Ayesh Skrevet 22. februar 2020 #1 Skrevet 22. februar 2020 Hei 1. Hvor gamle er barna da de begynner å forstå at nå skal mamma ta en kjapp dusj og at hen må sitte rolig i ca 10 min. ...? Jeg har en 15 mnd gammel gutt som ikke lar meg ta en kjapp dusj. Og mannen min er ofte på jobb reise og det hender at jeg ikke får dusjet på flere dager. 2. Hvor gamle er barna da de slutter å åpne skuffer/ skap og lage masse rot ? Her er har vi hele tiden kjøkken utstyr liggende i stua.🤯 blir helt gaaaal
Ulrikke Skrevet 22. februar 2020 #2 Skrevet 22. februar 2020 Punkt to: barnesikring på skuffer og skap så slipper du å irritere deg over det.... Punkt en: ta ham med deg på badet? En liten balje med vann og leker, ok, det blir vann over hele gulvet, men du får dusjet. Eller dusj når han sover. 14
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #3 Skrevet 22. februar 2020 Hvordan reagerer barnet på at du dusjer i ti min? Barnet må jo lære. Det er ikke noe de forstår helt plutselig av seg selv. Om barnet gråter, åpn dusjen og si at du snart er ferdig. Barnet må ikke plukkes opp på sekundet ved gråt. Kan du ikke dusje når barnet har lagt seg? Anonymkode: b82a3...a9b
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #4 Skrevet 22. februar 2020 Jeg dusjer enten når min på 20 mnd sover eller sammen med hen. Har ikke skuff-problemet, vi har sko i hele stua håper det slutter snart Anonymkode: 01302...8d1 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #5 Skrevet 22. februar 2020 1. Ungen var med på badet og kunne gå inn og ut av badet selv. (Aleneforsørger) 2. lag en skuff nederst som barnet kan gå i, ting som lager lyd. Vis barnet hvordan tromme på feks en kjele, vis forskjell på lydene fra kjele til gulv og la barnet utforske. Det går over etter hvert. Anonymkode: ff1f0...86e 3
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #6 Skrevet 22. februar 2020 Dette lærer de ikke før de er ganske store, men å dusje og å gå på do gjør jeg helt uavhengig av det. Hjemmet er barnesikret, ungen henger stort sett rundt meg uansett. Gjør det noe at de roter? Det går over. Kniver, vaskemidler osv må selvsagt være utilgjengelig, men om de leker med stekespaden og en kjele, si what? De blir eldre og det slutter å være spennende Anonymkode: 6a1cf...299 4
Krok1 Skrevet 22. februar 2020 #7 Skrevet 22. februar 2020 Hvordan klarer en baby å hindre deg i å dusje? De er verken kjappe eller sterke. Dusj når han sover eller ta ham med på badet, evnt se hva som skjer om han må være 10 min alene i lekegrinda. De slutter å rote i skuffer og skap i 3-4 års alderen 😛 går an å lære han at det ikke er lov, eller barnesikre om du ikke orker kampen. 4
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #8 Skrevet 22. februar 2020 Da de var så små hadde jeg de med meg inn på badet, eller inn i dusjen sammen med meg. Gikk helt fint det. Hentet noen leker eller en balje meg skum som de kunne leke med. Anonymkode: a36dd...413
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #9 Skrevet 22. februar 2020 Ta med ungen i dusjen/på badet eller vent til barnet sover med å dusje. Regner med en på 15 mnd ikke er oppe hele døgnet. Skuffer kan du barnesikre. Slitsom alder ja, er midt i det selv 😏 jeg kan ikke snu meg fra min i våken tilstand fordi hun klatrer på møbler og får til utroligste ting selv om vi har barnesikret det som går. Anonymkode: c94a8...6b6 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #10 Skrevet 22. februar 2020 33 minutter siden, Ayesh skrev: Hei 1. Hvor gamle er barna da de begynner å forstå at nå skal mamma ta en kjapp dusj og at hen må sitte rolig i ca 10 min. ...? Jeg har en 15 mnd gammel gutt som ikke lar meg ta en kjapp dusj. Og mannen min er ofte på jobb reise og det hender at jeg ikke får dusjet på flere dager. 2. Hvor gamle er barna da de slutter å åpne skuffer/ skap og lage masse rot ? Her er har vi hele tiden kjøkken utstyr liggende i stua.🤯 blir helt gaaaal Som mor er det normalt å ikke få dusjet på flere dager. Barn roter frem til de er modne. Anonymkode: c764c...5f5 2
