AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #1 Skrevet 22. februar 2020 Jeg skal bruke siste året med barnehagebarn til å ta med to gutter på 4 og 5 til Hellas før skoleferien. Dette blir en ferie med ekstremt barnefokus, derfor kommer dette litt pussige spørsmålet: Har tidligere vært på Rhodos, Zakynthos og på fastlandet, og også på Kreta (men det er sånn ca 100 år siden, så jeg husker ikke helt hvordan det var der). Nå står det mellom Rhodos og Kreta. Kreta har mange spennende utflukter, og virker generelt som et mer spennende reisemål enn Rhodos. Men en av de beste opplevelsene jeg har hatt med barn på tur var nettopp øglene på Rhodos. Små og litt større (opptil 20-30 cm) øgler som satt rundt omkring på murer og steiner, de var overalt og gjorde virkelig dagen for de barna jeg reiste med den gangen. På Zakynthos så jeg riktgnok noen firfirsler, men ingenting i nærheten av de øglene som var på Rhodos. Er det noen i KG-universet som kan fortelle meg hvordan det ligger an med øgler på Kreta? Eller generelt har noen småbarnsvennlige tips for de greske øyer, eller andre rimelige feriereiser med barnehagebarn utenom sesong? Alt som har med dyr å gjøre er topp, eventuelt fine lekeplasser, barnevennlige utflukter osv. Vi reiser mest av alt for å få en hyggelig uke sammen Anonymkode: d0b29...156
Durinur Skrevet 24. februar 2020 #2 Skrevet 24. februar 2020 På Kreta har du både firfirsler, slanger, skilpadder, padder, frosker, skorpioner og gekkoer Om det blir noen betydelig størrelse på øglene er jeg usikker, men gekkoene vil trolig i alle fall være et fint skue om du får øye på dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå