AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #1 Del Skrevet 22. februar 2020 Det har skjedd en endring vedr anbefalinger om hormoner i overgangsalderen. Mange opplever positive virkninger. Hvilke har du opplevd? Anonymkode: db150...017 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #2 Del Skrevet 22. februar 2020 dette lurer jeg på også! skrives så lite om overgangsalder, er det det siste tabu i et ungdomsdyrkende samfunn? Kvir meg til det er min tur, vil vite mest mulig og forberede meg.. Anonymkode: 0c529...655 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #3 Del Skrevet 22. februar 2020 Jeg tar østrogen tilskudd. Forandringene som kom da jeg ble medlem i overgangsklubben var: la på meg rundt magen, skjeggvekst og hetetokter. Det er likevel verdt det når jeg tar med : Økt sexlyst Man hører så mye om manglende lyst, tørre skjeder og andre negative ting, men det er ikke nødvendigvis slik for alle. Anonymkode: 314c1...727 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #4 Del Skrevet 23. februar 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tar østrogen tilskudd. Forandringene som kom da jeg ble medlem i overgangsklubben var: la på meg rundt magen, skjeggvekst og hetetokter. Det er likevel verdt det når jeg tar med : Økt sexlyst Man hører så mye om manglende lyst, tørre skjeder og andre negative ting, men det er ikke nødvendigvis slik for alle. Anonymkode: 314c1...727 Jeg har ikke lenger hetetokter. Den perioden var kort, men sexlysten er liten. Tror du jeg kan få østrogen selv om jeg røyker? Anonymkode: 00a72...4d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #5 Del Skrevet 23. februar 2020 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke lenger hetetokter. Den perioden var kort, men sexlysten er liten. Tror du jeg kan få østrogen selv om jeg røyker? Anonymkode: 00a72...4d2 Jeg anbefaler deg å bestille time til privat gynekolog og spørre denne om råd. Gynekologer er mer spesialisert i kvinnehelse enn allmennleger, spesielt når det gjelder underlivet:-) Røyking er jo ikke bra for deg på noen måte (det vet du jo), og da blir det en risikofaktor ekstra å begynne med østrogen. Når det gjelder sexlyst, får jeg bittelitt progesteron i tillegg til østrogen og gestagen. Da erstattes de kjønnshormonene som man mister i overgangsalderen, bl.a. for å opprettholde sexlyst. ts Anonymkode: db150...017 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå