AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #1 Del Skrevet 23. februar 2020 Hei, jeg skal strikke Louisiana sweater. I oppskriften står det at man skal bruke børstet alpakka, men jeg vil gjerne finne et billigere alternativ. Er det noen som vet om en bra erstatning? Anonymkode: 08ae3...0a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #2 Del Skrevet 23. februar 2020 Har lest at brush alpakka silk fra drops kan være en erstatning. Skal dog røyte en del mer. Anonymkode: 4f08a...77d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #3 Del Skrevet 23. februar 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Hei, jeg skal strikke Louisiana sweater. I oppskriften står det at man skal bruke børstet alpakka, men jeg vil gjerne finne et billigere alternativ. Er det noen som vet om en bra erstatning? Anonymkode: 08ae3...0a3 Jeg ville først tatt en kikk på garntypen (fluffy eller mer kompakt?) og så lagt merke til strikkefastheten i oppskriften, og sett etter garn som passer til samme strikkefasthet. Er det f.eks. 16 masker per 10 cm, bør du enten ha et garn som har det samme, eller måtte regne med å måtte bytte pinnestr for å få samme antall masker per cm som i oppskriften. Hvis ikke blir fort plagget mye mindre eller større en str på plagget skulle tilsi. Masse lykke til med strikkeprosjektet! 😊 Anonymkode: 99c3b...29a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant20 Skrevet 23. februar 2020 #4 Del Skrevet 23. februar 2020 Du kan strikke i to tråder drops air, jeg tror også at SG alpakkaull og SG kos vil fungere. 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prøverpåny Skrevet 24. februar 2020 #5 Del Skrevet 24. februar 2020 Fat faerytale fra Du store alpakka burde kunne gi deg samme strikkefasthet. Mulig du må opp eller ned en pinne, så alltid greit å strikke en prøveløp. Og prisen er jo veldig grei på strikkemekka f.eks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #6 Del Skrevet 24. februar 2020 Det er salg på Børstet Alpakka i nettbutikken hos To Strikkedamer, du kan jo sjekke om prisen er lav nok der. Anonymkode: 2a3ea...d11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå