AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #1 Skrevet 23. februar 2020 Okey jeg var på bar i kveld og koste meg med vennene mine med god stemning. Da jeg skulle til toalettet skjedde det derimot noe ubehagelig. På veien ditt var det en vilt fremmed som spurte meg om alt var bra og klappet meg på skuldra og jeg svarte 'ja, alt bra her' og klappet han på skuldra tilbake og med det klinte han til meg så jeg falt på ryggen. Vekterne kom og slang mannen i bakken mens jeg far videre til do og det var det. Det hele skjedde så plutselig og rett etter en helt vanlig greie som skulderklapping som skjer hele tiden på byen. Var jeg bare sykt uheldig eller er dette noe som er ganske vanlig i sånne omstendigheter? Anonymkode: ff569...603 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #2 Skrevet 23. februar 2020 Du var uheldig. Det er langt fra noe norm. På mange folk kan du se at de er litt for beruset kombinert med mulig aggresive som gjør at du kan unngå de, men noen svinger ut av det blå uten å se tegn til det på de. Anonymkode: 02c40...b1d 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #3 Skrevet 23. februar 2020 11 minutter siden, AnonymBruker said: Du var uheldig. Det er langt fra noe norm. På mange folk kan du se at de er litt for beruset kombinert med mulig aggresive som gjør at du kan unngå de, men noen svinger ut av det blå uten å se tegn til det på de. Anonymkode: 02c40...b1d Ja det er veldig vanskelig, man kan liksom ikke regne med å bli slått ned av alle fremmede menn på byen. Jeg skal tenke at dette var et engangstilfelle og heller bli overasket hvis det skjer igjen. Anonymkode: ff569...603
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #4 Skrevet 23. februar 2020 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Okey jeg var på bar i kveld og koste meg med vennene mine med god stemning. Da jeg skulle til toalettet skjedde det derimot noe ubehagelig. På veien ditt var det en vilt fremmed som spurte meg om alt var bra og klappet meg på skuldra og jeg svarte 'ja, alt bra her' og klappet han på skuldra tilbake og med det klinte han til meg så jeg falt på ryggen. Vekterne kom og slang mannen i bakken mens jeg far videre til do og det var det. Det hele skjedde så plutselig og rett etter en helt vanlig greie som skulderklapping som skjer hele tiden på byen. Var jeg bare sykt uheldig eller er dette noe som er ganske vanlig i sånne omstendigheter? Anonymkode: ff569...603 Du var vare uheldig, jeg jobber i bar, og det er (heldigvis!) Ikke ofte vi har slike hendelser Anonymkode: 67052...7d4 3
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #5 Skrevet 23. februar 2020 9 hours ago, AnonymBruker said: Du var vare uheldig, jeg jobber i bar, og det er (heldigvis!) Ikke ofte vi har slike hendelser Anonymkode: 67052...7d4 Godt å høre, da slipper jeg å tenke mer på det : ) Anonymkode: ff569...603
Castor Troy Skrevet 23. februar 2020 #6 Skrevet 23. februar 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Okey jeg var på bar i kveld og koste meg med vennene mine med god stemning. Da jeg skulle til toalettet skjedde det derimot noe ubehagelig. På veien ditt var det en vilt fremmed som spurte meg om alt var bra og klappet meg på skuldra og jeg svarte 'ja, alt bra her' og klappet han på skuldra tilbake og med det klinte han til meg så jeg falt på ryggen. Vekterne kom og slang mannen i bakken mens jeg far videre til do og det var det. Det hele skjedde så plutselig og rett etter en helt vanlig greie som skulderklapping som skjer hele tiden på byen. Var jeg bare sykt uheldig eller er dette noe som er ganske vanlig i sånne omstendigheter? Anonymkode: ff569...603 Dette skjer dessverre hver helg på byen i de fleste byer. Mange mennesker er samlet på små steder, alkohol er inntatt og folk skal slå seg løs. Man møter også folk som er ruset på piller, pulver og det som er. Folk skal tøffe seg, kjempe om de samme damene og det går av og til hardt for seg.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #7 Skrevet 23. februar 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Godt å høre, da slipper jeg å tenke mer på det : ) Anonymkode: ff569...603 En til her som kan berolige deg med at det virkelig ikke skjer ofte. Mannen har vært vakt på diverse utesteder i helgene i 15 år, han sier når slossing skjer så er det i så godt som alle tilfellene unge gutter som begge hauser hverandre opp og begge er klar for å sloss. Anonymkode: 20809...30e 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #8 Skrevet 23. februar 2020 Jeg har spurt noen menn, gjorde selv-healing og spurte for å normalisere min verden etter å ha vært i et psykt forhold hvor jeg vet at fyren jeg var med brukte vold mot andre på byen/jobb som bartender. (mot meg og, men bare rett før jeg stakk, han brukte psykisk vold og kontroll på meg -men han kom altså hjem og skrøyt av at han hadde vært voldelig den dagen eller opplevd vold) Så jeg spurte normale menn, "hvor ofte har dere vært i slåsskam egentlig?" "har dere opplevd å bli slått ned?" Og de fleste sa, nja "Slåsskamp, aldri, eller jo, det var den gangen da jeg var xxår ja, jo det stemmer", eller "det ble litt mer knuffing i ungdommen" osv. Flere har bøyd hodet litt og sagt at "nei, men jeg har sett på (uten å bli en del av det/bryte inn)"og "nei, jeg driver ikke med vold" Til det å bli slått ned "ja, vet du, en gang så.. !!!" (og snakker 'hysterisk' om den ene gangen, slik som du) "det har vel skjedd et par ganger" De retta opp intrykket mitt ganske fort, for de fleste menn jeg møtte hadde jo ikke opllevd mye sånt. Anonymkode: 6d871...61a 2
Trøndere1 Skrevet 28. februar 2020 #9 Skrevet 28. februar 2020 Vær alltid, ja alltid forberedt på at alle du møter som du ikke kjenner vil deg ondt. Både volds-følelses og økonomisk. Stol aldri på noen. Vend aldri ryggen til fremmede. La aldri noen gå bak deg. Følg med om bilen bak deg følger etter deg unaturlig langt/gjennom mange kryss/avkjøringer. Vokt om deg selv. Lær deg selvforsvar. Verden er blitt et ondt å mørkt sted. Pass på deg selv.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2020 #10 Skrevet 28. februar 2020 Herregud. Hvis man blir voldelig når man drikker alkohol så får man la være å drikke det Anonymkode: 1f341...cc7
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2020 #11 Skrevet 28. februar 2020 Akkurat det hørtes ut som en sjelden hendelse, men folk kan bli ganske idioter på byen. I metal-miljøet opplever man aldri noe slikt. Anonymkode: ce2f0...be0
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #12 Skrevet 29. februar 2020 Ikke vanlig, men det kan skje. Seksuell trakassering og beføling av jenter er vanlig Anonymkode: 7dbea...c3f
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #13 Skrevet 29. februar 2020 Vel.. i løpet av 20 år på byen har jeg aldri blitt slått ned. De færreste av mine venner har opplevd det. Så vil ikke si at det er så veldig vanlig. Anonymkode: 6672a...957
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #14 Skrevet 29. februar 2020 Eksen til en venninne av meg gikk hjem fra byen her om dagen, så var det to utenlandske gutter som kom bakfra og hoppet på han så han falt, deretter dro de frem en kniv. Han var heldigvis snar og slo ned han uten kniv og løp for harde livet. Det begynner å bli farlig... Anonymkode: 752ed...889
Gjest Alterego666 Skrevet 29. februar 2020 #15 Skrevet 29. februar 2020 Det skjer dessverre for ofte blind vold på byen. Som oftest skjer blind vold mellom personer hvor voldsperson og offer deler en del personlighetstrekk. Lav utdannelse, ruspåvirket, ikke god tilknytning til arbeidslivet, mann, og så videre. Dersom du ikke deler noen av disse kriteriene og i tillegg er litt kritisk til hvor du beveger deg og hvor beruset du er, vil du for en stor del være trygg på byen. Jeg var mye på byen i en årrekke på mange av byens buler, men har ikke vært i slåsskamp siden ungdomsskolen. Én gang har jeg løpt fra en potensiell slåsskamp. Folk flest er på byen for å ha det hyggelig, og folk flest vil folk flest vel. Synd å høre om den uheldige erfaringen din, TS. Ut fra din beskrivelse i HI har du bare vært veldig uheldig.
Mons Skrevet 29. februar 2020 #16 Skrevet 29. februar 2020 Det finnes grader av "blind vold". Noen ganger er voldsofferet delvis skyldig. I den situasjonen TS beskriver vil jeg tro det ligger noe bak. Kanskje TS hadde oppført seg som en brautende kjekkas. Kanskje voldsutøver i utgangspunktet kun ville prøve å dempe han ved å klappe han på skuldrene. Så gjorde TS det samme tilbake, noe som eskalerte situasjonen. Hvis man vil unngå vold på byen bør man ha et minimum av sosial intelligens.
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #17 Skrevet 29. februar 2020 Har fått en på trynet en gang ute på byen for mange år siden, og jeg slo fra meg for å si det slik Så stakk jeg fra utestedet for å unngå mer bråk. Det var en idiot som ikke tålte at jeg danset med en dame som var singel. Helt uprovosert vold fra han sin side, i etterkant fikk jeg vite at dette var en type som bare gikk på byen for å sloss. Det er en del slike der ute,men du skal være veldig uheldig og være på feil sted til feil tid for å oppleve noe slikt. Burde være knallharde straffer for slik vold, noe det ikke er. Anonymkode: f7705...a09
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #18 Skrevet 29. februar 2020 1 time siden, Mons skrev: Det finnes grader av "blind vold". Noen ganger er voldsofferet delvis skyldig. I den situasjonen TS beskriver vil jeg tro det ligger noe bak. Kanskje TS hadde oppført seg som en brautende kjekkas. Er dette en grunn til å slå ned folk da din tulling! Overhodet ikke. De som gjør slikt burde bures inne, og har de jobb burde det ha kostet så ekstremt dyrt i form av bøter at de aldri mer hadde gjort noe slikt. Gjerne 100.000 vis av kroner for uprovosert vold mot andre mennesker ute på byen Anonymkode: f7705...a09
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #19 Skrevet 29. februar 2020 Jeg er dame og har blitt slått ned flere ganger, av norske menn Jeg er nå livredd norske menn og tør ikke gå ut nesten. Har begynt på kickboxing så jeg kan forsvare meg. Vet ikke hvorfor de hater meg sånn, men får masse stygge kommentarer også om at de vil drepe meg. Når det gjelder menn som utøver vold mot menn, så ser jeg for meg at det er mye sjalusi ut og går kanskje? Og mange rusa folk som ikke vet hva de gjør. Var en mann som tøk kvelertak på meg i høst, høy som et fjell på drugs. Han ville bare være snill og hjelpe meg til å ta selvmord han.. Oppfordrer alle som opplever vold til å anmelde. Og om dere får navnet på personen som gjør det, heng de ut på Facebook med fullt navn. Kontakt foreldre, familie og arbeidsplass. Menn må ta seg sammen og slutte med vold. Vær snille mot hverandre. Håper det går bra med deg ts! Anonymkode: 5644f...ce9
Mons Skrevet 29. februar 2020 #20 Skrevet 29. februar 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er dette en grunn til å slå ned folk da din tulling! Overhodet ikke. De som gjør slikt burde bures inne, og har de jobb burde det ha kostet så ekstremt dyrt i form av bøter at de aldri mer hadde gjort noe slikt. Gjerne 100.000 vis av kroner for uprovosert vold mot andre mennesker ute på byen Anonymkode: f7705...a09 Jeg snakker ikke om å ha en grunn til å slå ned folk, men hvordan man i praksis kan unngå å bli voldsoffer. Når du kaller meg en tulling, synes jeg du selv viser både lav sosial intelligens og aggressivitet. Når det gjelder straff, har jeg en meget begrenset tro på hvor stor effekt det har å påføre folk lidelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå