AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #1 Skrevet 23. februar 2020 Hei Jeg har gått ned 30 kilo og veier nå 75 kilo. Dette var en fin vekt for min kropps bygning mente legen. I følge BMI kalkulator er jeg fortsatt overvektig.. Hva tenker dere? Er 75 ok vekt? Brukt lang tid på de siste 10 kiloene og er egentlig super fornøyd med vekten nå men vil ikke være overvektig. Har alltid hatt kraftig benbygnin Anonymkode: 0a17e...2a4
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #2 Skrevet 23. februar 2020 Har legen målt fettprosenten din? Hva er den isåfall? Om du er idrettsutøver så kan jeg kjøpe den med kraftig benbygning, fordi det er faktisk en greie, men ikke ellers. Intensiv trening gir sterkere og dermed tyngre ben pga høyere bentetthet. Nå er jeg 160 og veier 58 kg og veier nok såpass mye i forhold til det man skulle tro når man så meg fordi jeg har trent hele livet og alltid vært veldig sterk som gjør at jeg har en kraftig benbygning i tillegg til mye muskler. Jeg tenker at med mindre du driver med bodybuilding så veier du sannsynligvis ikke 75 kg pga kraftig benbygning og høy andel muskelmasse. Det viktigste er uansett at du er fornøyd. Anonymkode: f85a9...7d4
Viktualia Skrevet 23. februar 2020 #3 Skrevet 23. februar 2020 Du er fornøyd, legen din er fornøyd. Er ikke det godt nok? 4
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #4 Skrevet 23. februar 2020 Du har all grunn til å være fornøyd med nedgangen. Hvorfor stresse med vekta når du er fornøyd selv? Jeg ville latt det være og heller evt. jobbet med å gå ned mer hvis jeg senere ønsket det. Det er 7 kg som må bort om du skal være normalvektig i følge BMI, og det er ikke så mye. Hvordan du bærer vekta har jo også mye å si. Har selv gått ned 27 kg ca. og er veldig fornøyd med det. Kan fint leve med vekta jeg har nå selv om jeg er overvektig iflg. BMI. Skal likevel ned til normalvekt da det hele tiden har vært målet mitt. Men dette er ikke noe jeg stresser med. Jeg tar de siste 9 kiloene i mitt tempo Nå skal jeg ned 1 kg til, deretter tar jeg muligens en liten pause før jeg fortsetter. Anonymkode: 90d27...ff1 1
Sunset90 Skrevet 23. februar 2020 #5 Skrevet 23. februar 2020 (endret) 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei Jeg har gått ned 30 kilo og veier nå 75 kilo. Dette var en fin vekt for min kropps bygning mente legen. I følge BMI kalkulator er jeg fortsatt overvektig.. Hva tenker dere? Er 75 ok vekt? Brukt lang tid på de siste 10 kiloene og er egentlig super fornøyd med vekten nå men vil ikke være overvektig. Har alltid hatt kraftig benbygnin Anonymkode: 0a17e...2a4 30kg er bra, bra jobbet. Ifølge bmi for og ha en normal, 68kg. men Bmi er bmi, Om du har oppnåd en bedre helse og gode endringer i kostholdet. Så er jo det gode gevinster i seg selv. Føler du deg bra, er det de viktigste. Så er jo det gode gevinster i seg selv. Og oppretthold de gode vanene dine. Endret 23. februar 2020 av Sunset90
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #6 Skrevet 23. februar 2020 Du er jo overvektig, jeg er 10 cm høyere enn deg og 10 kg lettere. Jeg synes jeg er passe slank nå. Anonymkode: d3a7e...2ed
Leo Skrevet 23. februar 2020 #7 Skrevet 23. februar 2020 Hvis 75 kilo er en vekt du klarer å holde stabil og både legen din og du er fornøyd så synes jeg ikke du skal stresse mer med det. I motsetning til oss her så har bl.a. legen din sett deg og vet sannsynligvis omtrent hvor de ekstra kiloene sitter og hva de består av. 7 - 8 kilo ekstra fett på magen er potensielt mer farlig enn om du har kraftige overarmer og/eller kanskje til og med muskuløse bein. 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #8 Skrevet 23. februar 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei Jeg har gått ned 30 kilo og veier nå 75 kilo. Dette var en fin vekt for min kropps bygning mente legen. I følge BMI kalkulator er jeg fortsatt overvektig.. Hva tenker dere? Er 75 ok vekt? Brukt lang tid på de siste 10 kiloene og er egentlig super fornøyd med vekten nå men vil ikke være overvektig. Har alltid hatt kraftig benbygnin Anonymkode: 0a17e...2a4 Dette var som å lese om meg selv. Jeg veide 98 kg og gikk ned til 73 kg. Er 165 høy jeg og. Lege er fornøyd og jeg er fornøyd. Fokuset nå er å holde meg stabil over tid og trene 4 dager i uken for helsen og ikke vekten. Anonymkode: 475a3...cd2 3
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #9 Skrevet 24. februar 2020 Jeg er 75 kilo og 160 høy. Jeg er fornøyd Anonymkode: fced1...e5c 1
Xcase33 Skrevet 24. februar 2020 #10 Skrevet 24. februar 2020 On 2/23/2020 at 1:20 PM, AnonymBruker said: Hei Jeg har gått ned 30 kilo og veier nå 75 kilo. Dette var en fin vekt for min kropps bygning mente legen. I følge BMI kalkulator er jeg fortsatt overvektig.. Hva tenker dere? Er 75 ok vekt? Brukt lang tid på de siste 10 kiloene og er egentlig super fornøyd med vekten nå men vil ikke være overvektig. Har alltid hatt kraftig benbygnin Anonymkode: 0a17e...2a4 Det er lettest i starten ettersom du taper mye væske når du kutter karbohydratene. Du må se hvor mye netto fettmasse du går ned. Ikke totalen av antall kilo du veier. Det går saktere etterhvert pga vekttapet består i mindre grad av væske. Fettnedgangen er og har vært nokså stabil hele tiden. Greier du å gå ned 1kg fett i måneden så er det veldig bra. Det er det du bør se på ...alt annet er irrelevant.
Gjest Jon Are Skrevet 24. februar 2020 #11 Skrevet 24. februar 2020 Vær fornøyd der du er. Er 8 kg pluss selv,.Men gidder ikke leve på så.lige kcal for å se best mulig ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå