AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #1 Del Skrevet 22. februar 2020 Kan noen her inne komme med erfaringer på hvordan det er å flytte til nytt sted når barnet var mellom 7 og 10 år? Kanskje noen voksne her inne, som flyttet i denne alderen kan fortelle litt om hvordan det var? Trivdes du på stedet dere opprinnelig bodde på eller likte du deg ikke der? Ønsket du å flytte, eller ville du helst bli boende der dere var? Flyttet dere til et sted dere ikke kjente noen? Og hvordan gikk selve flyttingen og tiden etterpå med å tilpasse seg nytt sted og nye venner? Jeg tar gjerne i mot erfaringer fra foreldre som har flyttet med barn i denne alderen og hvordan det gikk! Anonymkode: 58482...010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #2 Del Skrevet 22. februar 2020 Min familie flyttet til andre kanten av landet da jeg var 9 år, fordi mamma ville hjem til familien sin. Jeg hadde mange venner der vi bodde og trivdes kjempegodt. Men jeg ønsket likevel å flytte fordi jeg så for meg at det ville bli stas å bo så nær besteforeldrene mine. Alt var jo bare fest og moro når jeg var sammen med dem. Jeg forstod ikke at det ville bli annerledes når jeg traff dem mye oftere, eller konsekvensen av å flytte bort fra venner, som tross alt utgjør en mye større del av hverdagen. Jeg kjente ingen utenom familien på stedet vi flyttet til, og jeg fikk aldri nye venner. Mistrivdes veldig på skolen og opplevde mobbing og utestengelse. Drømte bare om å flytte hjem igjen og angret veldig på at jeg hadde sagt at jeg ville flytte. Ønsket veldig sterkt at jeg aldri hadde blitt spurt hva jeg ville, for det hadde vært lettere å takle hvis jeg ikke hadde vært med på avgjørelsen selv og heller kunne klandre foreldrene mine. Men jeg var et sjenert og forsiktig barn. Det var et par stykker som kom flyttende til den gamle klassen min før jeg forlot den, som klarte seg mye bedre enn meg. Miljøet var også mer inkluderende der, det har selvsagt også mye å si. Anonymkode: 47d78...3ba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #3 Del Skrevet 22. februar 2020 Flyttet blant annet da jeg var 7 (også noen måneder da jeg var 9) og 10 år. Ble aldri spurt om jeg ville, ble bare fortalt at det skulle skje. Flyttet til helt ukjente steder med ingen kjente. Flyttet pga skolegang og jobbmuligheter. Skulle gjerne vært foruten all flyttingen. Ingen sted er hjemhjem. Mitt hjem er der jeg skal sove den påfølgende natten. Har trivdes, men har alltid visst at det bare var tidsspørsmål før ny flytting, så aldri bundet meg til noen. Hvis dere kun skal flytte den ene gangen, burde det gå fint. Men ikke gjør det til en vane.. Anonymkode: a7c92...255 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #4 Del Skrevet 22. februar 2020 Jeg flyttet og byttet skole hele 3 ganger bare på barneskolen. Gikk veldig fint, fikk venner fort og ble aldri mobbet. Vil jo ikke anbefale så hyppig flytting men det gikk kjempefint for både min bror og jeg. Far var i militæret og da ble det slik. Byttet to ganger på ungdomsskolen også, gikk like fint det. Anonymkode: 6d9a5...b9d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #5 Del Skrevet 22. februar 2020 Det kommer nok litt ann på hvordan barnet er da. Noen blir lett kjent med nye folk mens andre er utrygg og sjenert med nye mennesker. Vi flyttet når sønnen min nettopp var fyllet 7 år å skolen kunne rapportere at han var veldig utrygg veldig lenge etter han begynte,å at han utagerte mye mot andre barn pga han er utrygg. Sønnen min sa ofte at han savnet sin gamle skole,vennene der og læreren han hadde. Anonymkode: 91512...81b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #6 Del Skrevet 22. februar 2020 Flyttet da jeg skulle starte i 3. klasse. Trivdes ekstremt godt der vi bodde og hadde mange venner, gruet meg litt til å flytte selv om det var spennende. Jeg kjente ingen der utenom familie. Det var helt grusomt, mistrives veldig! Fikk flere venner men det var et vanskelig miljø og jeg fant meg aldri helt til rette. Ble litt plaget, men det var ikke direkte mobbing. Var veldig lei meg for å måtte bo der og ville langt vekk derfra. Flyttet til to andre steder i løpet av ungdomsskolen, fikk haugevis av venner på begge plassene og stortrivdes. Ble værende på siste stedet og har stiftet familie her. Mitt beste tips er flytte dersom det er veldig nødvendig, men vær helt åpen for å flytte igjen hvis barnet skulle mistrives på den nye plassen. Anonymkode: d796f...68c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #7 Del Skrevet 23. februar 2020 Flyttet da jeg var 7 år. Lengtet tilbake fra første stund så da jeg var ferdig med videregående flyttet jeg tilbake på dagen. Kommer aldri til å utsette barna mine for det samme da denne flyttingen har preget meg for resten av livet og sannsynligvis er en medvirkende årsak til at jeg i dag er delvis ufør. Anonymkode: 03134...7ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå