Gå til innhold

For dyrt bryllup?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal gifte oss til neste år, og har funnet et perfekt lokalet som vi virkelig ønsker å legge feiringen til. Her får vi et eget lokale for oss selv, med bakgård og en liten brygge. Vi ankommer i båt. Har fått prisoverslag av restauranten, men verken mannen eller jeg har peiling på priser og hva som er vanlig.

Men jeg synes dette hørtes dyrt ut. Vi skal jo ha klær, blomster, fotograf osv i tillegg.

For lokalet, servitører/bartendere, 3-retters middag, champagne ved ankomst, fire glass vin hver til maten, kaffe, en cognac hver, fingermat og utvask koster kalaset  75 000!

Vi er 70 gjester. Vi hadde håpet på å få ordne med alkohol selv, men skjønner at det ikke går siden det er en restaurant.

Er dette skrekkelig mye, eller er dette en grei pris?

Må si jeg hadde forventet at det skulle bli en del rimeligere, men lokalet er akkurat hva vi ønsker oss.

Anonymkode: 4d216...ad6

Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi skal gifte oss til neste år, og har funnet et perfekt lokalet som vi virkelig ønsker å legge feiringen til. Her får vi et eget lokale for oss selv, med bakgård og en liten brygge. Vi ankommer i båt. Har fått prisoverslag av restauranten, men verken mannen eller jeg har peiling på priser og hva som er vanlig.

Men jeg synes dette hørtes dyrt ut. Vi skal jo ha klær, blomster, fotograf osv i tillegg.

For lokalet, servitører/bartendere, 3-retters middag, champagne ved ankomst, fire glass vin hver til maten, kaffe, en cognac hver, fingermat og utvask koster kalaset  75 000!

Vi er 70 gjester. Vi hadde håpet på å få ordne med alkohol selv, men skjønner at det ikke går siden det er en restaurant.

Må si jeg hadde forventet at det skulle bli en del rimeligere, men lokalet er akkurat hva vi ønsker oss.

Synes det høres ganske rimelig ut jeg. Med 70 gjester så er det da bare ca en tusenlapp per person, og det er inkludert både lokale, mat, servering, alkohol og utvask. Det mener jeg er en lav kuvertpris. Jeg hadde regnet ca en tusenlapp per person bare i mat og drikke, faktisk ☺️

Anonymkode: 15468...b60

• Liker 27
Skrevet

Dyrt bryllup ja. 
Dyrt for det dere får for pengene, nei absolutt ikke.

Anonymkode: daf29...b55

• Liker 8
Skrevet

Det høres absolutt ikke dyrt ut nei. Hadde absolutt slått til! Hvor er dette? Vi ligger på samme pris og vi må ordne alt selv. 

Anonymkode: ed567...453

• Liker 6
Skrevet

Synes det høres rimelig ut. Vi kjører ca samme opplegg i sommer, 50 gjester. Kommer på rett over 80 000,-.

Anonymkode: 3e926...a05

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dyrt bryllup ja. 
Dyrt for det dere får for pengene, nei absolutt ikke.

Anonymkode: daf29...b55

Enig.

Om det er dyrt for dere eller ikke avhenger selvfølgelig av hvor mye penger dere har å bruke på bryllup. Har dere ikke 75000 i budsjettet hjelper det ikke at det er en god deal.

Men det er ikke dyrt i forhold til hva dere får.

Anonymkode: ac7f7...a6b

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skal dere ikke ha alkohol etter maten? 4 glass under en lang middag høres også litt lite ut. 

• Liker 3
Skrevet
44 minutter siden, Apocalypte said:

Skal dere ikke ha alkohol etter maten? 4 glass under en lang middag høres også litt lite ut. 

Jeg tipper at etter middag så må gjestene kjøpe drikke selv om de vil ha noe (eller at man bruker en form for bongsystem så brudeparet betaler for 2 per pers ol). De bryllupene jeg har vært i på restaurant eller hotell så har det kun vært velkomstdrink og drikke til maten. Men da har fokus etter middag vært på dans og hygge og ikke på drikking, så det gjorde ikke så mye egentlig. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor er dette? :)

Synes det hørtes fint ut jeg! Ikke for dyrt med tanke på hva som er inkludert i de 75000 :)

Anonymkode: f88ed...1e3

• Liker 1
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tipper at etter middag så må gjestene kjøpe drikke selv om de vil ha noe (eller at man bruker en form for bongsystem så brudeparet betaler for 2 per pers ol). De bryllupene jeg har vært i på restaurant eller hotell så har det kun vært velkomstdrink og drikke til maten. Men da har fokus etter middag vært på dans og hygge og ikke på drikking, så det gjorde ikke så mye egentlig. 

Faen ikke kom her å påstå at det er positivt og la gjestene betale for drikken sin etter middag?! Da er du passe gnien tenker jeg!

Anonymkode: 31d5a...7e7

• Liker 4
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Faen ikke kom her å påstå at det er positivt og la gjestene betale for drikken sin etter middag?! Da er du passe gnien tenker jeg!

🙈 Ok, sur du var da. Er det gnient å være en fornøyd ngjest i bryllup? 

Jeg har som sagt vært i bryllup på restaurant som gjest og tenkt at det er helt ok. 

I mitt eget bryllup har vi fri bar, for det er den rammen vi ønsker :) Begge valg er helt ok.

• Liker 8
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er egentlig helt greit så lenge gjestene vet om det på forhånd. 

Til ts: jeg synes prisen dere har fått høres helt grei ut, ganske rimelig. Om man trenger å bruke så mye på et bryllup er jo en annen ting. Det går an å ha det enklere (enkel mat i hagen, med selvinnkjøpt drikke). Men i forhold til hva dere får så høres det absolutt ut som en bra deal. 

• Liker 3
Skrevet

Høres ut som en ganske rimelig pris. De stedene vi har vært i kontakt med rundt Oslo-området skal ha mellom 1500-2000 for det samme (per kuvert). 

Anonymkode: 39eb1...667

Skrevet

Nei, dette er ikke dyrt. Tips meg gjerne om stedet! 

Skrevet

Det er det det koster. Vil faktisk si dere har funnet et rimelig sted. Lykke til med planleggingen :)

Anonymkode: 529fb...539

Skrevet
On 2/23/2020 at 1:26 AM, AnonymBruker said:

De eneste jeg har hørt denne kommentaren fra er de som slipper alle hemninger når det er fri bar, og som derfor blir en stor utgift. Det er ganske frekt, det også. Man bør vise litt måtehold når man blir påspandert. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...