Gjest Enquirer Skrevet 9. september 2002 #1 Del Skrevet 9. september 2002 En dristig påstand? Jeg samler inn stoff til en omfattende avhandling, og derfor tenkte jeg at det kunne være hensiktsmessig å få et par anonyme synspunkter i et forum hvor folk har sterke meninger, og forhåpentligvis ikke er redd for å snakke ut. Etter å ha gått gjennom tusenvis av kontaktannonser, i tillegg til åpen kommunikasjon med flere av menneskene bak profilene, har jeg kommet til følgende konklusjon: Dagens ungdom, og spesielt jentene, våger fremdeles ikke å erkjenne sin legning, på tross av at homofili etter hvert har blitt akseptert av flere og flere. Bifile derimot, har visstnok ikke dette problemet, og de anses til og med for å være en gruppe med trendsettere. Som en følge av ungdomskulturens fengslene massesuggesjon fristes eller ”tvinges” også mange heterofile til å utforske sex med en av samme kjønn. Det har dessuten blitt meg fortalt at en mengde av de som kaller seg bifile egentlig er homoseksuelle, og den klart største andelen finnes blant jentene. De slipper på en måte å bli konfrontert med sin lesbiske legning så lenge de kaller seg bifil, og det er åpenbart en befrielse for de som ikke tør å ta steget fullt ut. De kontaktannonsene jeg trengte som grunnlag for en slik undersøkelse viste også at nesten 90% av de kvinnene som kalte seg bifile tok avstand fra menn. Ja de tok ikke bare avstand, ganske mange av dem var direkte ufine, og omtalte menn i nedsettende ordlag. Her er noen gjengivelser: - Gutter, ikke kast bort tiden med å kontakte meg. - Ekle gutter og menn trenger ikke å svare. - Jeg vil bare ha kontakt med jenter. - Gutter stikk av! Slike, og mange tilsvarende bemerkninger gikk igjen i nesten alle profiler hvor kvinner kalte seg bifile, mens blant guttene virket det å være ok uansett kjønn. En slik omtale virker unektelig merkelig og suspekt hvis vedkommende virkelig liker begge kjønn. Jeg fikk dessuten høre at mange av de kvinnene som legger ut slike profiler som regel har en mannlig samboer eller ektemann fra før, og at de derfor kun var på leting etter kvinner. En interessant observasjon må jeg innrømme, men betyr det at bifile ikke klarer et liv hvor de må forholde seg til kun ett kjønn? Dette er en slags pose og sekk mentalitet som jeg ikke helt forstår? I hvert fall hvis man er i et forhold! Enkelte hevdet til og med at det ikke var utroskap om en bifil hadde en kosestund med en av samme kjønn, på tross av at tredjeparten ikke visste om det. Jeg har tilgode å høre et argument som rettferdiggjør akkurat det. Det viktigste spørsmålet blir allikevel; er det fremdeles så stor skam å være homofil at de som ikke våger å stå frem foretrekker å kalle seg bifile, eller til og med heterofile? La meg få legge til at jeg ikke har homofobi, og at vinklingen kun er et ledd i undersøkelsen. Informasjonen er hentet fra de tre største tjenesteleverandørene for kontaktannonser i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Duchess Skrevet 12. september 2002 #2 Del Skrevet 12. september 2002 Yes, det stemmer det! Jeg har ingen problemer med å fortelle folk at jeg er bi, hele familien min vet det uten at det er noe vi snakker om (fordi de ikke vil vite noe om det), de prøver å glemme. Likevel er det fortsatt såpass mange fordommer ute og rusler i dette trangsynte samfunnet vårt, at om jeg får meg en ny venninne, forteller jeg ikke henne at jeg er bi. Rett og slett fordi jeg har fått reaksjoner fra hetero jenter som blir redd for at jeg skal legge an på dem, noe som ikke ville falle meg inn i halvmørket. Hvorfor skulle jeg legge an på venninnene mine ?? Det er jo også slik at jeg har ingen plikt til å informere noen om hvem jeg velger å hoppe i køya med, det er min business. Men jeg er nå engang av den åpne sorten jeg da. Så jeg ser an folk, men å si at jeg er bi, er ikke det første jeg forteller nei, og når jeg ikke har fortalt det med en gang, ser jeg heller ingen grunn til å fortelle det siden. Så til punktet om jeg ikke klarer å leve med bare en mann. Jeg kaller meg ikke bi FIL, jeg kaller meg bi SEKSUELL Jo, jeg har allerede en mann. Og jeg kunne aldri hatt et forhold til ei jente resten av livet. Kanskje i kortere perioder, men en mann har det jeg trenger og vil ha i lengden. Ca hver 6 mnd har jeg behov for det ei jente kan gi meg, noe som løser seg fint, siden kjæresten som de fleste andre menn ikke akkurat får brekninger av 2 damer. Men, om han hadde sagt: Nei, jeg vil ikke at du skal ha sex med en jente når du er sammen med meg. Hvis han hadde gitt meg valget om å beholde han eller ha sex med ei jente, så hadde jeg droppa jenta. Jeg klarer meg uten hvis jeg må. Kontaktannonser inneholder som du sier svært svært ofte setninger som "ikke menn" o.s.v I mange tilfeller nettopp fordi jenta allerede har en kjæreste, i andre tilfeller fordi hun kun ønsker seg en jente denne gangen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dr. ian Skrevet 12. september 2002 #3 Del Skrevet 12. september 2002 ...eller fordi hun, hvis hun har med menn i annonsen, mottar en zillion mail med bilder av ståp.i.k.k.e.r.... Tror egentlig det er grunnen - ikke nødvendigvis manneforakt dorian Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå