mingrid Skrevet 22. februar 2020 #1 Skrevet 22. februar 2020 Samboer og jeg kjøpte leilighet i Oslo i februar i fjor. Det er en sentrumsnær 3-roms, typisk Oslo-leilighet fra 50-tallet. Vi kjøpte leiligheten 150 000 over prisantydning, som relativt sett var ganske lav for å være en slik leilighet. Etter overtagelse har vi rehabilitert og pusset opp en hel del. Vi har blant annet byttet gulv i halve leiligheten, montert ildsted i eksisterende pipeløp, fjernet strietapet og malt tre rom, og generelt ordnet opp mye som ikke var helt på stell i leiligheten. Vi har oppgradert det elektriske anlegget i nesten hele leiligheten. Det gamle var veldig gammelt, slitt og med diverse tjuvkoblinger og sånn. Vi har kun fikset ting «på overflaten», og ikke berørt verken kjøkken eller bad, som er relativt nytt og egentlig ikke trenger noen større renovering. Det jeg lurer på er om det er noe poeng i å be om en ny prisantydning fra megler. Jeg har aldri solgt før, og planen er ikke å selge leiligheten i år. Vi tenker å bo der i alle fall 2 år til. Grunnen til at jeg tenker på muligheten for å få prisantydning er blant annet fordi jeg er nysgjerrig på en evt. verdiøkning, men også for å få dokumentert verdier opp mot et evt. forsikringsoppgjør. Noen med erfaring?
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #2 Skrevet 22. februar 2020 Unødvendig. Anonymkode: 188db...44a 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #3 Skrevet 22. februar 2020 Unødvendig når du ikke skal selge eller refinansiere lånet. En verdivurdering er et øyeblikksbilde. Markedet svinger og det som er sant nå, har lite å si om 6 mnd. Det er en grunn til at banker kun forholder seg til nye verdivurderinger. Anonymkode: 9d7c2...c26 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå