Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til dere som jobber i utlandet, tjener dere dårligere enn det dere ville gjort i Norge i en tilsvarende jobb?

Sitter og ser på stillinger for mitt yrke, men ser at lønningene er mye lavere enn det man får i Norge. Samtidig hadde det vært spennende å oppleve noe nytt, men må jo også tenke på økonomien. 

Anonymkode: 88db0...ad9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Levekostnader i de landene du ser på er sikkert også lavere enn i Norge. Og viktig å vite skattesystemet i landet så du vet hva du ca. ville sitte igjen med som nettolønn. 

Gjest commeilfaut
Skrevet
På 22.2.2020 den 17.47, AnonymBruker skrev:

Til dere som jobber i utlandet, tjener dere dårligere enn det dere ville gjort i Norge i en tilsvarende jobb?

Jeg jobber ikke lengre i utlandet, men da jeg gjorde det hadde jeg (i starten) dårligere lønn enn jeg kunne oppnådd i Norge. Men så var også kostnadsnivået vesentlig lavere. 

Dessuten var det aldri pengene som fikk meg til å søke meg ut.

Skrevet

Ja lønnen er litt lavere, men økonomien svært bra da levekostnadene er lavere. Har totalt sett en svært bra økonomi.

Anonymkode: 5628c...1d0

Skrevet
På 22.2.2020 den 17.47, AnonymBruker skrev:

Sitter og ser på stillinger for mitt yrke, men ser at lønningene er mye lavere enn det man får i Norge. Samtidig hadde det vært spennende å oppleve noe nytt, men må jo også tenke på økonomien. 

Anonymkode: 88db0...ad9

Skal jobbe på gård i sveits til sommeren, og får ca 17000 i måneden, det etter at bo, mat og skatter er trukket fra. vet ikke hva man ville tjent på en tilsvarende jobb i norge

Anonymkode: 2188b...c60

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal jobbe på gård i sveits til sommeren, og får ca 17000 i måneden, det etter at bo, mat og skatter er trukket fra. vet ikke hva man ville tjent på en tilsvarende jobb i norge

Anonymkode: 2188b...c60

Slike landbruksjobber det dårligste betalte yrket i Norge. 17k netto etter at kost og losji er trukket fra er meget bra!

Anonymkode: 6170d...70d

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde tjent over det dobbelte i Norge. Men jeg og Norge er som olje og vann, vi går ikke sammen, så da kan jeg ikke bo der. For meg er penger uansett ikke øverst på prioriteringslisten, for der står det "Livskvalitet", og den er myyye lavere i Norge enn der jeg bor. Men så er jo naturligvis levekostnaden mye lavere der jeg bor også, så jeg lider ingen nød, selv om jeg ikke akkurat er rik. Hadde ikke sagt nei til mere penger, for jeg har ikke råd til å feriere i mitt eget fødeland en gang, men sånn er det. Har ikke vært i Norge på tre år, og det plager meg ikke nevneverdig, selv om jeg har litt dårlig samvittighet i forhold til foreldrene mine, som jeg ikke ser så ofte.

Anonymkode: ae38e...91f

Skrevet

Jobber i England, til den fantastiske minstelønn av £8.21i timen...

Anonymkode: 66746...b11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...