AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #1 Skrevet 22. februar 2020 Når brukte dere det? Hvorfor fikk dere det? Hvor lenge gikk dere på det? jeg vet ikke om jeg har progesteon mangel eller ikke. Har hatt MA uke 13 og SA før. Gyn sa jeg skulle ta lutinus fra positiv test. Men andre sier skulle ta det fra el dagen. hva slags bivirkninger har den evt? Ofte sier de at SA og MA skjer for det er noe galt med fosteret. Vil progestronstøtte/lutinus beholde en foster om det er noe galt med den? Jeg har svak positiv test idag men vet ikke om jeg skal begynne med lutinus før jeg har fått svar på blodprøven. Tok hcg og progestron prøve idag. Setter pris på svar jenter og tusen takk på forhånd ❤️ Anonymkode: 51e52...558
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #2 Skrevet 22. februar 2020 Om du har hatt ma i uke 13 høres det ikke ut som du har progesteronmangel, så rart du ble satt på det. Har du egentlig fått målt progesteronnivået? Anonymkode: 5dbcf...fe2 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #3 Skrevet 22. februar 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om du har hatt ma i uke 13 høres det ikke ut som du har progesteronmangel, så rart du ble satt på det. Har du egentlig fått målt progesteronnivået? Anonymkode: 5dbcf...fe2 Tok blodprøve idag men får ikke svar før på mandag. Har kjøpt lutinus men er så usikker på om jeg skal ta den før jeg får svar på blodprøven. Ja nettopp det tenkte jeg og derfor ble jeg usikker 😕 Anonymkode: 51e52...558
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #4 Skrevet 22. februar 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tok blodprøve idag men får ikke svar før på mandag. Har kjøpt lutinus men er så usikker på om jeg skal ta den før jeg får svar på blodprøven. Ja nettopp det tenkte jeg og derfor ble jeg usikker 😕 Anonymkode: 51e52...558 Det skader uansett ikke å begynne selv om du ikke er gravid. Men det skal jo tas etter eggløsning, så rart du får beskjed om annet. Anonymkode: 5dbcf...fe2 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #5 Skrevet 22. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det skader uansett ikke å begynne selv om du ikke er gravid. Men det skal jo tas etter eggløsning, så rart du får beskjed om annet. Anonymkode: 5dbcf...fe2 Er det sant? Jeg har fått svak positiv. Har også hørt at man tar det i 14 dager fra el. Er så usikker. Hva vil den egentlig gjøre nå? Egget har mest sannsynlig festet seg 😕 Anonymkode: 51e52...558
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #6 Skrevet 22. februar 2020 Begynte et par dager etter el. Sjekket med test og temp, og ventet litt for å være helt sikker, siden progesteron kan hindre el. Fikk det uten påvist progesteronmangel på dag 7 etter el, men ifølge tempingen så det ut som at progesteronet falt for mye på slutten. Hadde 6 veldig tidlige spontanaborter. Så det ble sånn, la oss prøve for å ha prøvd. Gravid med termin barn på første forsøk med lutinus. Men jeg tror helt ærlig det hadde gått bra uten også! Og lutinus var bare dritt å styre med 3 ganger om dagen til uke 10. Skal vi ha flere kommer jeg ikke til å be om det igjen, om jeg ikke har klar mangel. Tenker at å miste i uke 13 ikke er sammenfallende med progesteronmangel, da Minster man ofte tidlig. Progesteron kan også gjøre at du beholder et foster som ikke utvikler seg normalt, i alle fall i lengre tid, så gyn som skrev ut lutinus til meg beordret en veldig tidlig UL for å se at det var hjerteslag. Anonymkode: c75cd...051
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå