AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #1 Skrevet 22. februar 2020 Og hva savner du mest? Anonymkode: 6242e...1ff
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #2 Skrevet 22. februar 2020 Savner å kunne finne noe i vinterferien med sønnen min. Nå skal han være hjemme i hele neste uke med meg men vi har ikke råd til å finne på noe. Å kunne kjøpe nødvendige klær til gutten min. Å kunne gå ut å spise av og til. Anonymkode: ce357...93d 4
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #3 Skrevet 22. februar 2020 Hva definerer du som fattig? Må bare spør for jeg er ikke sikker på hvem som faktisk kan svare her. Anonymkode: 0fc7d...a54 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #4 Skrevet 22. februar 2020 7 minutter siden, AnonymBruker said: Savner å kunne finne noe i vinterferien med sønnen min. Nå skal han være hjemme i hele neste uke med meg men vi har ikke råd til å finne på noe. Å kunne kjøpe nødvendige klær til gutten min. Å kunne gå ut å spise av og til. Anonymkode: ce357...93d Hvor stor/gammel er han? Anonymkode: aca12...9bf
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #5 Skrevet 22. februar 2020 Jeg er nok ikke ordentlig fattig, men skulle gjerne bodd litt romsligere... Bor nokså trangt. Det er forsåvidt rent og pent her, men det ser alltid litt uordentlig ut når det er så lite og mange ting. Men vi kunne hatt det mye verre. Anonymkode: aca12...9bf 3
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #6 Skrevet 22. februar 2020 14 minutter siden, AnonymBruker said: Hva definerer du som fattig? Må bare spør for jeg er ikke sikker på hvem som faktisk kan svare her. Anonymkode: 0fc7d...a54 https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Mg83wm/helsedirektoratet-de-rike-blir-rikere-de-fattige-blir-flere Anonymkode: 6242e...1ff
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #7 Skrevet 22. februar 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor stor/gammel er han? Anonymkode: aca12...9bf Han blir 9 år i år. Så det snakkes mye på skolen om hva barna skal i vinterferien. Sønnen min kommer hjem å spør hva skal i vinterferien,om vi også skal til Syden sånn som xxx i klassen. Når de kommer tilbake på skolen så snakker også ungene mye om hva en har gjort på i vinterferien,så kjenner på presset. Mange skal nok bare på hytten også,men vi kjenner ikke noen vi kan være med på hytte til heller. Anonymkode: ce357...93d 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #8 Skrevet 22. februar 2020 Ikke kunne delta la barnet delta på ulike aktiviteter og arrangementer fordi det koster for mye! Å ikke kunne gå til tannlegen selv(8år siden sist),eller kjøpe nye sko når de gamle er ødelagt for mange år siden og jeg skjemmes over å bruke dem(alle pengene går til å dekke utgifter for mitt barn), å aldri ha råd til en ferie eller opplevelser utenom å være hjemme for mitt barn, å måtte kjøre i en 25 år gammel livsfarlig bil(som ingen andre foreldre lar sine barn sitte i). Å alltid måtte logge seg inn i nettbanken for å finberegne at det er nok penger både til mat og regninger, å aldri kunne spise ute, å aldri ha råd til barnevakt så jeg selv kunne få noen opplevelser sammen med voksne, for å nevne noe.. Ts Anonymkode: 6242e...1ff 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #9 Skrevet 22. februar 2020 Ikke kunne gå i bursdag når flere feirer bursdag sammen for da har vi ikke råd til bursdagsgave. Anonymkode: ce357...93d 1
Menchit Skrevet 22. februar 2020 #10 Skrevet 22. februar 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han blir 9 år i år. Så det snakkes mye på skolen om hva barna skal i vinterferien. Sønnen min kommer hjem å spør hva skal i vinterferien,om vi også skal til Syden sånn som xxx i klassen. Når de kommer tilbake på skolen så snakker også ungene mye om hva en har gjort på i vinterferien,så kjenner på presset. Mange skal nok bare på hytten også,men vi kjenner ikke noen vi kan være med på hytte til heller. Anonymkode: ce357...93d Hvis du ikke har helsemessige utfordringer så er det veldig mye man ksn finne på med en 9 åring ☺ Litt avhengig av vær, interesser og hvor dere bor selvfølgelig. Tur i skogen, brenne bål feks Ta med en sånn gjennomsiktig plastboks eller en stor bøttei fjæra og lage akvarie Gratis aktiviteter i nærmiljøet Barnas turlag har gode tilbud mange steder i landet. Både dagsturer, overnatting og uteaktiviteter. En del er gratis. Bake, spille spill, lage hjemmelaget snop Ommøblere soverommet hans, og fornye litt hvis økonomien tillater det. Holder med nytt sendetøy og noen stilige plakater Vet ikke hvor du bor, men finnes det noe oversikt over aktiviteter ala det jer kanskje? https://www.barnibyen.no/bergen/ 4
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #11 Skrevet 22. februar 2020 1 minutt siden, Menchit skrev: Hvis du ikke har helsemessige utfordringer så er det veldig mye man ksn finne på med en 9 åring ☺ Litt avhengig av vær, interesser og hvor dere bor selvfølgelig. Tur i skogen, brenne bål feks Ta med en sånn gjennomsiktig plastboks eller en stor bøttei fjæra og lage akvarie Gratis aktiviteter i nærmiljøet Barnas turlag har gode tilbud mange steder i landet. Både dagsturer, overnatting og uteaktiviteter. En del er gratis. Bake, spille spill, lage hjemmelaget snop Ommøblere soverommet hans, og fornye litt hvis økonomien tillater det. Holder med nytt sendetøy og noen stilige plakater Vet ikke hvor du bor, men finnes det noe oversikt over aktiviteter ala det jer kanskje? https://www.barnibyen.no/bergen/ Fine tips her. Det blir nok lettere å finne på ting når det blir varmere, som feks det med akvarium i fjøra. Det er lurt å sjekke https://www.rodekors.no/tilbudene/ferie-for-alle/ Her er det også feks ting som skjer på biblioteket. Anonymkode: c723e...3c0
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #12 Skrevet 22. februar 2020 40 minutter siden, AnonymBruker said: Han blir 9 år i år. Så det snakkes mye på skolen om hva barna skal i vinterferien. Sønnen min kommer hjem å spør hva skal i vinterferien,om vi også skal til Syden sånn som xxx i klassen. Når de kommer tilbake på skolen så snakker også ungene mye om hva en har gjort på i vinterferien,så kjenner på presset. Mange skal nok bare på hytten også,men vi kjenner ikke noen vi kan være med på hytte til heller. Anonymkode: ce357...93d Ok, jeg har mye yngre barn, så det er fortsatt enkelt å holde han underholdt på billig måte. Vi har i vinterferien vært på besøk hos fettere og kusiner, og stort sett funnet på gratis-ting: tegne, male, lage fort, leke med diverse spill, lagd mat og bakt. Tror de eldre barna også syns det var gøy. Jeg vet ikke hvor du bor, men avhengig av bosted er det masse gøy som skjer på bibliotekene og i regi av aleneforelderforeningen og Røde Kors. Anonymkode: aca12...9bf
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #13 Skrevet 22. februar 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok, jeg har mye yngre barn, så det er fortsatt enkelt å holde han underholdt på billig måte. Vi har i vinterferien vært på besøk hos fettere og kusiner, og stort sett funnet på gratis-ting: tegne, male, lage fort, leke med diverse spill, lagd mat og bakt. Tror de eldre barna også syns det var gøy. Jeg vet ikke hvor du bor, men avhengig av bosted er det masse gøy som skjer på bibliotekene og i regi av aleneforelderforeningen og Røde Kors. Anonymkode: aca12...9bf Vi meldte oss på tur som var gratis men fikk dessverre ikke plass pga mange påmeldte. Bor i Bergen. Anonymkode: ce357...93d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå