AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #1 Skrevet 23. februar 2020 Habituelle aborter, gravid på ny for 4 gang. Redd for stress, kan jeg få sykemelding? Noen som vet om det er årsak nok til å kunne sykemeldes? Jeg er så utrolig redd for at stress vil ødelegge for oss, at jeg gråter hele tiden og sliter med å sove og ta det med ro. Det er helt grusomt:( Anonymkode: 085b4...b4c
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #2 Skrevet 23. februar 2020 I utgangspunktet ikke, med mindre stresset gjør deg faktisk syk (kravet for sykemelding/sykepenger er skade eller sykdom). Det som kan være mer aktuelt er tilrettelegging på jobb. Jeg ble spurt om jeg trengte det ifbm ivf (var åpen om det til sjefen). Anonymkode: 8670b...9dd
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #4 Skrevet 23. februar 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Habituelle aborter, gravid på ny for 4 gang. Redd for stress, kan jeg få sykemelding? Noen som vet om det er årsak nok til å kunne sykemeldes? Jeg er så utrolig redd for at stress vil ødelegge for oss, at jeg gråter hele tiden og sliter med å sove og ta det med ro. Det er helt grusomt:( Anonymkode: 085b4...b4c Hvorfor stresser du, gråter osv? Ro ned! Tror det å gå hjemme kan gjøre at du stresser mer med å ikke miste enn hvis du er på jobb, da får du tankene over på noe annet. Hvis du har mistet så mange ganger før, så er det enten noe med kroppen din eller eggene som gjør at du støter fosteret fra deg. Gå heller til legen for å bli sjekket for hvorfor du mister Anonymkode: deac1...623
Vestalinn Skrevet 24. februar 2020 #5 Skrevet 24. februar 2020 Jeg ville hørt med fastlegen. Går vel an å få 50% sykmelding i en periode? Hvis du er mye kvalm kan du skylde på det? Det er mange andre ting du også kan vurdere for å bli beroliget. Når du har mistet så mange ganger burde fastlegen også henvise deg til et par tidlige ultralyder, selv om du kanskje ikke er utredet for habituell abort enda (vet ikke om du er det). Kanskje du kan måle progesteronnivå og se om det er noe du trenger mer av? Husk at selv om du har mistet tre ganger før er det mer sannsynlig at det går bra enn ikke ❤️ Håper det ordner seg ❤️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå