Gå til innhold

Erstatning til børstet alpakka

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal strikke Louisiana sweater. I oppskriften står det at man skal bruke børstet alpakka, men jeg vil gjerne finne et billigere alternativ. Er det noen som vet om en bra erstatning?

Anonymkode: 08ae3...0a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har lest at brush alpakka silk fra drops kan være en erstatning. Skal dog røyte en del mer. 

Anonymkode: 4f08a...77d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hei, jeg skal strikke Louisiana sweater. I oppskriften står det at man skal bruke børstet alpakka, men jeg vil gjerne finne et billigere alternativ. Er det noen som vet om en bra erstatning?

Anonymkode: 08ae3...0a3

Jeg ville først tatt en kikk på garntypen (fluffy eller mer kompakt?) og så lagt merke til strikkefastheten i oppskriften, og sett etter garn som passer til samme strikkefasthet. Er det f.eks. 16 masker per 10 cm, bør du enten ha et garn som har det samme, eller måtte regne med å måtte bytte pinnestr for å få samme antall masker per cm som i oppskriften. Hvis ikke blir fort plagget mye mindre eller større en str på plagget skulle tilsi.

Masse lykke til med strikkeprosjektet! 😊

Anonymkode: 99c3b...29a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan strikke i to tråder drops air, jeg tror også at SG alpakkaull og SG kos vil fungere. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fat faerytale fra Du store alpakka burde kunne gi deg samme strikkefasthet. Mulig du må opp eller ned en pinne, så alltid greit å strikke en prøveløp. Og prisen er jo veldig grei på strikkemekka f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er salg på Børstet Alpakka i nettbutikken hos To Strikkedamer, du kan jo sjekke om prisen er lav nok der.

Anonymkode: 2a3ea...d11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...