AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #1 Skrevet 23. februar 2020 Hei, Jeg skal etterhvert opp i en muntlig eksamen i et fag jeg tar på BI, som innebærer både en presentasjonsdel og en "samtale". Jeg forbereder meg godt til presentasjonen, men jeg er veldig nervøs. Kan jeg risikere å få dårligere karakter hvis jeg er synlig nervøs på fremføringen tror dere? Etter presentasjonen er det sensor sin tur til å stille spørsmål. Det er et stort pensum i faget, og jeg har lest gjennom én gang, i tillegg til å jobbe ekstra med emnet jeg skal presentere. Jeg har et par dager igjen før eksamen, og planen min er å skumlese gjennom det jeg anser som de viktigste emnene i pensum, og sørge for at jeg forstår de store linjene. Bør jeg være mer opptatt av å pugge detaljer? Jeg setter pris på alle tips til hvordan forberede og gjennomføre muntlig eksamen. 💛 Anonymkode: 11c7d...ff4
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #2 Skrevet 23. februar 2020 Hvis nervøsiteten din går ut over fremføringen kan det trekke ned ja. Du skal presentere stoffet på en god måte, og hvis du ikke får til det har du jo ikke oppnådd målene. Jeg ville fokusert på de store linjene og sammenhengene, men det avhenger jo helt av faget hva du må/bør kunne av detaljer. Essensielle definisjoner må du pugge. Sjekk læringsmål/kompetansemål/semesterhåndboken/emnebeskrivelsen for å se om du kan det som står der, og tenk litt på om det er aktuelle (medie)saker som kan være relevant å dra inn ved anledning. Alltid prøv å forutsi spørsmålene til sensor/eksaminator, og forbered noen svar. Anonymkode: 3132b...09a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå