AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #1 Skrevet 22. februar 2020 Hva er ditt must visit spisested i London? Skal no i westminister, men kommer jo til å reise rundt for de forskjellige severidghetene. Skal bo på hilton, men ønsker tips om gode spisesteder, det har vært varierende hvor god mat det har vært på tidligere besøk til London. Er glad i europeisk moderne mat. Noe tradisjonelt britisk ala steak pie, men d et kan jo fås "over alt" uansett Anonymkode: cb220...72d
SPOCA Skrevet 23. februar 2020 #2 Skrevet 23. februar 2020 (endret) Har mange ulike spisesteder i London som favoritter. Jeg er nok ikke helt enig med deg at en god britisk pie kan fås overalt. Det er del turistfeller i London, og de unngår jeg helst. Mine favoritter: * The Breakfast Club - Frokost hele dagen (deriblant pannekaker) * Pane Cunzato - Nydelig italiensk, spesielt pizza * The Allsop Arms - Britisk, god pie * Fatburger - Min favoritt fastfood i London * The Meat Co.- Deilig biffrestaurant m.m * Young's Peking Restaurant - Min favoritt kinarestaurant. Ikke langt unna London Designer Outlet (Wembley) * Pasta Remoli - Nydelig pasta * Cappadocia Café - En fantastisk liten café, god frokost (her får man en skikkelig full English breakfast om man vil). Alltid smekkfull. * Duck & Waffle - Jepp, and og vaffel. Ligger i 40. etg, anbefaler å dra hit så man får oppleve London i soloppgang. * The Regency Café - En kultklassiker fra 1946, og interiøret har vel ikke endret seg noe særlig heller siden den gang. Kåret til en av Londons beste spisesteder flere ganger. Veldig billig. Blitt en del turister her dessverre, men maten og interiøret består. * Crumbs & Doilies - Et lite bakeri (de har to utsalg, deriblant ett i Soho) med deilige cupcakes og kaker. * The Old Bank of England - Gammel bank konvertert til pub, en skikkelig flott pub. Her er det mange lokale som går, og det anbefales å booke bord på forhånd fordi her er det stappfullt. Vi var der sist på en tirsdag kveld, og det ville ikke vært mulig å få mat eller plass uten å booke på forhånd. Deilig britisk pubmat. * Gordon Ramsay Bar & Grill (tidligere Maze Grill) - Endret både navn og inngang, men selve lokalene er de samme (dog litt endret), og ligger nå rett ved siden av Lucky Cat, som også er en Gordon Ramsay-restaurant, men da high end asiatisk mat. Bar & Grill har god mat, dog forandret seg en del gjennom årene. Inngang nå via hotellet. Samme gode biff som alltid. * Sketch London - Spesielt sted. Bør vel bare oppleves, vanskelig å beskrive. The Lecture Room & Library har 3 Michelin-stjerner, men det er flere restauranter/barer her, så de fleste bør finne noe man liker. * Mother Mash - Her velger man type mash først, deretter "tilbehøret", dvs enten pie eller pølse. Deilig mat. Endret 23. februar 2020 av SPOCA 8
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #3 Skrevet 23. februar 2020 Sikkert ikke så fancy, men elsker Dishoom i Covent Garden Anonymkode: 6b3ee...dea 2
enkefru Skrevet 23. februar 2020 #4 Skrevet 23. februar 2020 Hilton har vel en super restaurant i toppetagen, har vært der selv... men det er vel 2 stk Hilton der 1
gard Skrevet 23. februar 2020 #5 Skrevet 23. februar 2020 Jeg har vært på et par av Ottolenghi sine restauranter i London og jeg synes alltid det er godt: https://ottolenghi.co.uk/restaurants Salt Yard er også en av mine favoritter: https://www.saltyardgroup.co.uk/salt-yard-group-venues/salt-yard 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #6 Skrevet 23. februar 2020 Hederlige svar dere, tusen takk! Ts Anonymkode: cb220...72d
Alltidpånett Skrevet 24. februar 2020 #7 Skrevet 24. februar 2020 Petrus til Gordon Ramsay var en vinner for jentegjengen på tur - lunsj er nok også et veldig godt valg, og da noe billigere. https://alltidreiseklar.no/spise-petrus-london/
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #8 Skrevet 24. februar 2020 Jeg liker godt indisk, kortere til London enn india Dishoom er veldig ok Masala zone også, spesielt den i bayswater. Ellers kan du gå på Gymkhana i mayfair, veldig bra indisk. Liker du spansk tapas bør du prøve Barrafina i Soho, stå utenfor 15min før de åpner. Anonymkode: 84559...8e7 2
