AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #1 Skrevet 23. februar 2020 betaler dere andre bidrag ved 50/50 ? Mor har gått tilbake til skole og krever nå 3000 kr pr mnd i bidrag. Hun har stipend , ekstra forsørgerstipend , dobbelt barnetrygd . Hun velger å ikke ha en sommer/ ekstra jobb da hun tjener bedre på å få bidrag og ekstra stipend. Dama har ny familie med ste barn og mann som jobber . Kjenner jeg er rimelig frustrert over å subsidiere deres husholdning ... Hun burde vært flau . ja mitt barn får alt det som trengs og betaler gladelig fritids aktiviteter utover bidrag vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget med var bare godt å få det ned på papiret . Jobber 5 uker i året fordi mor ikke gidder å jobbe. Anonymkode: e4f95...222 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #2 Skrevet 23. februar 2020 Det er ikke normalt med barnebidrag ved 50/50 nei. Anonymkode: da5fa...ba1 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #3 Skrevet 23. februar 2020 Få det beregnet via NAV. Det handler ikke bare om hvor mye/lite hun jobber, men hvor mye hun burde kunne jobbe med hennes utdannelse/evner. Det stemmer at hun kan ha krav på bidrag selv om dere har 50/50 for å utjevne litt om inntektene er veldig ulike, men da vil de sikkert beregne hennes inntekt ut i fra at hun har 80% stilling, og hadde hun hatt f.eks. 40kr/t, så ville antakeligvis NAV satt beløpet høyere pga at det var urealistisk. Anonymkode: e137a...06f 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #4 Skrevet 23. februar 2020 Det har også noe å si om dere har delt bosted, og om dere spleiser på ting utenom. Ellers vil du jo betale for dette via bidraget. Anonymkode: e137a...06f
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #5 Skrevet 23. februar 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: Det er ikke normalt med barnebidrag ved 50/50 nei. Anonymkode: da5fa...ba1 Det er ikke korrekt. Det er mange som betaler bidrag ved 50/50 deling når det er stor forskjell på mors inntekt og fars inntekt. Anonymkode: 1663e...373 3
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #6 Skrevet 23. februar 2020 Ja det er stor forskjell på min inntekt og mor sin . De siste 4 årene har hun valgt å gå på aap fremfor å ta flere jobber hun har blitt tilbydd privat . Vet hun har jobbet litt svart . Jeg jobber mye mens hun surrer rundt på sommeren med venner / typen på ferie som jeg delvis betaler . Nå går hun på et studie hun neppe får jobb innen. Kjenner jeg er forbannet på snyltingen . vanlige folk ville hatt litt ryggrad og ønsket å forsørge seg selv . Anonymkode: e4f95...222 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #7 Skrevet 23. februar 2020 Er helt enig med deg, ts. Sykt at det er sånn at man må betale bidrag til eksen pga. økonomiske valg som eksen tar. Også det å gå opp i lønn gir jo en bismak når dette betyr at bidraget går opp. Hvis begge foreldrene gir barna det de trenger til livsopphold, så bør økonomiske forskjeller ikke bety noe som helst. Noen er rik, andre ikke. Sånn er det bare. Anonymkode: f4515...9f1
Hr. Aktiv Skrevet 23. februar 2020 #8 Skrevet 23. februar 2020 Enkelte damer mener det er deres rett å heve bidrag. Du kan jo være glad du får 50/50 for det er heller ingen selvfølge om hun setter en advokat på saken. Da kan du ende opp med langt mindre samvær selv om det foreligger annen avtale. Men du vil få nok til at det ikke vil få noen konsekvens for dem hvis du drar det for retten noe du må gjøre hvis det skal opphøre. Hun kan også opplyse til nav at du har null samvær som nav igjen forholder seg til og tvangstrekker deg om de må for fullt bidrag uten at du kan gjøre noe med det.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #9 Skrevet 23. februar 2020 Har endelig fått 50/50 nå da dette ikke påvirket bidraget . Hun prøvde å endre dette tilbake til 40/60 i ettertid , men jeg nektet. mulig hun er bitter fordi jeg har million inntekt og hun lite , men det var nå hun som var utro og flyttet. irriterer meg jævlig å måtte bidra til hennes husholdning når hun er lat . Anonymkode: e4f95...222 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #10 Skrevet 23. februar 2020 Du har millioninntekt og kan ikke betale noen tusenlapper som kommer barnet ditt til gode? Om hun er fulltidsstudent trenger hun selvfølgelig ikke jobbe så mye at hun mister stipendet for å gjøre deg fornøyd, hun trenger også tid til ungen både ettermiddager og i sommerferien. Anonymkode: dd246...7a9 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #11 Skrevet 24. februar 2020 min inntekt henger sammen med firma som er høyt lånebelastet så i realiteten har jeg en vanlig lønn når lån er betalt . Hun jobber ingenting nå da det er lettere å leve på meg / staten . ( jobber litt svart tidlige ) 50 prosent av tiden har hun ikke ungen og velger heller selvrealiserings prosjekter. Hun går i pluss på ungen vår hver mnd . Har ingen problemer med å kjøpe ting til mitt barn men sponse mor er jeg ferdig med. De fleste har vel en interesse av å klare seg selv fremfor å leve på andre . Anonymkode: e4f95...222
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå