Gå til innhold

En krevende sønn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en sønn som nettopp har blitt tenåring. Han har hele livet sitt hatt utfordrende atferd i den forstand at han har behov for mye oppmerksomhet. Han kan gå langt for å få oppmerksomheten min, eller andres oppmerksomhet. 
Han lager mye lyder, oppfører seg av og til som om han er 5, snakker utrolig mye om tiss og bæsj, og er generelt ganske umoden for alder. Han har i tillegg også konsentrasjonsvansker. 
Jeg er selvsagt glad i gutten min. Men når han gjør alt han kan for å gjøre meg irritert, gjerne når jeg er sliten, så kjenner jeg av og til på stor frustrasjon. Av og til kjefter jeg litt, andre ganger greier jeg å beherske meg og setter meg ned og prater. Jeg er ganske sikker på at han har en eller annen diagnose (kanskje ADHD?). Men mest av alt bekymrer jeg meg for hvordan han skal greie seg i et krevende samfunn, når jeg ser at det egentlig er ganske mye han ikke greier å mestre. Og så kjenner jeg på utilstrekkelighet fordi jeg ikke alltid vet hvordan jeg best kan hjelpe han, eller møte han, når han åpenbart ikke har det greit. For han er ikke så flink til å sette ord på ting. 

Jeg vil sette pris på å høre deres egne erfaringer, eventuelt råd dere måtte ha. 

Anonymkode: 269f9...188

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må jo utrede ham! Ikke for din del, men for hans del, som ting tydeligvis ikke fungerer helt for. 

Anonymkode: 2de0c...930

• Liker 9
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du må jo utrede ham! Ikke for din del, men for hans del, som ting tydeligvis ikke fungerer helt for. 

Anonymkode: 2de0c...930

Han er under utredning, men det tar jo evigheter her jeg bor. I mellomtiden må jeg finne ut av alt selv, og jeg aner ikke hvordan jeg skal få til en harmonisk hverdag i hjemmet sånn som det er nå. Eller aller mest; hvordan skal jeg best mulig håndtere gutten

ts

Anonymkode: 269f9...188

• Liker 1
Gjest Dævendøtte
Skrevet (endret)

Finnes det et tilbud hvor han kan bruke litt energi og få interesse for noe? Bilmek, trening, fotball eller noe sånt? Klatring, dans, ja egentlig alt hvor han kan bruke hodet og kroppen... 

Endret av Dævendøtte

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...