AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #1 Skrevet 23. februar 2020 Jeg var hos veteinær for 1 mnd og måtte bytte fór til hunden min. Hunden er 9 år gammel og har aldri bæsja inne, foruten når hun ikke har fått tur på veldig veldig lenge og jeg ikke er hjemme. Nå har ho derimot begynt å bæsje inne om natten, selv om hun bæsjer på kveldsturen kl. 21. Etter vi byttet fór for en mnd siden har dette skjedd 7 ganger(!!). Var hos veteinær igjen i går for å hente en resept og fortalte problemet. Hun mente jeg ikke burde gi ho annet for, men heller opp å lufte ho hver natt. hva tenker dere? Foret er mot tannstein og for å redusere litt vekt... men betaler gledelig for nytt for for å slippe å måtte opp hver natt for at hunden skal bæsje, når hun aldri har hatt behov for det tidligere Anonymkode: 06d21...cd3
Hjärtat Skrevet 23. februar 2020 #2 Skrevet 23. februar 2020 Høres urimelig ut å måtte ut med en voksen hund hver natt. Hva med å forsøke å endre tidene hunden får fôret? Hunden vår går på et fôr som gjør at hun blir veldig tørst og må tisse ca. 2,5 time etter mating, så vi måtte prøve og feile litt før vi fant de ultimate tidspunktene. Lykke til😊 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #3 Skrevet 23. februar 2020 Tannstein kan vel fjernes på andre måter enn gjennom for, dentastix e.l forebygger vel godt. Min hund dikk en periode for for å gå ned i vekt. Dette foret bestod av så mye fyllmasse at vi gjorde jo ikke annet enn å gå på do. Det kunne jo ikke fortsette, hvem har liksom anledning til å lufte hund hver natt??? Anonymkode: 99d6d...707
Julie Skrevet 23. februar 2020 #4 Skrevet 23. februar 2020 Er det løst eller fast da? Normalt husreine hunder har det ganske ugreit når de gjør fra seg innendørs. Det var et merkelig råd veterinæren ga deg. Å ikke lufte hunden løser jo ingenting, all den tid hunden åpenbart har behov for å tømme seg. For bikkja si del ville jeg vurdert forbytte. Finnes mange light-for.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #5 Skrevet 23. februar 2020 42 minutter siden, Julie skrev: Er det løst eller fast da? Normalt husreine hunder har det ganske ugreit når de gjør fra seg innendørs. Det var et merkelig råd veterinæren ga deg. Å ikke lufte hunden løser jo ingenting, all den tid hunden åpenbart har behov for å tømme seg. For bikkja si del ville jeg vurdert forbytte. Finnes mange light-for. Vetrinæren sa jo at ts heller måtte opp å lufte hver natt. Anonymkode: aaadf...a7a
Julie Skrevet 23. februar 2020 #6 Skrevet 23. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vetrinæren sa jo at ts heller måtte opp å lufte hver natt. Anonymkode: aaadf...a7a Leste feil, det ga mer mening ja 👍
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #7 Skrevet 26. februar 2020 Byttet du med èn gang, eller gradvis? Det er viktig å bytte gradvis og ikke brått. Nettopp pga sånne problemer. Andre årsaker kan være tomme kalorier og da må hunden bæsje oftere. Om problemet vedvarer vil det gå utover psyken til hunden din og ikke minst søvnen din. Da ville jeg heller gått tilbake til det gamle fòret og heller pusset tenner på hunden og gått mer tur for å få den ned i vekt. Anonymkode: f0c53...773 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå