Gå til innhold

Det lukter surt!!


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Topsi

Nå holder jeg på å bli sprø. Vi har hatt problemer med at nyvaskede klær lukter surt. Det hjelper ikke hva slags vaskepulver eller skyllemiddel vi bruker. Det er hely pyton! Jeg har prøvd å finne ut av det, men kan ikke skjønne hvor det kommer fra. Er det noen som har opplevd det samme og som kan gi meg et tips? :klø: ?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Revenka

Hvor mange omdreininger har dere på vaskemaskinen? Vi hadde en med 1000 og kjøpte oss en med 1600, og det er en helt ny verden! Klærene er ikke så våte når jeg tar de ut av maskinen og tørker dermed fortere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

Hvilken temperatur vasker du på? Fikk det samme problemet med bomullsklær som ble vasket på 40 grader. Etter å ha begynt å vaske på 60 grader forsvant problemet. Dessuten hjelper det å redusere mengden av vaskepulver og skyllemiddel. Bruker omtrent halvparten av det som er anbefalt, og har nå gullrene og freshe klær igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

Vask en maskin eller to på 90 grader. Funker ikke det, kan du prøve det samme med eddik i kammeret for vaskemiddel.

Vær nøye med å ta ut klærne så fort de er ferdig vaska, lukta kommer nemlig av at klær/vann har blitt liggende i maskina og begynt å råtne rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

Har du husket å tømme lo-filteret?

Det ante vi ingenting om første gang vi hadde vaskemaskin her i huset, helt til vi fikk en reparatør til å se på den. Jeg tror han tusla hjem med en god latter etterpå... *riste på hodet av den dumme blondinen som stod hjemme og ikke kunne skjønne hva som var galt*

Men altså.. dette lo-filteret må rengjøres innimellom, ellers vil det lukte surt, og maskinen vil tømme vannet dårlig (se etter om det ligger vann igjen etter at du har tatt ut klærne, da må du i alle fall gjøre noe ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest 0

Hvor finner jeg dette lofilteret på maskinen?

Jeg leier sokkel med alle hvitevarer nemlig og har ikke satt meg helt inn i maskinen...

Et annet problem er at det alltid samler seg skyllemiddel og vaskepulver i kammerene, uansett hvor mye eller lite jeg bruker. Det virker som om maskinen ikke skyller godt nok igjennom... har oppdaget flere ganger at det nesten ikke lukter såpa av klærne og lite av pulveret/skyllemiddelet er forsvunnet fra kammerene. noen som vet hva som er galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min maskin er lofilteret i en luke nede til høyre...

Tror du bare får titte rundt etter en luke, eller finne en beskrivelse av en lignende maskin på nett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...