Amatariel Skrevet 29. februar 2020 #9 Skrevet 29. februar 2020 Vi tok bussen ens ærend til Notting hill for å prøve ut en anbefalt restaurant, og det angret vi ikke på!! En av de beste jeg har vært på. Aldri sett så mye mat i hele mitt liv, fantastisk godt, og rimelig. https://www.touro.co.uk
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #10 Skrevet 29. februar 2020 Nobu i Old Park Lane. Fantastisk mat, ikke sååå god dessert (vært der tre ganger, og forrett og hovedretter er amazing, men dessertene har ikke nådd helt opp). Litt dyr, men virkelig en smaksopplevelse! Anonymkode: ccbce...63e
WhiteSwan Skrevet 29. februar 2020 #11 Skrevet 29. februar 2020 (endret) Åh, jeg var på Yorica i London og spiste is med varm crepe og det var såå godt! De har mye topping å velge i som du kan ha på isen, det er milkshakes og vafler og er perfekt for allergikere. I nærheten liker det et bakeri som selger cupcakes som heter «The hummingbird bakery» hvis du liker søtsaker. Endret 29. februar 2020 av WhiteSwan
mercury_ Skrevet 29. februar 2020 #13 Skrevet 29. februar 2020 - Padella i Borough Market for håndlaget pasta. Sjekk åpningstidene på nett og møt opp en time før for å stille deg i køen, du vil ikke angre! - Pizza Pilgrims har mange restauranter, veldig rimelig og god pizza. Godkjent av alle italienerne jeg kjenner (til og med de fra Napoli) - Dishoom til brunsj. Du kan få naan-brød sandwich med egg og bacon, nam! Og husk å bestille House Chai, sykt god te som de fyller opp gratis hele oppholdet. - Popham's Bakery. Det originale bakeriet i Angel har sykt gode "wienerbrød" og croissanter, pluss god kaffe. Sjekk ut instagrammen deres. De har også en restaurant under samme navn i Hackney der de serverer bakst på dagtid og håndlaget pasta på kveldstid. - Gloria (Shoreditch) og Circolo Popolare (nedre del av Oxford Street). To restauranter av samme firma, begge serverer helt nydelig italiensk mat. Pluss at interiøret er herlig, spesielt Circolo. - Punjab i Covent Garden. En av de eldste indiske restaurantene i London (sier de) fantastisk mat! Og hyggelig atmosfære. Det føles som om du er hjemme hos noen på middag. - Petersham Nurseries i Covent Garden. Det er to restauranter der, The Petersham og La Goccia. Begge er bra for italiensk mat. La Goccia er litt mere low-key og casual, mens The Petersham er litt dyrere og litt mer fancy (du kan gå på afternoon tea der for eksempel). - Holborn Diningroom. Perfekte paier og annen britisk mat, men litt mer fancy enn på en pub. - Pho. En kjede for vietnamesisk pho-suppe. Så godt!
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #14 Skrevet 29. februar 2020 Mmmm, masse god indisk i London. Tror aldri jeg har blitt skuffa. Sky Garden har både god mat og er en flott opplevelse https://skygarden.london/ Anonymkode: 3d17e...17b
Kirby Skrevet 29. februar 2020 #15 Skrevet 29. februar 2020 Spist både frokost og lunsj på The Wolseley og blitt fornøyd 🙌
Krutthøna Skrevet 1. mars 2020 #16 Skrevet 1. mars 2020 Haklasan Mayfair og Mews of Mayfair - fantastiske steder begge to 🤩
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #17 Skrevet 6. mars 2020 Zizzi i St katherines Dock. Ja, vet det er en kjede men veldig god mat og flott beliggenhet i en marina rett ved Tower. Italiensk mat. Anonymkode: e1ce1...a1a
Ariannah Skrevet 6. mars 2020 #18 Skrevet 6. mars 2020 Kanskje litt kjedelig men jeg elsker Wetheerspoon's pubene Finnes Wetherspoon's overalt i England: https://www.jdwetherspoon.com/pub-histories/england/london Enkel pubmat, men billig og veldig god mat syns jeg. Ofte får man en meal combo, altså et måltid med noe å drikke til en rimelig pris. Veldig god frokost også, sist jeg var der ble det avocado toast som var helt amazing! Syns også det er mye bra italiensk/indisk i London, så hvis du liker den type mat er det ekstremt mye å velge i.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #19 Skrevet 8. mars 2020 Likte veldig godt «Dinner by Heston». 😍 https://dinnerbyheston.co.uk/menus Anonymkode: d4aa5...af3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå