 23. februar 2020 Ei venninne av meg som går på sykepleien jobber annen hver helg. Hun sier det går helt greit når hun ikke er i praksis, men at det blir ganske tungt under praksis. Jeg begynner på sykepleiestudiet til høsten, og tenker å jobbe hver 3. helg og ta ekstravakter når det passer. Synes og at det er litt mye å være bundet annen hver helg. Anonymkode: c046a...164
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #4 Skrevet 23. februar 2020 Jeg jobber annenhver helg, samt tar på meg ekstravakter på feks studiedager og i frihelger. Har langvakter, og jobber ca 90-100 timer i måneden (6-8 vakter). For min del kunne jeg fint jobbet 100% fram til nå, føler jeg har mye mer å gå på. Men nå som praksis starter skal jeg kun jobbe annenhver helg. Anonymkode: 3ca6b...088
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #5 Skrevet 23. februar 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber annenhver helg, samt tar på meg ekstravakter på feks studiedager og i frihelger. Har langvakter, og jobber ca 90-100 timer i måneden (6-8 vakter). For min del kunne jeg fint jobbet 100% fram til nå, føler jeg har mye mer å gå på. Men nå som praksis starter skal jeg kun jobbe annenhver helg. Anonymkode: 3ca6b...088 Hvor mye er obligatorisk undervisning? Anonymkode: 9220b...eb5
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #6 Skrevet 23. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor mye er obligatorisk undervisning? Anonymkode: 9220b...eb5 Varierer veldig fra skole til skole. Hos oss er det lite som er obligatorisk, kanskje 1-2 forelesninger i måneden og et og annet gruppemøte. Alle dager på øvingsavdeling er obl, ca 3-4 ganger pr semester. men jeg har vært med på alt av forelesninger osv, så jobbingen har ikke gått utover skole på noen måte. Men skoledagen er som oftest bare 4 timer pr dag. I tillegg har vi 1-2 studiedager hver uke, ofte flere, de velger mange å bruke til å jobbe. Anonymkode: 3ca6b...088
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #7 Skrevet 24. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Varierer veldig fra skole til skole. Hos oss er det lite som er obligatorisk, kanskje 1-2 forelesninger i måneden og et og annet gruppemøte. Alle dager på øvingsavdeling er obl, ca 3-4 ganger pr semester. men jeg har vært med på alt av forelesninger osv, så jobbingen har ikke gått utover skole på noen måte. Men skoledagen er som oftest bare 4 timer pr dag. I tillegg har vi 1-2 studiedager hver uke, ofte flere, de velger mange å bruke til å jobbe. Anonymkode: 3ca6b...088 Takk for svar Anonymkode: 9220b...eb5
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #8 Skrevet 24. februar 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Varierer veldig fra skole til skole. Hos oss er det lite som er obligatorisk, kanskje 1-2 forelesninger i måneden og et og annet gruppemøte. Alle dager på øvingsavdeling er obl, ca 3-4 ganger pr semester. men jeg har vært med på alt av forelesninger osv, så jobbingen har ikke gått utover skole på noen måte. Men skoledagen er som oftest bare 4 timer pr dag. I tillegg har vi 1-2 studiedager hver uke, ofte flere, de velger mange å bruke til å jobbe. Anonymkode: 3ca6b...088 Hvilken skole går dupå? Anonymkode: f0948...596
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #9 Skrevet 24. februar 2020 Man skal vel stort sett klare et studie om man jobber 40 timer per uke, og så er det opp til deg hvor mye mer du orker å jobbe med andre ting i tillegg. Så må du også regne med at det er noen tider du ikke kan jobbe, som i praksis og obligatoriske ting du må møte opp på. Noen her mer kapasitet mens andre har mindre. Hvordan har det vært for deg på skole? Anonymkode: 3cba4...1f3
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #10 Skrevet 24. februar 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvilken skole går dupå? Anonymkode: f0948...596 Høgskolen i Innlandet Anonymkode: 3ca6b...088
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #11 Skrevet 24. februar 2020 Jeg går vernepleien, og jobber hver 3.helg (Fre+lør+søn) + tilkalling ved siden av på et sykehjem. Det går greit når vi har forelesninger, men det er blytungt kombinert med praksis, hvor man har oppgaver og innleveringer i tillegg. Da skulle jeg ønske jeg kun var ringevikar😅 jeg har i tillegg barn, så fullt program. Anonymkode: 7ac9a...997
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå