Gå til innhold

Hvor tidlig kan man kjenne at man er gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er andre gang jeg prøver med ovitrielle eggløsningssprøyte. Første gangen kjente jeg absolutt ingenting, men denne gangen er helt anderledes. Føler meg støl i livmor og litt stikking i eggstokk og uvel i magen. Litt småkvalm. Kan dette være bivirkninger av sprøyta eller kan det være graviditetssyntomer så tidlig? Vet jo at sjansen for at det er graviditetstegn så tidlig er svært liten. Ble inseminert torsdag kl 11,så er vel 2 dpo bare i dag 😅 Men går det an?   Hadde egentlig lovet meg selv å ikke kjenne etter, men veldig vanskelig når jeg kjenner symptomer som ligner veldig på de jeg hadde da jeg faktisk var gravid. Folk flest vil vel si at det er umulig å kjenne noe så tidlig, men er det teknisk sett mulig? Noen som har opplevd det? 

Vær så snill svar saklig og ikke vær spydig 😘

Anonymkode: f7761...1cb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker ja 🙂 at det er mulig å kjenne festesmerter f.eks. Men ikke kvalme da HCG enda ikke er i produksjon.

Skrevet

Det er ikke mulig å kjenne graviditetssymptomer før egget har festet seg og kroppen har begynt produksjon av hcg. Egget fester seg typisk 5-7 dager etter eggløsning 😊 

Skrevet

Egget har jo ikke festet seg, så hva tenker du at du skal kjenne? 

Anonymkode: ff3e9...100

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjente det før forventet mens eller samme dag. Jeg har vært litt uregelmessig så litt vanskelig å si. Jeg husker ikke symptomene men jeg kjente det. Det var annerledes og svakt uvel i magen. I det jeg testet positivt så ble jeg ikke akutt kvalm men da skjønte jeg at det ikke var innbilning det jeg kjente på. Så ja. 

Skrevet
5 minutter siden, Sensi skrev:

Jeg kjente det før forventet mens eller samme dag. Jeg har vært litt uregelmessig så litt vanskelig å si. Jeg husker ikke symptomene men jeg kjente det. Det var annerledes og svakt uvel i magen. I det jeg testet positivt så ble jeg ikke akutt kvalm men da skjønte jeg at det ikke var innbilning det jeg kjente på. Så ja. 

Dette er jo helt normalt og ikke det ts spør om. 

Anonymkode: ff3e9...100

• Liker 2
Skrevet

Det er så lenge siden. Når jeg tenker meg om så kjente jeg det før jeg tester positivt. Hadde det jeg tenkte var festesmerter og fikk gradvis symptom. 

Skrevet

Jeg var 8 uker på vei npr jeg først merket di første symptomene minebog det car korsryggsmerter. Emuken etter kom kvalmen. Dette er helt individuelt. Men alle "tegn" du kjenner før ikm er nok psykisk. 

Anonymkode: 1b8b1...00f

Skrevet

Ovitrelle er jo en høy dose med hcg så man kan ha preggissymptomer de første dagene etter inseminering. Jeg fikk større pupper av den. Symptomene på ovitrelle begynte å dabbe av på meg sånn 7- 9 dager etter. Ville ikke symptomspottet før sånn 9dpo pga ovitrelle og at det tar ett par dager etter blastocyst stadiet hvor egget fester seg, mellom 5dpo og 10 dpo og at det er nok hcg i blodet til å merke det. For de som er sensitive. Men man blir jo supersensitiv når man går igjennom fertilitetsbehandling. Umulig å la være å kjenne etter liksom. Så forstår deg godt. Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...