Gå til innhold

Dere som tar hormoner pga overgangsalder, hvilke positive virkninger ser dere av det?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det har skjedd en endring vedr anbefalinger om hormoner i overgangsalderen. Mange opplever positive virkninger. 

Hvilke har du opplevd?

Anonymkode: db150...017

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

dette lurer jeg på også!

skrives så lite om overgangsalder, er det det siste tabu i et ungdomsdyrkende samfunn? 

Kvir meg til det er min tur, vil vite mest mulig og forberede meg..

Anonymkode: 0c529...655

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar østrogen tilskudd. Forandringene som kom da jeg ble medlem i overgangsklubben var: la på meg rundt magen, skjeggvekst og hetetokter. Det er likevel verdt det når jeg tar med : Økt sexlyst:nordvesta:

Man hører så mye om manglende lyst, tørre skjeder og andre negative ting, men det er ikke nødvendigvis slik for alle.

Anonymkode: 314c1...727

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tar østrogen tilskudd. Forandringene som kom da jeg ble medlem i overgangsklubben var: la på meg rundt magen, skjeggvekst og hetetokter. Det er likevel verdt det når jeg tar med : Økt sexlyst:nordvesta:

Man hører så mye om manglende lyst, tørre skjeder og andre negative ting, men det er ikke nødvendigvis slik for alle.

Anonymkode: 314c1...727

Jeg har ikke lenger hetetokter. Den perioden var kort, men sexlysten er liten. Tror du jeg kan få østrogen selv om jeg røyker? 

Anonymkode: 00a72...4d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke lenger hetetokter. Den perioden var kort, men sexlysten er liten. Tror du jeg kan få østrogen selv om jeg røyker? 

Anonymkode: 00a72...4d2

Jeg anbefaler deg å bestille time til privat gynekolog og spørre denne om råd. Gynekologer er mer spesialisert i kvinnehelse enn allmennleger, spesielt når det gjelder underlivet:-)

Røyking er jo ikke bra for deg på noen måte (det vet du jo), og da blir det en risikofaktor ekstra å begynne med østrogen. 

Når det gjelder sexlyst, får jeg bittelitt progesteron i tillegg til østrogen og gestagen. Da erstattes de kjønnshormonene som man mister i overgangsalderen, bl.a. for å opprettholde sexlyst.

ts

Anonymkode: db150...017

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...