AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #1 Skrevet 22. februar 2020 Og ja, det er nok mer slitsomt for han.. Men likevel nekter han å ta på seg bleie og han får ekstremt hodepine av medisin. Alarm våkner han ikke av. Derfor må jeg opp hver andre time om natten. Er helt utslitt. Gutten er 9 år og sammenhengende søvn kan jeg se langt etter. Jeg må bære han på toalettet om natten fordi han ikke våkner. 35 kgs tung unge et ikke bare bare å bære hver andre time. Ofte har tisset i sengen likevel. Aner Ikke hvor mange madrasser jeg har kastet. Når vi er på ferie prpver jeg å få han til å bruke bleie/sengevætervukse i fare for å ødelegge sengen, men han tar det av seg mens han sover. Tips? Anonymkode: 33ba8...6c0
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #2 Skrevet 22. februar 2020 Min datter var sengevæter, vi fikk en spray hos legen. Den hjalp. Anonymkode: 336d5...f2c 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #3 Skrevet 22. februar 2020 vi gikk til kiropraktor og etter 2 knekk var kidden tørr Anonymkode: da7bb...063 5
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #4 Skrevet 22. februar 2020 Hvorfor tar han av seg bleia? Alle mine tre barn har vært sengevæter og de har brukt bleie. Ene barnet brukte bleie til han var 12 år. De tisset i sengen hver natt, så å sove uten bleie har aldri vært noe alternativ. Hele sengen blir jo ødelagt etter ett uhell når de er så stor. Anonymkode: f0858...133 10
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #5 Skrevet 22. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Min datter var sengevæter, vi fikk en spray hos legen. Den hjalp. Anonymkode: 336d5...f2c Hvilken spray? Akkurat nå, AnonymBruker skrev: vi gikk til kiropraktor og etter 2 knekk var kidden tørr Anonymkode: da7bb...063 Oi!! Skal absolutt prøve. Med henvisning fra legen? Anonymkode: 33ba8...6c0
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #6 Skrevet 22. februar 2020 Du bruker vel tisselaken i senga? Men ok, skjønner jo at det ikke alltid er redningen og de kan lekke likevel. Det er beklageligvis ikke alltid så lett å gjøre noe med dette. Man må ofte nesten bare ta tiden til hjelp. Jeg var sengevæter og det forsvant over natta da jeg kom i puberteten. Anonymkode: beb8d...17a 4
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #7 Skrevet 22. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: vi gikk til kiropraktor og etter 2 knekk var kidden tørr Anonymkode: da7bb...063 Vi har en 7 åring som også sliter. Dette må vi prøve! Anonymkode: cda34...99d
Skogkløver Skrevet 22. februar 2020 #8 Skrevet 22. februar 2020 Ikke at dette hjelper på problemet, men utstyr som kladder og liknende kan du vel få på blå resept? Det redder muligens noen madrasser? 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #9 Skrevet 22. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvilken spray? Oi!! Skal absolutt prøve. Med henvisning fra legen? Anonymkode: 33ba8...6c0 nei var helt tilfeldig at vi kom over det, jeg skulle dit og kidden var med jeg nevnte det tilfeldig og han sier bare vil du jeg skal se på henne, ja svarte jeg og siden har a vært tørr gitt. Var der noen ganger Anonymkode: da7bb...063 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #10 Skrevet 22. februar 2020 Kidden syns ikke det var vondt engang, vi var hos strømmen kiropraktiske hos Olve Anonymkode: da7bb...063 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #11 Skrevet 22. februar 2020 Tisselaken, fleece teppe over, så laken over der. Hadde blåst i å bære barnet om natta. Sover han gjennom tissingen så la han være til morgen. Fleece trekker til seg fukt. Anonymkode: 99a27...c18 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #12 Skrevet 22. februar 2020 Vi har hatt svært god effekt av minirin fra fastlegen. Gikk fra nattlig tissing til ca 1 gang i måneden. Anonymkode: 87cb0...aff
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #13 Skrevet 22. februar 2020 Hadde I hvertfall ikke bært ungen på do på natten eller vekket han opp. Det hjelper jo ikke uansett. Legg lagvis med tisselaken og vanlig laken, så kan man skrelle av om han våkner og er våt. Det vil også redde madrassen. Vet fler legger tre lag med tisselaken og vanlig , altså tre av hvert. Anonymkode: b82d3...74a
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #14 Skrevet 22. februar 2020 Anbefaler virkelig denne metoden. Høres for `enkelt` ut, men det funket med begge ungene her i huset. Den ene ble tørr over natta, mens Nr to ble gradvis tørr på et par uker. https://www.dagbladet.no/nyheter/11-aringen-tisser-pa-seg-hver-natt/65151090 Anonymkode: 4af1d...28e 3
Gjest theTitanic Skrevet 22. februar 2020 #15 Skrevet 22. februar 2020 Bære på do hver andre time? Er ikke det en rar løsning? Ingen av dere får søvn og mer lysten på å gå på do blir han vel heller ikke. Plastmadrass slik sykehusene har er vel eneste som funker pga lukt som setter seg i madrassen ellers. Tisselaken. Så må sengetøyet vaskes og gutten dusjes hver morgen. Det går seg nok til. Psykolog ville jeg brukt for å finne årsak.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #16 Skrevet 22. februar 2020 3 minutter siden, theTitanic said: Bære på do hver andre time? Er ikke det en rar løsning? Ingen av dere får søvn og mer lysten på å gå på do blir han vel heller ikke. Plastmadrass slik sykehusene har er vel eneste som funker pga lukt som setter seg i madrassen ellers. Tisselaken. Så må sengetøyet vaskes og gutten dusjes hver morgen. Det går seg nok til. Psykolog ville jeg brukt for å finne årsak. Psykolog? Du vet at sengevæting som regel har fysiologisk årsak? Om det ikke finnes noen andre grunner til å anta at det ligger traumer bak sengevætingen, så ville jeg nok venta med psykologen. Anonymkode: beb8d...17a 5
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #17 Skrevet 22. februar 2020 Sønnen min slutten nesten helt over natta da han fyllte 10. Så nå tørr han å sove hos kompiser og har blomstret opp så mye! Hsn har fortsatt uhell men kun om han har drukket masse på kvelden. Slutt med drikke kl 6/7 kun lite glass melk eller vann før senga og alltid tisse før sengetid. Ting vil bli bedre for sønnen din, de fleste slutter i 10/11/12 årsalderen. Kiropraktor høres spennende ut, hvor gammel var barnet ditt du som var der? Anonymkode: c58f8...4e2 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #18 Skrevet 22. februar 2020 For det første bør ingen vekkes hver andre time for da forsvinner all kvalitetssøvn. Avhengig av når barnet legger seg ville jeg innført drikkestopp en time før legging og drikkestopp på alt annet enn vann de siste tre timene før legging. Tissing minst to ganger på do i løpet av den siste timen før legging. Ville brukt lag på lag med engangskladder og tisselaken for å bare rive av et-to lag for så å legge barnet igjen fremfor å skifte mange ganger per natt. Hvis du bærer ungen hver andre time venner også kroppen seg til å tisse hver andre time. Ingen god løsning. Vekk maks to ganger per natt med minimum tre timers intervall. Ungen må selv våkne for å gå på do. Ville i tillegg satt hardt mot hardt - enten vekker jeg deg fullt ut eller så må du faktisk ha på bleie for å få sove uten å bli vekket Anonymkode: 879cd...d92 3
..... Skrevet 22. februar 2020 #19 Skrevet 22. februar 2020 Vår tisset i senga når han hadde lave jernlagre. Da sov han så tungt at han ikke greide å våkne når han måtte på do.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #20 Skrevet 22. februar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvilken spray? Oi!! Skal absolutt prøve. Med henvisning fra legen? Anonymkode: 33ba8...6c0 Jeg husker ikke hva den het, men finnes den enda så vet legen om den. Det er en nesespray. Anonymkode: 336d5...f2c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå