Gå til innhold

Få barn nå eller vente til jeg er 38?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp begynt utdannelsen på ny i en alder på 35 år. Jeg har tvillinggutter fra før med en eks men nå vil min nye kjæreste ha et barn til. 

Nå er jeg fulltidsstudent og vil være det et par år til, men så vil jeg egentlig rett ut i jobb etterpå.

Det jeg lurer på er om det er lurt å bli gravid nå mtp alder eller om jeg bør vente til jeg er ferdig og har jobbet noen mnd ( for å få foreldrepenger)? 

Anonymkode: 446f4...211

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja.

Vi startet prøvingen på søsken når jeg var 35, og jeg fyller nå 39 uten å ha fått barn enda.

Søsteren min fikk barn med lite prøving som 39 år, så dette er ikke noe man kan planlegge så veldig. 

Jeg stusser mer over at du beskriver det som «nye kjæreste», det tilsier vel at man bør vente en god stund uansett.

Anonymkode: 4c27b...ac3

• Liker 10
Skrevet

Ville fått dem nå. Jeg begriper ikke hvordan noen tør å planlegge barn i så høy alder bare fordi det passer bedre... Om tre år kan det være for sent! Det vet man aldri. Og er det for sent har du ingen alternativer, da blir det ingen flere biologiske barn. 

Greit nok om man møter partner sent, eller har en håpløs livssituasjon tidligere - men når alt ligger til rette, det bare «passer litt bedre senere», da hadde jeg aldri tatt sjansen.

Anonymkode: 9e06d...461

• Liker 12
Skrevet

Du skriver ingenting om at du ønsker barn? Og om d kaller han nye kjæresten så er det nok alt fortidlig 

• Liker 1
Skrevet

MÅ du ha barn med den NYE kjæresten din, når du har barn fra før med en annen? 

Anonymkode: a0277...6c6

• Liker 12
Skrevet

Det er stor fare for å få barn med downs syndrom når du nærmer der 40.

Anonymkode: e3968...519

Skrevet

Hvorfor må man få barn med alle man møter🙄 38 er uansett for gammelt

Anonymkode: fad0d...8a1

• Liker 4
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er stor fare for å få barn med downs syndrom når du nærmer der 40.

Anonymkode: e3968...519

Tull og tøys. Større sjanse, men likevel liten.

Anonymkode: 4cc75...c56

• Liker 4
Skrevet

Vet ikke om jeg hadde turt å vente til jeg var 38 med å starte prøvingen. Aner ikke hvordan det går opp praktisk med å få barn under studier, det har jeg aldri prøvd, og jeg aner ikke hvor lenge dere har vært sammen og om det er riktig med barn osv nå. Men å begynne ved 38 hadde jeg ikke tatt sjansen på hvis jeg faktisk skulle hatt flere barn.

Anonymkode: 5780a...7a4

• Liker 3
Skrevet

Hvor lenge har dere vært sammen?

Anonymkode: 97ad4...541

• Liker 1
Skrevet

Få barn nå, ikke utsett. Jeg holder også på med en ny utdannelse og tok ett års permisjon fra studiet nå da vi fikk et barn i høst. Man får foreldrepenger fra Lånekassen. Jeg er 35 år. 

Anonymkode: 7b03d...667

• Liker 2
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja.

Vi startet prøvingen på søsken når jeg var 35, og jeg fyller nå 39 uten å ha fått barn enda.

Søsteren min fikk barn med lite prøving som 39 år, så dette er ikke noe man kan planlegge så veldig. 

Jeg stusser mer over at du beskriver det som «nye kjæreste», det tilsier vel at man bør vente en god stund uansett.

Anonymkode: 4c27b...ac3

Litt dumt formulert gjerne, men med "ny" mente jeg den kjæresten jeg har nå. Vi har vært sammen i 3 år nå. 

Ts

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

MÅ du ha barn med den NYE kjæresten din, når du har barn fra før med en annen? 

Anonymkode: a0277...6c6

Var det det hun lurte på?

Skrevet
29 minutter siden, Prøver18 skrev:

Du skriver ingenting om at du ønsker barn? Og om d kaller han nye kjæresten så er det nok alt fortidlig 

Vi har vært sammen i 3 år. 

Og ja jeg vil gjerne ha en til, men jeg er usikker på om jeg skal få nå mens jeg er student eller vente til jeg er 38 år og har jobbet meg opp til rett på foreldrepenger. 

Ts

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Få barn nå, ikke utsett. Jeg holder også på med en ny utdannelse og tok ett års permisjon fra studiet nå da vi fikk et barn i høst. Man får foreldrepenger fra Lånekassen. Jeg er 35 år. 

Anonymkode: 7b03d...667

Jeg ønsker ikke å ta perm mens jeg studerer og samboer har mulighet for hjemmekontor ettersom han jobber i eget firma så da blir han litt hjemmepappa. 

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor må man få barn med alle man møter🙄 38 er uansett for gammelt

Anonymkode: fad0d...8a1

Har barn med en mann... Det er jo ikke "alle" 🙄 og om man får barn med en til så er ikke det heller  "alle".... Har da møtt fler enn to menn i mitt liv... 

• Liker 2
Skrevet

Å vente til du er 38 år er gambling. Det er ikke alle som er i stand til å få barn i så høy alder.

Anonymkode: 1437e...44c

• Liker 7
Skrevet

Jeg er 38. Har tre barn. Om jeg så ikke hadde hatt dem kunne jeg aldri tenkt meg å få barn så seint. Vi snakket om å ha aldersforskjell mellom de yngste men jeg ser at hadde vi ventet så hadde sistemann aldri blitt noe av. Svangerskap og helseplager blir også tyngre for hvert år som går. Du går jo av med pensjon før barna er ute av redet. Dessuten så passer det egentlig aldri, men det ordner seg likevel. 

Anonymkode: 75b0d...89b

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 38. Har tre barn. Om jeg så ikke hadde hatt dem kunne jeg aldri tenkt meg å få barn så seint. Vi snakket om å ha aldersforskjell mellom de yngste men jeg ser at hadde vi ventet så hadde sistemann aldri blitt noe av. Svangerskap og helseplager blir også tyngre for hvert år som går. Du går jo av med pensjon før barna er ute av redet. Dessuten så passer det egentlig aldri, men det ordner seg likevel. 

Anonymkode: 75b0d...89b

Enig med det meste du skriver, men man går da sjelden av med pensjon når man er 58? Eller er ungene veldig sene ut av redet?

Anonymkode: 31079...8fe

• Liker 4
Skrevet

Har mannen din barn fra før?

Anonymkode: 3529c...e72

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...