Gå til innhold

Telefontrakassering fra mobber (9)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi flyttet og skiftet skole til barnet vårt før jul. Dette for å slippe mobbing som foregikk fra vi flyttet til nytt sted i sommer, altså var barnet vårt ny på skolen og mobbingen startet fra dag én.

Dette er i ei bygd som er kjent for sine dårlige holdninger mot nyinnflyttere, noe som ikke kom meg for orde før vi allerede bodde der.

Det var iherdig mobbing og stygge ord, grove trusler og jeg tok det opp med skolen hvor rektor svarte: «du er klar over at mora til *jentenavn* skal bli lærer?» (som om det har noe å si, jeg er høyt utdannet selv men sånt har ingen betydning så lenge barn mobber) altså tok ikke skolen ordentlig tak i problemet selv om ungen som mobbet tydelig hadde mange problemer også hjemme.

Vi flyttet og barnet mitt har nå mange venner og trives som plommen i egget. Likevel, blir vi telefontrakassert av dette barnet. Hun ringer på min og barnet mitt sin mobil til alle slags tidspunkt med diverse uregistrerte numre som vi blokkerer etterhvert. Å ta kontakt med mor til ungen er uaktuelt da hun går rett i forsvarsposisjon og er sint og aggressiv.

Hva ville dere andre ha gjort i dette tilfellet? Jenta sin stemme er lett gjenkjennelig og blir avslørt hver gang, likevel fortsetter hun og jeg vurderer å snart skifte nummer på mitt barns mobil så h*n får fred. 

Anonymkode: 45c93...1c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå til politiet. Anmeld.

Anonymkode: a70a9...f12

• Liker 8
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det var iherdig mobbing og stygge ord, grove trusler og jeg tok det opp med skolen hvor rektor svarte: «du er klar over at mora til *jentenavn* skal bli lærer?»

Jeg ville ikke gitt meg. 

Anonymkode: 05a63...14e

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi flyttet og skiftet skole til barnet vårt før jul. Dette for å slippe mobbing som foregikk fra vi flyttet til nytt sted i sommer, altså var barnet vårt ny på skolen og mobbingen startet fra dag én.

Dette er i ei bygd som er kjent for sine dårlige holdninger mot nyinnflyttere, noe som ikke kom meg for orde før vi allerede bodde der.

Det var iherdig mobbing og stygge ord, grove trusler og jeg tok det opp med skolen hvor rektor svarte: «du er klar over at mora til *jentenavn* skal bli lærer?» (som om det har noe å si, jeg er høyt utdannet selv men sånt har ingen betydning så lenge barn mobber) altså tok ikke skolen ordentlig tak i problemet selv om ungen som mobbet tydelig hadde mange problemer også hjemme.

Vi flyttet og barnet mitt har nå mange venner og trives som plommen i egget. Likevel, blir vi telefontrakassert av dette barnet. Hun ringer på min og barnet mitt sin mobil til alle slags tidspunkt med diverse uregistrerte numre som vi blokkerer etterhvert. Å ta kontakt med mor til ungen er uaktuelt da hun går rett i forsvarsposisjon og er sint og aggressiv.

Hva ville dere andre ha gjort i dette tilfellet? Jenta sin stemme er lett gjenkjennelig og blir avslørt hver gang, likevel fortsetter hun og jeg vurderer å snart skifte nummer på mitt barns mobil så h*n får fred. 

Ta opp samtalen og ta det videre. 

Anonymkode: b60f1...a50

• Liker 4
Skrevet

Ville tatt det videre. Til kommunen/fylket der rektor ikke tar tak i problemet, og når personen ringer, ville jeg gått til politiet. Ja, det er ett barn, men noen trenger tydeligvis å bli "skremt" litt. Ville også kontaktet barnevernet og meldt bekymringsmelding ang dette barnet, for det har det tydeligvis ikke bra hjemme. 

Anonymkode: 2ac89...125

• Liker 11
Skrevet

Har hemmelig kummer fra før av, men jenta fikk nummeret til barnet mitt pga de gikk i samme klasse og ble «venner» en stund osv. 

Vi flyttet og byttet skole, så tar det ikke opp ned rektor på forrige skole da han var lite samarveidsvillig og var mer opptatt av at hendelsene ikle skulle ødelegge skolens rykte enn barnas ve og vel. Altså total ansvarsfraskrivelse. Jeg gav beskjed ganske tidlig om at slik mobbing ikke er innenfor normalen/ikke er greit, og at jeg tar det videre om det ikke stoppes. Vi valgte å flytte da jentungen der kom med grove trusler om å drepe barnet mitt, og var fysisk stygg osv. «Håper dere flytter, håper dere dør» osv.

Vi har det kjempefint, men tydelig at jenta  der ikke vil gi slipp på de hun kan trakassere og plage. Ringer, gjør narr, kanskje med flere venner som sitter og hører på. Det som er merkverdig, er tilgangen på så mange forskjellige uregistrerte numre å ringe fra. Vi har jo blokkert en del.

Skrevet

Gå tjenestevei er det beste. Ta vare på all kommunikasjon. Telefonsamtaler fikses lett med en app. Opptaker på kroppen når dere er ute som lett kan slåes på hvis nødvendig. Rektor tar fylkesmannen seg av. Her kan du faktisk gjøre masse "skade". Ta kontakt med advokat som er ekspert i slike saker. Han/hun vil stake ut kursen til deg. Dette kan ende stygt for den andre parten. Ganske alvorlig å ikke ta tak i såpass alvorlige ting når det foreligger grove trusler. 

• Liker 6
Skrevet

Jeg ville meldt til barnevernet. Dette er veldig bekymringsfullt at et barn på 9 holder på sånn.  At moren ikke tar tak i sitt barns problemer er omsorgssvikt.

Anonymkode: 528e3...08b

• Liker 6
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har hemmelig kummer fra før av, men jenta fikk nummeret til barnet mitt pga de gikk i samme klasse og ble «venner» en stund osv. 

Vi flyttet og byttet skole, så tar det ikke opp ned rektor på forrige skole da han var lite samarveidsvillig og var mer opptatt av at hendelsene ikle skulle ødelegge skolens rykte enn barnas ve og vel. Altså total ansvarsfraskrivelse. Jeg gav beskjed ganske tidlig om at slik mobbing ikke er innenfor normalen/ikke er greit, og at jeg tar det videre om det ikke stoppes. Vi valgte å flytte da jentungen der kom med grove trusler om å drepe barnet mitt, og var fysisk stygg osv. «Håper dere flytter, håper dere dør» osv.

Vi har det kjempefint, men tydelig at jenta  der ikke vil gi slipp på de hun kan trakassere og plage. Ringer, gjør narr, kanskje med flere venner som sitter og hører på. Det som er merkverdig, er tilgangen på så mange forskjellige uregistrerte numre å ringe fra. Vi har jo blokkert en del.

Men dere tok det ikke videre, bare flyttet..? Selv med drapstrusler?

Anonymkode: 69294...ad5

• Liker 2
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gå til politiet. Anmeld.

Anonymkode: a70a9...f12

☝️

Anonymkode: 3f420...105

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...