Gå til innhold

Lavt stoffskifte igjen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Av visse grunner er stoffskifte mitt lavt.

Er det da sagt at jeg vil legge på meg?

Eller får ikke alle denne bivirkningen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en veninne med lavt stoffskifte, og hun har ikke lagt noe synlig på seg (om hun har gått opp et par kilo kan i alle fall ikke jeg se det). Sikkert forskjellig fra person til person i alle fall.

Gjest Anonymous
Skrevet

La ikke på meg noe særlig. Men mista matlysten jeg da.

Gjest Gjesta
Skrevet

Hvis du har lavt stoffskifte, må du i hvertfall få medisiner som regulerer det (hvis det ikke er innenfor normalområdet, men lavt). Jeg kjenner flere som har lavt stoffskifte og som allikevel er tynne. Det verste for dem er trøttheten.

Gjest innom
Skrevet

Du trenger ikke legge på deg mye. Jeg gjorde det, men jeg hadde ikke ett optimalt kosthold heller. Trening var det også dårlig med. Så det ble en ond sirkel; jeg la lett på meg, men orket ikke trene og kostholdet var ikke sunt. Den enorme trøttheten ble skyld i mye etterhvert for jeg orket ikke ta tak i noen av problemene.

Skrevet

Ok, takk for svar :)

Min store skrekk er å legge på meg, men jeg trener minst 5 dager i uka, så lat er jeg ikke. Men sove 12 timer er heller ikke noe problem. Har lave b12 verdier også, så har ikke så mye å gå på, for å si det sånn. Skal på Ullevål til undersøkelse i dag.

Gjest hera ulogga
Skrevet

Noen legger på seg (spesielt hvis de, som jeg gjorde, går leeeeenge uten diagnose). Andre behøver åikke å legge på seg. Og hvis du nå kommer under bahndling, er jo målet for denne et normalisert stoffskifte. Og er du flink å trene, går nok dette bra.

Lykke til på Ullevål!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...