Gå til innhold

Noen som har blitt gravide etter cellegift?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk mitt første barn tidlig i 20-årene. Da hadde jeg litt vansker med å bli gravid pga svært uregelmessige sykluser. Fikk da Pergotime (?) og da satt spiren på første forsøk.  Jeg fikk et friskt og fint barn, men så ble jeg alvorlig syk bare noen mnd etter fødsel. Jeg har vært igjennom veldig tøffe runder med høye doser cellegift. Legene sa at jeg sannsynligvis kom i overgangsalder og at jeg ikke kunne få barn etter dette. Jeg fikk en sprøyte som satte meg i kunstig overgangsalder som kanskje kunne beskytte eggcellene mine, men det var eksprimentelt og ingen garanti.

Nå, 9 år senere, er jeg frisk som en fisk og har veldig lyst på et barn til. Jeg bruker ingen medisiner og alle legene har sagt at det er trygt. Jeg er ikke i overgangsalder og har fine sykluser på 28 dager, og har fått påvist hos gynekolog at jeg har eggløsning. Er nå i 2.pp. Jeg klarer ikke helt å bli kvitt følelsen av at kanskje eggene er skadet av cellegiften og at dette kan bli vanskelig. Foreløpig sier lege og gyn at alt ser bra ut så vi skal prøve i hvert fall 6 mnd før det blir aktuelt med utredning og hjelp. Jeg lurer på om det er noen andre her som har blitt gravide etter cellegiftbehandling? Måtte du ha hjelp? 

Jeg kjenner at håpet mitt er så veldig sterkt nå som det ser ut til at det kanskje er mulig og at jeg tross alt har bekjempet en grusom sykdom. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke jeg, men min lillesøster fikk sitt 4. barn etter ett halv år med cellegift! Frisk og fin jente ☺️ hun var også redd hun ikke kunne få flere barn, men ble raskt gravid. Eneste ekstra oppfølging var en tidlig ultralyd. 

Anonymkode: 9d813...a69

• Liker 1
Skrevet

Ei venninne av meg. To runder med cellegift, og kamp mot kreften over 4-5 år, og påfølgende sykemelding da det tok lang tid å bli helt frisk igjen. 11 år etter førstemann ble hun gravid med nummer to, nesten 40 år gammel. 

Anonymkode: 548e9...6db

Skrevet

Tusen takk for at dere svarte meg 😃 Nå fikk jeg mer håp 💕

Skrevet

Ei jeggikk i klasse med fikk barn etter noen runder med cellegift ja. 

Jeg har endometriose og klarer ikke bli gravid/beholde, så det kan se ut til at eksempelvis dårlig eggkvalitet/endometriose etc utgjør mer negativ effekt kanskje enn eksempelvis cellegift avogtil. Selvsagt avhengig av hvordan det står til i kroppen til den eknkelte da :)

Anonymkode: b3326...f15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...