Gå til innhold

Slutte med Tramadol/Nobligan

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har gått på Tramadol og Nobligan Retard, som er moderat sterke smertestillende, i litt over 3 mnd etter en prolaps i ryggen. Vil prøve å slutte på dem nå, har noen erfaringer? Jeg tar ca. 150-200 mg om dagen.

Anonymkode: 069d8...7e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil man slutte eller trappe ned på medisiner skal det alltid skje i samråd med lege. 

Anonymkode: 74b04...cef

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, 

dvs at du tar 3-4 om dagen? 

Jeg har brukt tramadol av og på i 10+ år. Min erfaring er at det ikke er noe problem å slutte. Jeg bruker det derimot Max 5-6 dager i mnd. 

Har du hørt med legen? 
Hvordan reagerer kroppen dersom du feks kun tar 100mg over to døgn? 

Anonymkode: 427ec...68d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, TS her, takk for svar.

Har laget en nedtrappingsplan over 4 uker, som legen min sier er OK. Men jeg er nysgjerrig på om det likevel blir grusomt vanskelig og fælt.

Jeg prøvde å gå 12 timer uten, og det var ikke godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i litt samme situasjon, jeg har skriveproblemer og får paralgin forte. Har kuttet helt fordi jeg blir forstoppet og får følgeplager av dette.. pluss at jeg har anlegg for avhengighet så vet jeg må slutte. Jeg valgte å ikke gå for sterkere medisiner for å begrense avhengighet. Men kjenner klart at kroppen savner pf selv om jeg har brukt et par bare på natta. For meg sitter det mest i hodet. 

jeg har personlig troen på å slutte helt og brått, men folk er forskjellige. Viktigste er å kutte ned, enten helt eller gradvis. Lykke til. 

Anonymkode: 37b3e...b4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i litt samme situasjon, jeg har skriveproblemer og får paralgin forte. Har kuttet helt fordi jeg blir forstoppet og får følgeplager av dette.. pluss at jeg har anlegg for avhengighet så vet jeg må slutte. Jeg valgte å ikke gå for sterkere medisiner for å begrense avhengighet. Men kjenner klart at kroppen savner pf selv om jeg har brukt et par bare på natta. For meg sitter det mest i hodet. 

jeg har personlig troen på å slutte helt og brått, men folk er forskjellige. Viktigste er å kutte ned, enten helt eller gradvis. Lykke til. 

*skiveproblemer 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

*skiveproblemer 😂

Spis rundstykker i stedet da

:P

Anonymkode: 556ec...3ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spis rundstykker i stedet da

:P

Anonymkode: 556ec...3ee

Ha ha 😅 skivebukning da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjipt! Ser de fleste leger osv. ikke anbefaler å slutte brått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet brått, og det anbefales ikke! På slike avhengighetsskapende medisiner bør man trappe ned i samråd med lege. 

For meg resulterte det i to uker der jeg følte meg skikkelig syk, som jeg hadde influensa, med en gedigen angst i tillegg. Jeg orket ingenting og var helt ute av meg selv. Aldri mer tramadol på meg... Fysj for en medisin! 

Anonymkode: 0abbe...5cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjipt! Ser de fleste leger osv. ikke anbefaler å slutte brått.

Ja, men tror man må føle selv på det. 3 mnd er jo litt lenge, men det er ikke år. Jeg personlig ville ikke trekke det mer ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sluttet brått, og det anbefales ikke! På slike avhengighetsskapende medisiner bør man trappe ned i samråd med lege. 

For meg resulterte det i to uker der jeg følte meg skikkelig syk, som jeg hadde influensa, med en gedigen angst i tillegg. Jeg orket ingenting og var helt ute av meg selv. Aldri mer tramadol på meg... Fysj for en medisin! 

Anonymkode: 0abbe...5cd

Så fælt! Men uten den vet jeg ikke hvordan jeg skulle klart å overleve enkelte smerter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, men tror man må føle selv på det. 3 mnd er jo litt lenge, men det er ikke år. Jeg personlig ville ikke trekke det mer ut. 

Du tenker 4 uker er for lenge å trappe ned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...