GammelKaktus Skrevet 22. februar 2020 #11 Skrevet 22. februar 2020 Jeg tok alltid sønnen min med på badet, hadde leker der han fikk holde på med mens jeg dusjet, eller så tok jeg han med.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #12 Skrevet 23. februar 2020 Dusjet sammen med barnet. Hadde en boks med badeleker jeg tok med inn i dusjen, så satt ungen på gulvet og lekte seg mens jeg såpet meg inn. Anonymkode: a6138...7e7
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #13 Skrevet 23. februar 2020 Jeg fatter ikke hvordan dette kan være et problem engang. Anonymkode: b5852...51f 7
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #14 Skrevet 23. februar 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Som mor er det normalt å ikke få dusjet på flere dager. Barn roter frem til de er modne. Anonymkode: c764c...5f5 Man er lite løsningsorientert og ganske tafatt om man ikke får dusje på flere dager... Anonymkode: eac32...618 8
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #15 Skrevet 23. februar 2020 Dusj sammen med barnet eller når barnet sover. Å ikke få dusjet på flere dager med et barn på 15 mnd er ikke normalt. Hadde skjønt deg om han var 15 dager. Gi barnet en egen kasse med kjøkkenutstyr, lekekjøkken eller lignende. Eller la han ha en egen skuff på kjøkkenet han kan rote så mye han vil med. Etter hvert lærer man de også å legge på plass etter seg. Det siste må nok påregnes å gjentas daglig til barnet flytter. Anonymkode: f3d6f...f06 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #16 Skrevet 23. februar 2020 Dusje med ungen eller med baby call. Skuffer er det bare å rydde vekk mesteparten av, så de kan rote med noen få ting Anonymkode: c09f7...a84
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #18 Skrevet 23. februar 2020 Dette er veldig individuelt. Eldste kunne jeg plassere foran barne-tv i den alderen, og han satt pal på samme plass når jeg kom tilbake. Yngste er 2 og over hodet ikke interessert i tv, og finner på mest mulig tull om jeg ikke holder øye med ham. Om jeg må på badet mens han er våken, så må jeg ta ham med og låse døra så han ikke får gått ut. Så står han og hyler og vil ut til jeg er ferdig. Hjelper ikke med leker eller vann, han er helt bestemt på at han ikke vil være der inne. 😛 Dusjing tar jeg som oftest når han sover. Anonymkode: b3afd...3f7
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #19 Skrevet 23. februar 2020 Når det gjelder spørsmål 2, så har vi grind inn til kjøkkenet. Anbefales. Anonymkode: b3afd...3f7
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #20 Skrevet 23. februar 2020 Tenker man må tåle rot med (små barn). Her hjemme har vi bare ufarlige ting tilgjengelig, som de selvfølgelig får lov til å rote med. Samme gjelder andre skuffer og skap hvor det feks ligger DVD-er osv. Tenker det blir mer interessant dersom det oppleves at det er «off limits». Ellers får du montere barnesikring 🤷🏼♀️ Dusjing bør ikke være et problem. Ta med deg barnet på badet. Om barnet gråter mens du dusjer, er ikke det så så farlig. Han/hun ser jo du er der! Ta med leker, eller la barnet leke med vann el mens du dusjer. Det bør være helt overkommelig at du får tatt deg en dusj når barnet er såpass stort! Verre med en nyfødt 😅 Bare prøv, ha litt is i magen. Etterhvert tror jeg barnet ditt vil akseptere det bedre. Forøvrig synes jeg tørrsjampo er et MUST for mødre, burde blitt utlevert på fødeavdelingen eller bli mer normalt og gi i fødegave 😂 Anonymkode: 06d1b...f41
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå