Gå til innhold

Blomster til pynt - hva og hvordan?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det begynner å nærme seg bryllup nå i vår og det er egentlig bare en ting igjen som burde ordnes og det er blomster. Jeg har lite peiling på blomster, men vil gjerne ha noe ferske blomster til pynt på bordene i lokalet. Vanlig E-bord med 60-70 gjester, er litt smale bord, så tror ikke det er plass til noe veldige oppsatser.

Har utsatt det for vet ikke helt hvor jeg skal begynne, vet ikke hva som er vanlig i bryllup og vet ingenting om blomster 🙈 De jeg kjenner som har giftet seg hadde hotell som ordnet alt for de, mens vi har leid lokale vi skal pynte selv.

Hva hadde dere av blomster i bryllupet? Hva slags type og hvor mye? Er det vanlig å kjøpe mange små buketter og sette i vaser eller ha potteplanteblomster?

Og hvordan ordne det praktisk? Vi skal selv pynte lokalet dagen før, kan vi hente blomster da og sette i vaser med vann og sånt også holder det seg fint til dagen etter ? ( merker dette er flaut å spørre om, men vi har seriøst aldri blomster hjemme for jeg aner ikke hvordan passe på de 😂)

Hva med etter festen, er det for eksempel fint å gi blomstene til folk å ha med hjem? 

Hvilken leverandør av blomster brukte dere?

I tillegg til pynt til bordene vil jeg ha en brudebukett og en liten dingseblomst til knapphull, kan det også hentes dagen før og stå i vase før og etter vielsen?

I brudebuketten vil jeg gjerne ihvertfall ha blått og hvitt og grønt, har noen forslag om blomster i de fargene som hører til vårsesongen? Vil gjerne ha vårlig tema:)

Jeg skal kontakte en blomsterforhandler og får sikkert god hjelp,  men vil veldig gjerne ha ihvertfall litt oversikt selv først, så erfaringer tas i mot med stor takk. ❤️

Anonymkode: 27705...8eb

Skrevet

Er det ingen som har hatt blomster som pynt i bryllupet sitt og kan forbarme seg over en stakkars noob og si noe om hva som er vanlig? 💐💐 🤗

Jeg tenker selv at jeg kanskje helst vil ha forskjellige løse blomster i passende farger å sette i små vaser rundt på bordene. Hva er det jeg skal spør etter da? Snittblomster?  🙈

Ts

Anonymkode: 27705...8eb

Skrevet

De skal jo bare vare én dag, så stell er ikke noe problem. De fleste blomster du kjøper på blomsterbutikk tåler å stå noen dager i vase. Jeg ville forhørt meg hos butikken, de har garantert erfaring med bryllup. Generelt så bør man jo velge blomster man synes er pene, og som står i stil med lokalet og årstiden. Vi hadde brudeslør og nelliker i slanke vaser fordelt på bordene, kjøpt i en blomsterbutikk i nabolaget dagen før. Lot foreldre og søsken ta med blomster hjem til seg dagen etter bryllupet, da vi var tilbake i lokalet for å rydde. Noen tok vi også selv, det er koselig å ha leiligheten full av duftende bryllupsblomster de første hvetebrødsdagene.

Anonymkode: 2c310...78e

• Liker 1
Skrevet

Anbefaler å sjekke ut Pinterest. Masse forslag. Søk på wedding centerpiece feks. Selv skal vi pynte med en kombo av eukalyptus og brudeslør :)

Anonymkode: cc268...7b0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...