Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. :) Jeg er gravid i uke 11, og merker at mine vanlige bukser begynner å bli stramme/ukomfortable. Er det på tide å kjøpe mammaklær?

Her jeg bor har vi ikke akkurat det beste tilbudet av mammaklær (har en lindex og en liten hm), så tenkte å bestille litt på nettet. 

Jeg bruker s/m ti vanlig, skal jeg kjøpe samme størrelse i mammaklær som jeg vanligvis bruker, eller skal man gå opp? Pleier mammabukser å passe gjennom hele svangerskapet? :)

Jeg er 25 år, og føler veldig mye av mammaklærn ser litt "kjerring" og/eller kjedelige ut! Tips til butikker som selger fine klær? :)

Hvordan kledde du deg i graviditeten? Tar i mot alle tips! :)

Anonymkode: c2534...2da

Skrevet

Jeg kjøpte et par jeans/sorte bukser samt helt enkle tskjorter i sort/hvitt/navy/burgunder. Disse kjøpte jeg i den størrelsen jeg brukte til vanlig og de passer fortsatt fint nå som jeg er i uke 32. Over t-skjorte har jeg brukt cardigans, strikket gensere og andre overdeler som fortsatt har passet. Ville ikke bruke for mye penger på klær som holder såpass kort stund i tillegg som du sier at mye er litt kjærring. 

Anonymkode: dc901...450

Skrevet

Det er vanskelig å finne fine mammaklær!

Jeg brukte egne bukser, eventuelt med strikk i knappen, og en singlet stappet godt nedi til rundt uke 20. Da var det godt med gravidbukser. Har to jeans, en svart og en mørk blå, fra River Island Maternity (zalando), som passer greit, men de lukter fort kjemisk/fargestoff. Ellers lever jeg i skjorter, noen gravidskjorter (disse kan jeg ha på med knappene igjen), noen jeg hadde fra før (må ha singlet under). Har ellers kjøpt noen enkle singletter, svarte topper og et par gravidgensere. Cardiganer hadde jeg masse fra før. Jeg er ganske kort, og har blitt topptung i svangerskapet, så jeg synes jeg må ha tettsittende på toppen for ikke å se helt firkantet ut. 

Bruker også noe kjole og skjørt, her kan jeg bruke en del jeg hadde fra før enda. 

Mitt beste tips er zalando... Har prøvd H&M, men mye av det de har passer ikke på meg. Bestiller stort sett min vanlige størrelse, og det har fungert fint. 

For meg er det verdt det å bruke litt penger på plagg jeg liker og føler meg vel i. Svangerskapet føles langt nok fra før, om jeg ikke skal føle meg som en ufresh "kjerring" i tillegg 😆

Har en venninne som var stilig gjennom hele svangerskapet, og hun gikk mye i kjoler, enkle bukser/skjørt med skjorte og cardigan/blazer, og spritet opp antrekket med tilbehør :)

Anonymkode: 2e86d...218

Skrevet

Hvis det er mulig ville jeg prøvd å kjøpe brukt. Men er det første barn og du planlegger flere så kan det være verd å legge litt penger i det også, husk at man gjerne bruker mammaklærne en stund etter fødsel også. Jeg ville kjøpt i medium hvis du er litt midt i mellom. 

Anonymkode: 5763a...4b1

• Liker 1
Skrevet

Jeg har stort sett brukt mine gamle klær. Bruker mye løstsittende og elastiske klær til daglig. Kjøpte et par gravidtights og en gravidstrømpebukse. Og noen nye t-skjorter, siden de fleste ble for korte etter hvert. Er i uke 39 nå. 

Skrevet

Jeg kjøpte et par gravid tightser på H&M i min vanlige størrelse allerede rundt uke 12, og for meg varte de hele graviditeten 😊

Skrevet

På meg satt ikke gravidbukser noe fint før lengre ut i graviditeten når jeg hadde tydelig mage-kul. Syns den mellom-perioden var vanskeligst å kle seg i. Strikk-i-buksa trikset eller bukser med veldig høyt liv funka en stund, eller (gravid)tights med en løs kjole eller tunika over. 

For stilige mammaklær anbefaler jeg det svenske merket Boob Design. Alle toppene og kjolene deres har ammefunksjon, så brukstiden blir relativt lang. Kanskje mer klassisk enn sprekt, riktignok - var perfekt for meg som var 33 og trengte å se ordentlig ut på jobben. 

Anonymkode: 9a0d6...041

Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. :) Jeg er gravid i uke 11, og merker at mine vanlige bukser begynner å bli stramme/ukomfortable. Er det på tide å kjøpe mammaklær?

Her jeg bor har vi ikke akkurat det beste tilbudet av mammaklær (har en lindex og en liten hm), så tenkte å bestille litt på nettet. 

Jeg bruker s/m ti vanlig, skal jeg kjøpe samme størrelse i mammaklær som jeg vanligvis bruker, eller skal man gå opp? Pleier mammabukser å passe gjennom hele svangerskapet? :)

Jeg er 25 år, og føler veldig mye av mammaklærn ser litt "kjerring" og/eller kjedelige ut! Tips til butikker som selger fine klær? :)

Hvordan kledde du deg i graviditeten? Tar i mot alle tips! :)

Anonymkode: c2534...2da

Jeg kjøpte min første mammajeans fra HM da jeg var 12 uker på vei. Er til vanlig en small/36 og gikk for samme størrelse. Har inntrykk av at preggoklær er store i størrelsen. Er i uke 17 nå og kommer til å kunne bruke denne jeansen en gooood stund, masse plass. 

Anonymkode: d4b2c...cb7

Skrevet

Brukte samme str i gravideklær som i vanlige klær selv om jeg la på meg over 20 kg. Mesteparten havnet på magen (jeg så ut som jeg ventet tvillinger, hadde synlig mage allerede 8 uker på vei).
Kjøpte noen gravidetights, noen ammesinglet med plass til mage og noen t-skjorter. Brukte cardigans og hettejakker jeg hadde fra før samt noen kjoler med empireliv eller slike løse kjoler på sommeren. Tenk basicplagg som enkelt kan kombineres med ting du har fra før :)

Anonymkode: 3eaa8...37f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...